Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 158

Discussie: Yamaha thr

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard




    Tof ding! Ben een grote Yamaha fan en de introductie van deze amp was me ontgaan. Ik ben blij dat Yamaha weer een beetje actief geworden is in de gitaarwereld.

    Mijn vermoeden is overigens dat er gewoon de sound engine in zit van de Yamaha Magicstomp, het laatste product dat Yamaha uitbracht in de gitaarwereld, in 2002. Ik zat altijd al te hopen dat Yamaha nog eens een eenvoudig te bedienen versie van de Magis Stomp zou uitbrengen. De bediening van deze versterker lijkt me wel eenvoudig maar daardoor misschien ook wat beperkt.

    Ik hoop wel dat Yamaha de service en productie iets langer volhoudt dan bij de MS.




    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 21 november 2011 om 15:56
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Heeft iemand hem ondertussen kunnen testen?

    Ben namelijk nog steeds benieuwd of het iets is.

  3. #13
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratestic Bekijk bericht
    Heeft iemand hem ondertussen kunnen testen?

    Ben namelijk nog steeds benieuwd of het iets is.
    Ik heb hem getest! Het is best een geinig ding voor op de bank en kan me voorstellen dat je er ook leuke opnames mee kan maken. Vooral de British High Gain stand vond ik erg lekker. De effectjes zijn gewoon goed. Hij is me wel iets aan de schelle kant, maar goed, was te verwachten uit die kleine speakers, maar dan nog, heb ik uit grotere amps scheller gehoord.

    Ik moet zeggen dat ik hem wel een beetje overpriced vind voor wat het is, maar verder gewoon een prima product. Als je nog vragen hebt, stel maar gerust.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Degelijk ding om te zien. En tof design. Net als de nieuwe Fender versterkers lekker retro maar eigenlijk helemaal nieuw. Tof.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Ik heb nu een Cube 20x en vind die eigenlijk net iets te groot. daarnaast is het kleinere formaat sprak ook handiger
    Woon in een heel gehorig huis en ben daarom op zoek naar een kleinere oefenversterker. De Yamaha THR leek mij daarom wel geschikt, maar moet hem maar eerst testen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik ben ook nog steeds erg benieuwd. Het aantrekkelijke vind ik, is dat ie speciaal ontworpen is om op laag volume ook goed te klinken.

    Maar twee minpuntjes toch:
    1) geen effect loop, geen aansluiting voor externe speakerkast, geen footswitch (waarom nou niet?? Hoe duur is dat nou??).
    2) Toch wel de prijs. Is die nou werkelijk 3 microcubes waard?
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 30 januari 2012 om 12:59
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Maar ik moet zeggen dat dit toch wel erg lekker klinkt.


    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #18

    Standaard

    Toevallig heb een thr 10 sinds een week. Ik zou zeggen ideaal om te gebruiken in huiselijke kring als het aantal decibels niet prioritair is.
    De effecten en presets zijn best ok en veel beter afgelijnd dan op mijn Line 6.
    Als je hem wil gebruiken in een omgeving waar het niet wenselijk is om als een gek te staan rammen kan ik je de thr 10 zeker aanraden. Enige puntje van kritiek vind ik de aansluiting van de voeding die echt geen geld mocht kosten. Zoals we in België zeggen : koeken naar geld.
    Everything has a small beginning. Cicero

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Hebben er inmiddels al wat meer mensen ervaring met die THR?

    Ik heb er zelf juist eentje besteld (kon het, als Yamaha-gearslut, niet laten) ;-)
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #20

    Standaard

    Ik had in het voorjaar de THR5 gekocht. Enkele weken nadien al verkocht om de THR10 te kopen voor de extra opties: aparte volumeregeling voor de aux-input, bass/middle/treble ipv tone en 5 user-presets. En de 10 klinkt beter dan de 5, veel voller en breder geluid. Ik denk dat het komt door andere, grotere woofers. Groter klinkt nogal vreemd voor deze toch wel zeer kleine versterker...

    De versterkersimulaties: Fender en Marshall vind ik de beste, de Vox valt wat tegen, je kan die echt te weinig oversturen
    De effecten: allen zeer goed, soms wat moeilijk te doseren. De reverbs zijn echt goed, klinken heel ruimtelijk met het stereo-effect van de twee luidsprekers.
    Gebruik: intuïtief, heb de handleiding niet eens gelezen. Ik vind dat je met de modellingamps met 100 settings en evenveel versterkermodellen veel te veel tijd steekt in het juiste geluid en je verliest in een moeilijke structuur om alle instellingen te regelen. Hier niet, voor elke instelling een knop en max 5 presets, biedt trouwens best veel mogelijkheden.
    Looks & bouw: echt mooi ding, ook de nagebootste verlichting van de 'tubes' is geslaagd. Ik heb hiervoor al een Vox- en Fender versterker gehad, maar over deze heb ik toch al het meest complimenten gekregen voor zijn looks, vnl dan van niet-muzikanten, LOL De behuizing en knoppen zijn stevig.

    Voor mij is het de ideale oefenversterker voor thuis. Ik heb nog geen andere gitaarversterker gehoord die zo goed klinkt op echt lage volumes. Hij is misschien wat duur voor wat je krijgt in vgl met de Fender Mustang of Vox VT-serie, maar wat je krijgt is goed. Als Yamaha nog één ding kan verbeteren is het misschien het soms wat korrelig geluid in de laagste noten bij overdrive. Alhoewel ik het misschien zelf kan veranderen met de bijgeleverde software, nog niet geprobeerd.

    Hier nog enkele filmpjes bij wijze van demo , 2 opmerkingen:
    - geluid is niet ideaal, heb het opgenomen met mijn fototoestel
    - het is een oefenversterker, en ik moet nog veel oefenen



    Laatst gewijzigd door KrisM; 14 augustus 2012 om 00:40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top