Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Massief hout kopen

  1. #1

    vraagje Massief hout kopen

    Samen met een vriend ben ik bezig met een gitaarproject; beiden zijn we een elektrische gitaar aan het maken. Nu is het zo dat massief hout vinden voor de body een lastiger klusje is dan gedacht.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan ik geschikt hout kopen voor de bodies dezer gitaren?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LukeP Bekijk bericht
    Samen met een vriend ben ik bezig met een gitaarproject; beiden zijn we een elektrische gitaar aan het maken. Nu is het zo dat massief hout vinden voor de body een lastiger klusje is dan gedacht.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Waar kan ik geschikt hout kopen voor de bodies dezer gitaren?
    Hangt ervan af welke houtsoort je zoekt. Meeste houthandels (geen bouwmarkten) hebben wel essen en esdoorn op stock.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Op de gitaarbouwersmeeting had je je slag kunnen slaan maar da's gepasseerd. Volgend jaar beter
    De Fijnhout handels in Amsterdam / Arnhem hebben meestal wel body materiaal liggen.Arnhem = imho beter gesorteerd. Amsterdam lijkt steeds minder te worden qua instrument geschikt hout. Mahonie is vaak goed te krijgen bij bedrijven die trappen maken. En dan is er ook nog Holszfaszination http://www.holz-faszination.de/home/node/7
    De keuze qua bodies is op de site momenteel nog al dun.
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  4. #4

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2011
    Locatie
    Papendrecht
    Berichten
    80

    Standaard

    De plankencentrale is een goedkoop adres.
    Voor 15,00 koop je een mooi stuk Padouk of Walnoten hout van 100x15x3Cm.
    Daar kan je precies 1 body van zagen.

  6. #6

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top