Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 16 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 158

Discussie: Yamaha thr

  1. #91

    Standaard

    Hey, heb de gewone thr10 gekocht gisteren. Is wel een coole versterker alleen heb ik op het brit hi en het modern kanaal wat hiss/ruis met de gain nog niet zo ver open. Vooral brit hi heeft het. Stoort niet echt terwijl je speelt maar telkens je stopt is het bijna alsof de versterker ademt tot er geen signaal meer van de pickups komt.
    Is dit gewoon of is mijn versterker een maandagmorgen model?
    Heb goede elektro thuis, kabels zijn goed en elektro van gitaren is goed.
    Graag jullie bevindingen aub?

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik hoor ook ruis totdat de gitaar tone uitgeklonken is, het lijkt dan alsof er een noise gate actief is. Niks ernstigs volgens mij.

  3. #93

    Standaard

    Klinkt een beetje als shhh en dat sterft langzaam uit. Ook als ik de snaren aanraak als ik wil beginnen zwelt het aan.
    Wou gewoon zeker zijn dat er niks mis mee was.
    Bedankt arjan.

  4. #94

    Standaard

    Ik ga deze week, mits ik positief blijf na testen, ook tot aanschaf over van de THR10. Ik ben zelf een beginnende speler die niet zo tevreden is over het formaat van de VOX vt40+. De vrouw wordt niet blij als deze in de kamer staat zeg maar. Nog dingen die ik moet weten over de THR10. Is er tegenwoordig al concurrentie voor de THR10 ook op dit formaat?
    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TattooRock Bekijk bericht
    Ik ga deze week, mits ik positief blijf na testen, ook tot aanschaf over van de THR10. Ik ben zelf een beginnende speler die niet zo tevreden is over het formaat van de VOX vt40+. De vrouw wordt niet blij als deze in de kamer staat zeg maar. Nog dingen die ik moet weten over de THR10. Is er tegenwoordig al concurrentie voor de THR10 ook op dit formaat?
    Ja, de Roland cube lite is een concurrent van de THR. Is een soortgelijk apparaat maar ik vind de COSM technologie die daar inzit toch echt minder, klinkt veel platter allemaal. Smaakgebonden en het ding is wel iets goedkoper dan de THR maar dat hoor je wel terug vind ik.
    Ik heb de THR 5 en ik ben er zeer tevreden over, ideaal om te oefenen thuis met 2 slapende jonge kids en een vrouw die er niet gecharmeerd van is als ik full shred aan het blazen ben met een buizen bak ! DE oplossing dus om je relatie goed te houden -

  6. #96

    Standaard

    Nou een paar dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ik in de winkel een beetje beangstigd was door vlak geluid. Maar dat kwam denk ik door een grotere ruimte ofzo. In de woonkamer klinkt hij echt perfect. Ik kan er veel mee en dat is nog zonder het gebruik van de bijgeleverde software. Ik speel voornamelijk blues/ lead en clean met high gain. Het ding is echt klein, past perfect onder het hoektafeltje hier en prachtig kwa vormgeving. Iedereen die hem ziet zegt dat hij/ zij dacht dat het een kacheltje was. Tja. Tevreden met mijn kerstaankoop.
    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Het enige nadeel vind ik van de thr is het snelle opbreken van het cleane kanaal, maar da's natuurlijk geen wonder met die 2x8 inch speakertjes.
    Is dat niet (deels) opgelost door de V2 firmware upgrade?

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Is dat niet (deels) opgelost door de V2 firmware upgrade?
    Geen idee eigenlijk. Volgens mij heb ik nog de 1e lichting van de thr5, maar ik zorg gewoon dat als ik clean speel de gain iets op minder dan de helft zet. Dan heb ik een clean geluid zonder break up. Clean gebruik ik sowieso niet vaak. Het meeste gebruik ik het Brit-high kanaal, kan ik veel mee variëren met m'n volumekorting van m'n gitaar. Heel dynamisch.

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rufus Bekijk bericht
    Hey, heb de gewone thr10 gekocht gisteren. Is wel een coole versterker alleen heb ik op het brit hi en het modern kanaal wat hiss/ruis met de gain nog niet zo ver open. Vooral brit hi heeft het. Stoort niet echt terwijl je speelt maar telkens je stopt is het bijna alsof de versterker ademt tot er geen signaal meer van de pickups komt.
    Is dit gewoon of is mijn versterker een maandagmorgen model?
    Heb goede elektro thuis, kabels zijn goed en elektro van gitaren is goed.
    Graag jullie bevindingen aub?
    Heb je die ruis nu nog steeds?

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    123

    Standaard

    Gisteren de THR5 gekocht...... super ding om te oefenen. idd...iets te duur....maar goed. Hij is de moeite waard
    Racisme wordt door de overheden in de hand gewerkt om eenheid onder het volk tegen te gaan........Terwijl wij ruziën hebben we geen oog voor wat die overheden stelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top