Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 316

Threaded View

  1. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    En weer een update!

    De hals en kop zijn op dikte, de toets en hals zijn op lengte, de body zit aan elkaar, de scherpe randjes heb ik er alvast een beetje af geschuurd, de binding zit om de toets... Schiet weer lekker op!

    Als ik alles nu op elkaar klem (met een papiertje op de kop, voor het idee) lijkt het zo:



    De hals lijkt op deze foto nogal massief, maar ik denk dat dat vertekening is, en ook met de kleuren te maken heeft.

    De binding om de toets is ook wel gelukt:



    Alleen geloof ik dat ik een klein beertje op de weg zie:



    De hals en toets zijn net iets te breed, of liever: de body is net iets te smal, op het punt van de aansluiting.

    Maar ik denk dat ik de oplossing al heb gevonden. Volgens mij gaat het wel goed komen, en valt het ook niet enorm op, als ik de body op dat punt een halve centimeter korter maak, en de hiel (of wat daar in dit geval voor moet doorgaan) net wat langer. Of heet dat hier "dieper"? Iets verder doorlopend richting de staart bedoel ik.
    Ik moet sowieso nog even goed nadenken over hoe ik die aansluiting ga doen. Als ik het goed heb gezien, hoef ik er bijvoorbeeld ook geen halshoek in te maken. De toets is zo dik en de brug is zo laag, dat ik de hals er volgens mij gewoon in een rechte lijn op kan zetten. Niet helemaal zoals een Firebird in het echt is, natuurlijk. Maar goed, in het echt heeft hij ook gewoon rechte frets, dus hij wordt toch al raar...
    Laatst gewijzigd door Woml; 13 september 2012 om 22:54
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top