Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 513141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 158

Discussie: Yamaha thr

  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluesman1968 Bekijk bericht
    Ik pas een THR100HD gekocht. Echt een meer dan geweldige versterker. Het zijn eigenlijk 2 versterkers in 1 en beide zijn te bedienen met een voetpedaal. Heb daarnaast nog een Fender Blues Deville en een Blackstar HT50 maar ik vind de THR op alle fronten beter. Ik weet dat dit in principe raar is gezien het feit dat het volledig digitaal is maar ik vind hem echt beter klinken dan mijn echte buizen
    versterkers....

    Ik heb er een cabinet aan hangen met 2 celstion G12K-85 speakers en niet het 2x12 cabinet wat ze er bij verkopen. Die vond ik veel te duur.

    Hij is niet echt goedkoop maar ik vindt het het geld dubbel en dwars waard. Het klinkt fantastisch en de versterker weegt maar 4.5 kg.
    Das weer eens wat anders dan met een Blues Deville rond sjouwen....
    Kan hij qua volume een beetje mee in de band?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Kan hij qua volume een beetje mee in de band?

    Ik mag toch hopen dat een 100 Watter met 2x12 mee kan met een band........ :-/

  3. #143

    Standaard

    Ja hoor dat is echt geen enkel probleem. Het gaat natuurlijk bij lange na niet zo hard als een 50 watt buizen maar dat maakt voor mij persoonlijk niets uit. Ik heb mijn Blues Deville nooit harder hoeven zetten dan standje 2

    Ik speel nu op stand 5 en dan kom ik ruimschoots over onze (redelijk woest slaande) drummer heen.
    Voor een optreden in een kroeg is het meer dan genoeg. Bij grotere optredens wordt je toch uitversterkt dus, no problem there...

    Hij is overigens schakelbaar tussen 25, 50 en 100 watt naar gelang de speakers die je er aan hangt. Ook het ohmage is instelbaar, je kunt kiezen voor 4, 8 of 16 ohm. Erg handig allemaal.

    Reverb (4 stuks) en booster (3 stuks) zijn in te stellen, per kanaal, via je laptop die je aan de versterker kunt hangen.
    Ook zitten er een hele bult aan speaker simulaties in. Die heb ik gewoon op de standaard laten staan (4 x 12) omdat hij zo goed klinkt.
    je kan ook per kanaal kiezen welke soort buizen (6 verschillende) je wilt gebruiken.

    Ik gebruik versterker 1 voor mijn slaggitaar en versterker 2 (die wat harder staat dan kanaal 1) voor mijn solo's. Je kan met het voetpedaal geruisloos en zonder geluidsverlies overschakelen tussen kanaal 1 en 2 met de footswitch. Die footswitch stuurt ook de reverb en de booster aan (en ook een effect loop als je dat wilt)
    Playin' the blues is so much fun...

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik mag toch hopen dat een 100 Watter met 2x12 mee kan met een band........ :-/
    Met een 100 watt tranny ben je echt niet overpowered in een band. Mijn Princeton Deluxe Reverb II (22 wattjes) ging indertijd harder dan mijn Roland Cube 100.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Met een 100 watt tranny ben je echt niet overpowered in een band. Mijn Princeton Deluxe Reverb II (22 wattjes) ging indertijd harder dan mijn Roland Cube 100.
    Ligt eraan welke. Die Fender Deluxe 112 (94 watt transistor) gaat harder dan je lief is.

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ligt eraan welke. Die Fender Deluxe 112 (94 watt transistor) gaat harder dan je lief is.
    Ik oefende vroeger in een ruimte waar een Marshall 100 watter transistor amp stond, geen idee meer welk type. Dat ding ging echt allejezushard, ook in de buitenlucht, waarvoor ik hem een keer geleend had.

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik oefende vroeger in een ruimte waar een Marshall 100 watter transistor amp stond, geen idee meer welk type. Dat ding ging echt allejezushard, ook in de buitenlucht, waarvoor ik hem een keer geleend had.
    Vroeger waren jouw oren nog wat frisser en hoorde je dus beter. Nu zijn het van die slappe lelletjes geworden met een trommelvelletje wat nog een beetje heen en weer flubbert......

  8. #148

    Standaard

    Zo, ik heb weer even toegegeven aan mijn GAS. Zojuist voor 165 euro een tweedehands Yamaha THR10c gekocht. Dit voor naast mijn Katana 100. Ofja, beter gezegd, de katana staat inmiddels op zolder. Dus dan kan de THR10c lekker de woonkamer in.

    Heb hem 'blind' gekocht. Ben erg benieuwd. Iemand ervaring met deze amp?
    Ik wilde eigenlijk de gewone thr10. Maar die kon ik niet vinden op marktplaats. En ik gebruik toch weinig echte high gain sounds.

    Mocht ie niet bevallen, dan verkoop ik hem lekker door. De kop is er nu toch flink vanaf.
    The universe has an interesting sense of irony, in that you are the universe experiencing itself... And all you are is a thought.

  9. #149

    Standaard

    Is het trouwens (Softwarematig) mogelijk om de high gain sounds van de reguliere THR10 op de THR10C te zetten? Of is dat simpelweg niet mogelijk?
    The universe has an interesting sense of irony, in that you are the universe experiencing itself... And all you are is a thought.

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Het schijnt bij de nieuwere versie niet meer te kunnen maar bij de oude versie wel.
    Het is me niet helemaal duidelijk maar dit is misschien een interessant topic: http://www.tdpri.com/threads/got-my-...resets.577932/
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top