Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 158

Discussie: Yamaha thr

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard Yamaha thr

    Ik las in de Guitarist deluxe (ipad versie) een test van de Yanaha thr5 en thr10 oefenversterkertjes. Het klinkt als een prima ding voor thuis. Heeft iemand er ervaring mee?

  2. #2

    Standaard

    Rommel.
    Yamaha heeft goede versterkers gebouwd, oa één door Soldano ontworpen. Maar een oude transistorbak, volgens mij uit de jaren tachtig, is erg goed, nog steeds vrij duur.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Rommel.
    Gebaseerd op?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Gebaseerd op?
    Dat zou je wel willen weten he?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    361

    Standaard

    Ik bedoel natuurlijk yamaha. Kan de topictitel aangepast worden?

  6. #6

    Standaard

    Volgens mij kun je je geen buil vallen aan zo'n oefenversterkertje. En Yamaha is geen slecht merk.

  7. #7

    Standaard

    @telecastermaster
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisM Bekijk bericht
    En hoe bevalt de thr?

  8. #8

    Standaard

    Ik heb ook een thr10 getest in de winkel, mooi versterkertje, aardig aan de prijs maar degelijk geluid. Die minpunten, grote volumedrop tussen verschillende gain standen (clean, crunch, lead etc...), tap tempo werkt alleen op de reverb en delay, mede daardoor niet genoeg instelmogelijkheden op de andere 3 effecten. O ja en ook al is hij het wel waard eigenlijk ook wel een beetje de prijs.
    Het geluid is erg tube amp-like. Goed vond ik de mogelijkheid om presets in te stellen, uiteraard het geluid, design (handzaam), features.
    Ook moet ik even opmerken dat hij errrg veel gain aan boord heeft. Als je dat mooi vind, super, en als je minder gain wilt klinkt hij naar mijn mening ietsje minder, maar omdat je de gain standen schakelaar hebt valt er met de gain knop en standen schakelaar samen wel een goede compromie te vinden tussen geluid en gain. Het clean geluid op de thr is ook behoorlijk goed, vooral als je hem nog wat opfleurt met wat reverb en (evt) wat lichte chorus.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    Ik heb ook een thr10 getest in de winkel, mooi versterkertje, aardig aan de prijs maar degelijk geluid. Die minpunten, grote volumedrop tussen verschillende gain standen (clean, crunch, lead etc...), tap tempo werkt alleen op de reverb en delay, mede daardoor niet genoeg instelmogelijkheden op de andere 3 effecten. O ja en ook al is hij het wel waard eigenlijk ook wel een beetje de prijs.
    Het geluid is erg tube amp-like. Goed vond ik de mogelijkheid om presets in te stellen, uiteraard het geluid, design (handzaam), features.
    Ook moet ik even opmerken dat hij errrg veel gain aan boord heeft. Als je dat mooi vind, super, en als je minder gain wilt klinkt hij naar mijn mening ietsje minder, maar omdat je de gain standen schakelaar hebt valt er met de gain knop en standen schakelaar samen wel een goede compromie te vinden tussen geluid en gain. Het clean geluid op de thr is ook behoorlijk goed, vooral als je hem nog wat opfleurt met wat reverb en (evt) wat lichte chorus.
    Ik moet nog even toevoegen dat nog een plus het mooie uitgebreide palet aan sounds voor thuis is. En dat de 3 high gain modusmooi verschillend van elkaar zijn. Soms is het zo met meerdere high gain modes dat de verschillende modes alleen maar gain toevoegen en geen verschil in klankkleur.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisM Bekijk bericht
    @telecastermaster
    Ja, ik zal deze week ff mijn bevindingen posten.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top