Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 32 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 316
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Helemaal te gek!

    Maarre... als antwoord op je vraag wat er nou leuker is dan het bouwen van een gitaar: het bespelen ervan natuurlijk!!!

    (maar daarom ben ik ook geen bouwer )
    Het bespelen van twee gitaren natuurlijk: http://www.youtube.com/watch?v=rutyA12z3Ok . Of die gekke aziaat die op twee Paul Gilbert signatures allerlei bizarre fratsen uithaalt, die heb je ook nog.

    Maar wat ik eigenlijk wou zeggen: ik ben het met je eens. Maar het bespelen van je eigengebouwde gitaar is dan nog wel een stapje leuker
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Hè, lekker weer even aan de slag na al het Sinterklaasgeweld... Wel een paar leuke dingetjes van de goedheiligman gekregen trouwens!

    Ik was bezig met een top. En een schaaf. En dat ging eigenlijk best wel aardig:



    Een blik in de prullenbak:



    En uiteindelijk heb ik een bovenblad waar ik volgens mij best tevreden over mag zijn!



    Mooi vlak, keurig op dikte overal, om en nabij 2,5 mm. (Cumpiano raadt aan om te beginnen met 1/8", dat is ruim meer dan 3... )
    Als je er op tikt, doet-ie "bommm", en als je hem schudt, doet-ie "wabbewabbewabbe". Ikvintmooi!

    Deze en het bijbehorende achterblad heb ik met plakband met de buitenkanten tegen elkaar geplakt, dan kan er voorlopig niks mis gaan qua rondvliegend puin, en nu moet ik gaan verzinnen waar ik eens mee verder ga. De zijkanten, of nog een top, of de rozet, of... decisions, decisions...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    mooie sint baard die krullen

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Zo zie je maar weer: Als het er op aankomt wil iedereen nog wel een keer in Sinterklaas geloven. Die schaaf ziet er nog behoorlijk nieuw uit. Ook van de Sint?
    Hij levert in ieder geval een mooie bak met krullen op

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Als je er op tikt, doet-ie "bommm", en als je hem schudt, doet-ie "wabbewabbewabbe".
    Toch jammer dat we daar niet even een soundclipje van horen ....
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Die schaaf heb ik al een jaar of twee, maar ik spring er vrij voorzichtig mee om. Of liever gezegd: ik heb er tot nu toe nog niet zo heel veel mee gedaan.
    Het is er zo eentje waarvan je je kunt afvragen of hij wel aan mij besteed is, maar ik blijf er bij dat duur gereedschap toch veel prettiger werkt. En dat ik tenminste niet het gereedschap de schuld kan geven als er eens iets mis gaat.

    Een soundclipje van het losse bovenblad... dat is geen gek idee... Dan moet ik alleen wel het bovenblad en de opnamefaciliteiten bij elkaar zien te brengen. Het idee van mijn laptop (zelfs de oude) in die stoffige kelder staat me niet zo aan, en heen en weer fietsen met een bovenblad lijkt me ook geen fijne actie. En dan moet het met de andere twee natuurlijk ook... Naaah, toch te veel gedoe.

    Gewoon maar weer even over tot de orde van de dag. Kleine update: een eerste inhaalslag wat betreft de OM. Achterblad en zijkanten waren nog in ruwe vorm, en daar mocht dus wel eens wat aan gebeuren.

    Het is (zoals al eerder genoemd) kersen:



    De boel is vanavond in eerste benadering op dikte gekomen, en de twee helften van het achterblad konden aan elkaar:



    Het is wel leuk spul, geloof ik. Lekker licht. Visueel niet heel spectaculair, maar toch niet onaardig. En als hij echt veel te saai lijkt te worden, kan deze misschien wel als proefkonijn voor een sunburst-experiment gaan dienen. Moet je toch ook eens gedaan hebben...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    kers


    "wild cherry" (zit op veel seagulls) vind ik ook prachtig
    no life without music

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nou is dit alleen vast geen wilde kers. Gewone tamme kers, met een tamme tekening. Ik wacht even af hoe het er uit ziet als ik de boel heb gefatsoeneerd...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Als je een meubel gaat kopen heet de tamme variant Europees kersen en die wilde Amerikaans kersen. Want ik geloof dat dat kersen van Godin en dochters ook uit een kwekerij komt, al is de suggestie dat meneer Robert ze eigenhandig uit een afgelegen bos getrokken heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    Standaard

    Ziet er allemaal goed uit. Die achterkant van Kers ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien. Succes met de bouw.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Het is alweer een tijdje geleden, en ik heb heus wel iets gedaan in de tussentijd... Het waren alleen steeds kleine beetjes, en ik had telkens weer geen fototoestel bij me.

    Ik heb nu van alle drie de voor-, achter- en zijkanten min of meer op orde. Vanavond heb ik nog net even de laatste aanwinst bij de voorraad kunnen leggen, en heb ik in mijn randjes-voorraad gegrabbeld om te kijken wat er waar bij zou moeten komen. Uiteindelijk lijkt het nu neer te komen op de volgende combinaties:



    De OM: spruce top, kersen achterblad en zijkanten, met binding van acacia, dat bijna dezelfde kleur heeft als dat kersen. Die had ik nog liggen. Met zwart/wit/zwart randje en (vandaag met de post gekomen) een vrolijk streepje over het achterblad. De vorm is nog niet uitgezaagd, detail...



    De hybride nylonsnarigert: fichte top, palissander achterblad en zijkanten, gevlamd esdoorn binding met zwart/wit/zwart randje, net als de middenstreep over het achterblad. De vorm moet ik nog een beetje bijslijpen; ik heb intussen besloten dat het geen standaard klassieke vorm wordt, maar een beetje anders. Had ik dat al genoemd? Vast.



    En de jumbo bariton: spruce top, bubinga achter- en zijkanten. (De kleuren zijn niet helemaal representatief, want het bubinga is in het echt veel roder.)
    Bubinga binding (want zo breed waren die zijkanten wel), met ook nog iets van zwart/wit er langs, maar dat moet van losse randjes. De voorgeplakte zwart/wit/zwart randjes zijn zo'n beetje op, maar ik had nog wel wat losse strookjes zwart en wit. Op zich ook wel goed, want bij de bubinga zijkanten met identieke binding zie je zwart/wit/zwart minder goed dan wit/zwart/wit. En bij bubinga binding langs de spruce top zie je ofwel het zwart slecht langs de bubinga, of het wit slecht langs de spruce. Dus daar doen we dan wit/zwart. Of misschien zelfs wit/zwart/wit/zwart. Volgende keer nog eens goed kijken hoe dat lijkt. En geen middenstreep op het achterblad, want ik vond alles wat ik er tussen zou willen plakken eigenlijk te flauw of te overdreven. Dit spul is gewoon mooi genoeg om zomaar tegen elkaar te plakken.

    Komende week vrij, maar ik weet nog niet of dat ook betekent dat ik hier nog wat verder mee kom. In het ergste geval wordt het net na de jaarwisseling...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top