Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: mmmmm.... ashdown

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    647

    Standaard mmmmm.... ashdown

    Ik heb vandaag op een ashdown ABM C410H-500 gespeelt.
    echt waaauw!!
    het is een 4x10", je kan kiezen tussen buizen en gewoon transistors, als je de transistors neemt heb je een redelijk cleane sound, natuurlijk niet SWR achtig clean, als je dan tubes neemt, heb je zo een lekker vettige grom, je kan ook middenstanden kiezen enzo, dus tussen de 2 sounds is.
    Je kan bass, middle en trebbel met een potmeter instellen, daarna kan je die nog eens fijner instellen met 2 schuifknoppen.
    Je hebt er ook een sub-harmonics op, ik weet niet heel juist wat het is, maar zo kon je je sound ook nog redelijk bepalen.
    Je kan ook heel het equalizer gedeelte uitschakelen met een knopje.

    dit is het front panel
    http://www.ashdownamps.com/bass/cont...0H-500%20Combo

    De versterker is 500W dus dat ding blaast lekkern het weegt 46 kilo wat ik eigelijk nog vind meevallen voor zo een grote combo...ja ik verschot er echt van hoe groot hij was.

    ik had gevraagd om er een jazz bas op te hangen, ze hadden alleen een fender standaart, maar die knorde ook al zo lekker en als je dan op tubes overschakelede, echt niet te beschrijven wat een sound.

    toen kwamen we bij het pijnlijke gedeelte, de prijs.
    Het ding koste 2150€, wat toch wel veel geld is, maar het ding is zijn geld dan ook meer als waard.
    Nu weet ik tot wat ashdown in staat is, en ik ben echt verkocht.
    Alleen zou ik dan toch een (half) stack nemen, die moet je toch kunnen vinden voor die prijs denk ik...

    niet alleen de sound was geweldig ook de vormgeving ( wat je ook zegt, dit vind iedereen ook wel belangrijk) was best leuk.
    Je hebt daar de lekker ouderwetse pijl, die op en af gaat als je speelt, en als je de versterker aanzet gaat ligt dat zo mooi op.

    goed je zult het wel gemerkt hebben, ik ben dolenthousiast, alleen heb ik niks geld

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2003
    Locatie
    Gent
    Berichten
    185

    Standaard

    Join the club :cry:
    Ik ben ook allang verkocht (destijds door een king combo), nu alleen nog het geld vinden om me een halfstackje aan te schaffen.

    Lijstje so far:
    1.upgraden jazz en p-spec met bartolini's en badass II
    2.Ashdown ABM-500 rackmount + flightcase
    3. een (paar) goed(e) cabinetten (ashdown, ampeg)
    4.Een contrabas

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Ashdown is goed spul hoor. John Entlwise, en die bassist van Jamiraquai gebruik(t)en het ook.

    Ik heb zelf lang zitten kijken naar de MAG-410T-300 die voor 600 Euro een hele aantrekkelijke prijs / kwaliteit verhouding heeft.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    647

    Standaard

    Maar de MAG reeks is de budgetreeks van ashdown, ik ben overtuigd dat het nog een goede kwaliteit is, maar de verkoper zei dat je die buizensound niet meer zo hebt.

  5. #5
    basswasp
    Guest

    Standaard Re: mmmmm.... ashdown

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koen_V
    natuurlijk niet SWR achtig clean
    Dit regeltje is voor mij het belangrijkste

    Maar je hebt wel gelijk, Ashdown is goed spul. Het is mijn op één na favoriete merk, ondanks de pre-amp buis blijft alles behoorlijk clean. Klinkt gewoon lekker, hoewel 't natuurlijk net niet helemaal clean is.
    Onder het oversturen van de buis en de sub-harmonic-functie was ik niet erg onder de indruk; even leuk als je Deeper Underground van Jamiroquai wil nadoen, maar meer ook niet.

    De bouwer van Ashdown zei trouwens dat het spelen met uiterlijk erg leuk vond, zelf nam hij veel over van auto's die hij mooi vind. Zo is er een Ashdown met een aan-knop als in een sportauto en de gitaartops hebben handvaten zoals auto's. Het logo had hij 'ver-amerikaansd' omdat Ashdown zo meer kans in Amerika zou maken.

  6. #6

    Standaard

    Hm... doe mij maar een losse top en cabinet.
    Als je versterker in deze combo kapot is, ben je in één keer ook je cab kwijt wanneer je de amp binnendoet voor reparatie...
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  7. #7
    basswasp
    Guest

    Standaard

    ...of het blijkt dat het niet meer te repareren is en je cab is nutteloos geworden. Hoogstens kan je dan nog je speaker(s) eruit halen en proberen te verkopen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Haha jaah Ashdown, hoor niets dan lof. Helaas heeft me local alleen die budget lijn staan, maar daarover was ik zeer tevreden. Maar als ik dan toch weer ooit ga voor goede versterking vgaan we voor de dure lijn.

    Hoe slapt zon ash?
    The groove should always be king

  9. #9
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Goed!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top