Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard Irritatie door slechte monitorgeluid: in-ear een optie?

    De laatste tijd merken we in mijn band dat we vaak last hebben van slecht monitor geluid en dat we hier gewoon last van hebben. Vooral een solo gitarist die daardoor solo's niet lekker kan neerzetten en een drummer die geen f*ck meer hoort, waardoor het ook niet echt lekker speelt voor de band.

    Opvoeding van een geluidsman werkt toch niet, dus vandaar dat we verder kijken.

    Daarbij viel het woord; in-ear.

    Ik zie op Thomann allerlei kastjes naar voren komen, en ook op dit forum wel wat, maar kom er niet echt uit.

    2 vragen:

    1) Hoe werkt het systeem in een band van 5 personen (2x gitaar, bass, drums en zang)?
    2) Wat heb je daarvoor nodig om het te fixen?

    Kan iemand mij verder helpen?
    Gezocht: Ibanez DE7

  2. #2

    Standaard

    Maar inear door een slechte monitortech is nog erger dan wedges. Wil je altijd goed monitorgeluid moet je of een eigen tech, of zelf doen met een eigen rackje met splitter, mixer en inear-systemen.

    Vergeet niet dat goede inear-systemen duur zijn! Mijn favoriet is de Shure PSM900/1000, die klinkt fantastisch en erg veel in te stellen (om storingen te voorkomen). Verder is de Sennheiser EM300 ook prima, klinkt alleen iets minder open. Alles daaronder vind ik niet goed genoeg. Qua klank is het matig, maar vooral qua zendinstellingen zijn ze erg beperkt.
    Laatst gewijzigd door skanky; 13 november 2011 om 17:35

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top