Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 32 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 316
  1. #181
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht



    ...Het lijkt wel wat te worden!...
    "Lijkt" ?? Dat is een understatement! Prachtig, ik vind dit een erg mooi model, ik heb de bouwtekeningen hier ook al aan de muur hangen ter herinnering dat ik deze ook ooit moet maken
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard

    Woml, jij eindbaas, die OM is weer helemaal geweldig!

    Leuk om te zien dat je die Firebird weer hebt opgepakt. Eindelijk iemand die de moeite heeft genomen om de body wings te taperen, zoals het hoort. Hoeveel mm heb jij aangehouden? Ik zit zelf overigens in de clearcoat fase (altijd weer feest ).
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

  3. #183
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Intussen begin ik trouwens ook ernstig te twijfelen aan het plan om dit ding blauw te maken. Het is vast weer eens wat anders dan al die houtkleurige dingen die ik hier heb staan, maar ergens vind ik het ook best een beetje afgezaagd worden.
    Misschien moet ik het maar in twee etappes proberen. Eerst eens kijken of ik er iets van een sunburst op kan krijgen, want dat heb ik ook nog nooit gedaan. En als dat nergens naar lijkt, kan hij altijd nog blauw.
    Misschien Kerry Green als goed bedoelde suggestie?

    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

  4. #184
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik heb ergens een stukje tekst gevonden waarin de vorm werd beschreven. De vleugels hebben een dikte van ruim 33 mm. waar ze aan de middenbalk vast zitten, en naar buiten toe neemt dat af tot zo'n 27 of 28 mm. Allemaal dus niet op basis van officiële tekeningen, en al had ik die gehad, dan had ik me er vast niet al te strikt aan gehouden. Als het net een millimetertje meer of minder uitpakt is dat hierbij niet echt schokkend.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht


    Het lijkt wel wat te worden!
    "Lijkt" ?? Dat is een understatement! Prachtig, ik vind dit een erg mooi model, ik heb de bouwtekeningen hier ook al aan de muur hangen ter herinnering dat ik deze ook ooit moet maken
    +1
    Inderdaad een understatement. Het wordt gewoon een schitterend gitaar Woml

    De planning is nog steeds een sunburst?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  6. #186
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Een sunburst is op dit moment het idee. Eens proberen, gewoon, omdat het kan

    En als het toch niet blijkt te kunnen, dan komt er alsnog iets dekkends overheen. Ik heb intussen wel wat twijfels bij dat blauw dat iedereen zo geweldig vindt, waarschijnlijk juist daarom. Op zich lijkt het me ook wel eens leuk, weer eens wat anders dan al dat bruin, maar hoe meer ik er over lees, hoe meer ik het een beetje een dooddoener vind.
    Maar misschien slaat het nog om hoor! Ik zie er ook een beetje tegenop om dan ook die hele hals blauw te maken. Dat lijkt me al helemaal te veel van het goede. Maar niets weerhoudt me er natuurlijk van om alleen de body blauw te maken, en de hals blank te lakken...

    Opties genoeg, lijkt me!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Sunburst kan misschien lastig worden door de verhoging, de kans bestaat dat de lak niet lekker het hoekje in gaat. Heb het nog niet geprobeerd dus misschien zie ik spoken
    Dekkend gespoten hals kan ook best sexy zijn!

  8. #188

    Standaard

    Blijft een mooi ding zo n vuurvogel. Ik zou die sunburst gewoon proberen...

  9. #189
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik kan gelukkig nog even over nadenken over de kleurtjes.

    Hoewel... het is vandaag wel weer goed hard gegaan! Om te beginnen de hals in eerste benadering op breedte gemaakt:



    Toen gelijkgefreesd met de toets:



    En toen in een vlaag van helderheid bedacht dat ik dan ook meteen de toets een tikje smaller kon maken, met zo'n bindingsrandjesfreesbitje. Ik had nog een paar strookjes gevlamd esdoorn liggen, dus laat ik voor dit project weer eens iets met binding proberen!



    Lijkt me leuk! Daarna heb ik een hele tijd nagedacht of ik niet iets ontzettend over het hoofd zag, maar volgens mij is er toch niks op tegen om nu meteen maar de radius in de toets te schuren! En vervolgens kan dan ook meteen de binding er langs:



    Intussen hoefde ik nog stééds niet naar school om de koters op te halen, dus heb ik ook de rest van de hals in vorm gefreesd. Een malletje op basis van een fotootje, afgedrukt op ware grootte. Het zal nooit helemaal kloppen met die scheve topkam, maar het komt best in de buurt:



    En als laatste actie kon ik ook geen reden verzinnen om de drie losse delen van de body nog los te houden. Dat kan best aan elkaar... denk ik... al ben ik ergens bang dat ik er verderop in het proces ineens achter kom dat ik iets te voorbarig heb gedaan.
    Maar goed, voorlopig zie ik nog geen beren op de weg, en was dit weer een gevalletje "creatief met klemmen"



    Wat een onmogelijke vorm heeft zo'n ding eigenlijk! Zodra je ergens een klem op zet, gaat de boel alle kanten op glibberen en glijden. Dus allerlei klemmen in alle richtingen, en één voor één een beetje strakker draaien en eventuele verschuivingen meteen corrigeren...

    Dat was weer een lekker productief dagje!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  10. #190
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    whoo vette shit man

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top