Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 32 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 316
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Het kan nog beter, ik heb niet het hele vlak spiegelglad gekregen, maar toch ging hij daarna door het halfkopse hout als boter!
    Als je op een ronddraaiende steen slijpt, hoef je erna niet heel de vouw spiegel glad te wetten, juist de randjes is genoeg.


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Ja, maar zo'n ding moet je dan net wel weer hebben. Zo ver ben ik nog niet...
    Misschien als ik ooit een groter hok heb, waar ik dan eerst een lintzaag en een schuurding en een vlakbank en... nouja, laat maar...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Tja, als ik genoeg ruimte had (en genoeg geld) zou ik het ook wel weten.

    Zo'n mooie grote cilinderschuurmachine bijvoorbeeld
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Vanochtend weer eens een uitstapje naar de houtboer gemaakt. Ze hadden de kast met instrumentenhout weer aangevuld en opgeruimd, leek het. Leuk spul lag er tussen!
    Toch heb ik me ingehouden (vijf parallelprojecten is toch wel genoeg, dacht ik...) en alleen gezocht naar spul wat ik echt nodig had.
    Een tweetal leuke balken meegenomen, een kleintje Khaya mahonie en een langere, die ook "Mahonie" heet, maar waar verder niet bij stond wat voor soort dan precies. Maar goed, het zag er wel netjes uit, het had de juiste afmetingen, dus het komt vast goed.

    De nieuwe body wordt dus driedelig: een middenbalk van Khaya, en twee vleugels van het andere mahonie. Samen met de hals en de toets hebben we dan dit:



    Ik heb er nog niet meteen de zaag in gezet, alleen de boel op lengte gemaakt. De balken waren wel veel te lang, ik heb van allebei nog minstens zo'n stuk over. Och ja, komt wel op...

    Verder nog even verder met de bariton. De verplichte foto van het bovenblad op de zijkanten, met de laatste uitbreiding van het klemmenarsenaal:



    Altijd weer een leuk gezicht...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Krijg er toch een beetje een beklemd gevoel van als ik er naar kijk "you never have enough clamps" lijkt me bij jou niet meer van toepassing.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Lijkt een beetje op een ongoing wave in een voetbalstadium

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    De klemmen zijn er weer af, en de aanblik valt me niet tegen:



    De zijkanten zijn nog veel te hoog natuurlijk, maar dat komt de volgende keer. En dit is dan dus ongeveer waar het heen moet:



    En nu maar hopen dat er geen vreselijke dingen mis gaan bij de laatste stappen...
    Intussen heb ik een paar kleine dingetjes gedaan aan de overige projecten. De rozet voor de nylonsnarige zit er in. Had wat netter gemogen, ik hoop dat ik dat nog wat weggemoffeld krijg. Ik durfde er nog even geen foto's van te maken
    Verder, voor de Firebird: inlay uitgezaagd!



    Ik wilde blokjes, maar standaard blokjes werken natuurlijk niet met waaierfrets. Dus dan op maat. Het ziet er nog wat onregelmatig uit, maar dat komt vooral omdat ze er los op liggen, en misschien omdat de boel een beetje vertekend lijkt. Maar volgens mij zijn ze vrij netjes! Nu nog de toets net zo netjes uit zien te frezen:



    Met beitels, en de Dremel (inclusief plakbandvlaggetje! ) Het ziet er best aardig uit, voor iets wat ik nog niet eerder had gedaan. Binnenkort de boel maar eens vastplakken, en kijken hoe het er uit komt...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Maar eerst weer even verder op het andere front. Dit zijn van die stappen waar ik een hele tijd tegenaan zit te hikken, omdat ik mezelf hierin toch nog niet zo vertrouw... Als ik het niet heel erg mis heb, moet de hals onder een hoek van 2 graden komen te staan. Ik heb de indruk dat dat een beetje veel is, maar empirisch onderzoek lijkt toch sterk in die richting te wijzen:



    Eigenlijk wilde ik het ook nog eens met mijn mooie spreadsheet uitrekenen, maar die had ik niet bij de hand. Dat kan dan misschien later nog eens, om te zien of het klopt...



    Daarna meteen maar de volgende drastische stappen gezet:



    Het uiteinde van de hals onder die hoek afgezaagd. Nadat ik had uitgemeten waar de gaten moeten komen. Lijkt me wel wat, zo'n verbinding met bouten. Voorlopig zie ik het een stuk beter zitten dan zo'n zwaluwstaart...

    En de zijkanten van de body beginnen ook hun uiteindelijke vorm te benaderen:



    Eigenlijk zou ik natuurlijk ook weer eens wat aan al die andere projecten moeten doen; zo is er weinig parallels meer aan. Het enige waaraan ik merk dat ik ook nog met andere dingen bezig ben, is de extra stapel losse rommel waar ik telkens omheen aan het werken ben...

    Maar deze is gewoon zo leuk! En hij lijkt me steeds leuker te worden ook!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht


    Het uiteinde van de hals onder die hoek afgezaagd. Nadat ik had uitgemeten waar de gaten moeten komen. Lijkt me wel wat, zo'n verbinding met bouten. Voorlopig zie ik het een stuk beter zitten dan zo'n zwaluwstaart...
    Dat met die bouten zie ik nog even niet. Geeft niet, dat ligt aan mij. Het zal me vanzelf duidelijk worden in het vervolg van de bouw
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Dat met die bouten zie ik nog even niet. Geeft niet, dat ligt aan mij. Het zal me vanzelf duidelijk worden in het vervolg van de bouw
    Meneer Cumpiano legt het hier uit. Ik heb nog niet alle gaten geboord; de twee die je ziet zijn alleen voor de "busjes". Het voelt een beetje IKEA allemaal, maar het lijkt me wel een leuke methode. Ik zit te overwegen om het met de andere twee akoestische (ja, ook de nylonsnarige ) ook zo te doen... Als het met deze goed uitpakt natuurlijk, anders gaan we weer op de traditionele toer.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top