Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 32 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 316
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ja, ik geloof dat je per document kunt aangeven of het privaat of publiek is. Maar goed, intussen heb ik het ding al in een mailbaar formaat, en de mail is terug onderweg
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    En weer een kleine update: twee van de vier bindings ingeplakt!



    Ik ben erg benieuwd hoe het uitpakt. Ik moest toch hier en daar nog net iets meer kracht zetten dan ik prettig vond, om de boel in goede banen te leiden, en het was even jongleren met al die losse strookjes en de lijmkwast. Want het wit/zwart/wit langs boven- en achterblad zijn dus drie losse strookjes, omdat mijn voorgekookte purflings op waren. En bovendien waren die zwart/wit/zwart, terwijl ik wit/zwart/wit in dit geval leuker vind.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Het viel me mee, de bindingen zitten er aardig netjes in. Ik moet nog zien hoe het precies lijkt als ik alles glad heb geschaafd, geschraapt, geschuurd, misschien moeten er dan hier en daar nog wat snippertjes tussen gepropt worden, maar voorlopig ben ik nog optimistisch
    Dus vandaag maar verder met de andere twee:



    En verder moesten er nog een paar kleine dingetjes aan de kop gebeuren. De truss rod moest weer bereikbaar worden (even schrikken toen ik met de bovenfrees het eindje van de truss rod even aantikte... ), het uiteinde van de kopfineer moest recht en haaks op de hals worden, en er moest een afdekplaatje op. Klein grut, maar toch weer een paar dingetjes van het lijstje afgevinkt!



    Ik had nog wel even door willen gaan, maar er moest ook nog een band geplakt worden...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Schiet al op, Woml! Ben steeds benieuwder!..

    Wel een beetje voorzichtig, hee? Je bent nu wel een beetje verplicht dit tot een einde te brengen! Met alle tien je vingers! enzo...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ja, ik had niet door dat er kennelijk een beetje spanning op de truss rod stond, zodat het uiteinde net even omhoog wipte zodra ik door de kopfineer heen ging... Leermomentje
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Het moment van de waarheid: alle plakkers er af, en kijken hoe de bindingen er uit komen... Eerst de overtollige randjes er af:



    En dan de zijkanten schuren tot de boel glad is...



    Kan er wel mee door.



    Hier en daar nog een paar kiertjes, zo goed als onzichtbaar volgeplempt met secondelijm en schuurstof, ik ben er best tevreden mee!

    EDIT: wat een verschil trouwens, die foto's binnen en buiten! Die laatste twee geven een beter idee van de kleur. Behoorlijk rood, ik hoop dat dat zo blijft. Niet zoals met padoek, dat ook mooi rood is, maar uiteindelijk toch gewoon bruin wordt.
    Laatst gewijzigd door Woml; 5 juli 2012 om 23:00
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    En alweer een update!

    De twee helften mochten nu wel eens aan elkaar. En voor de wetenschap heb ik het gat voor de halsverbinding nu eens niet met de bovenfrees gemaakt, maar gewoon met de hand. Zaagje, beiteltjes, het gaat allemaal wat minder vlot misschien, maar je komt er wel:



    Om te beginnen natuurlijk veel te strak, maar dat moest ook voor de verplichte "Kijk mam, zonder handen!"



    Jemig, wat een vertekening! Het ljkt wel een mini-gitaartje, maar het is toch echt een jumbo!
    O ja, en zonder handen betekent dus ook (maar daarin zullen jullie me op mijn blauwe ogen moeten geloven, ook al heb ik die niet) zonder schroeven...

    En in plaats van twee dingen die er uit zien alsof het gitaren gaan worden, heb ik nu één ding dat bijna een gitaar is:



    Toen ook nog de gaten in het nekblok. Net als de gaten in de nek zelf: begonnen met 6 mm. en dan geprobeerd om de boel aan te draaien.



    De bouten pakten wel meteen, maar ze draaiden zich hopeloos vast voor de boel tegen elkaar zat. Dus de gaten een beetje ruimer geboord, ze zijn nu 8 mm. geworden, en toen wilde het gewoon stevig aandraaien. Ik moet alleen de aansluiting van de hiel nog wat fatsoeneren, dus het spul moet eerst nog weer los.

    Maar nu dus wel (hoewel een beetje onscherp): "Kijk mam, met schroeven!"

    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  8. #128

    Standaard

    Ik vind het er allemaal geweldig uitzien, Woml
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik vind het er allemaal geweldig uitzien, Woml
    +123

    geweldig knap!

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Wat zij zeggen!

    Vakwerk Woml. Ik ben erg benieuwd hoe het hout eruit gaat zien als het gelakt is.
    Laatst gewijzigd door Ike57; 8 juli 2012 om 16:34
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top