Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard Hoe krijg ik me gitaar zo gestemd:C#-G#-E-B-F#-C#

    Ik wil mijn gitaar zo stemmen :C#-G#-E-B-F#-C#. Voor een paar nummers van limp bizkit. Hoe krijg ik dit in godsnaam voor mekaar.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    1. verkeerde forum
    2. je moet ook geen limp bizkit spelen
    3. liever niet Gods naam gebruiken in die context
    4. met een beetje logisch nadenken kom je denk ik al een heel eind om dat op te lossen, ik zou het alleen niet gaan proberen met een standaard setje snaren
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    MOC
    Berichten
    577

    Standaard

    Ik denk dat je in een band speelt en die liedjes en een aparte stemming meot doen? nou.. dan kan je met een de-tuner (of hoe heet zon ding) een andere stemming aanmeten. DAn hoef je niet tussen de nummers te draaien aan je knoppen.. ik begin er persoonlijk niet aan.. keep it pure

  4. #4

    Standaard

    de beste manier is om aan je stemmechanieken te draaien tot je gitaar juist is gestemd
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  5. #5

    Standaard

    Koop iig ook een chromatische tuner zodat je zeker weet dat de snaren juist gestemd zijn. Het is 1 1/2 toon omlaag alle snaren, dus idd een pitch-shifter is nog makkelijker, maar ja een beetje dure oplossing.

    Koop dus een setje dikkere snare (012 ofzo), een chromatische tuner om je gitaar in die stemming te krijgen en speel lekker limb bizkit (dat is dan weer een beetje jammer, maar dat moet je zelf weten natuurlijk )

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2002
    Locatie
    Didam :dance:
    Berichten
    3.397

    Standaard

    waarom wil je uberhaubt limp bizkit spelen
    Drommels ik word zenuwachtig en dat betekent maar 1 ding !! die Bassie en Adriaan zijn in de buurt !! Drommels, Drommels en nog eens Drommels !!!!!!!!!!!1!!!!11

    lennart is sexy (K)

  7. #7

    Standaard

    SHUT UP! Reageer niet als je niks zinnigs te zeggen hebt, als die jongen Limp Bizkit wil spelen is dat zijn goed recht.

  8. #8
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Mith geen aandacht geven op dat soort replies joh das het beste medicijn

  9. #9

    Standaard

    je hebt gelijk barret ik maak me veel te druk.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ?echo
    Ik denk dat je in een band speelt en die liedjes en een aparte stemming meot doen? nou.. dan kan je met een de-tuner (of hoe heet zon ding) een andere stemming aanmeten. DAn hoef je niet tussen de nummers te draaien aan je knoppen.. ik begin er persoonlijk niet aan.. keep it pure
    Ik neem aan dat je een Hipshot bedoeld? maar dat werkt in dit geval niet, een Hipshot is een geweldig apparaatje maar kan alleen maar 1 hele toon naar beneden, Dus sta je in E gestemd dan kan ie alleen maar naar D enz.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top