Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Paul McCartney

  1. #1

    Standaard

    Als je het hebt over de meest veelzijdige muziekant... kom je op macca. Macca is de beste basgitarist die ik ken/ van de héle wereld. Geen basgitarist die zo goed kan bassen en daarbij zo goed kan zingen! (luister naar bijv. de little richard-cover 'Long Tall Sally'). Verder speelt ie ook gitaar (elektrisch is ie niet zo hel goed; acoustisch wel!), hij speelt ook nog piano!

    Macca is de beste!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Het beste album van McC vind ik dat album met die rooie bessen voor op de tafel (met o.a. Maybe I'm amazed), misschien van voor jouw tijd maar goed.
    Op dat album speelt ie alles zelf, niet super gelikt en super goed eigenlijk maar wel super direkt en met ballen.

    Overigens zijn er veel veelzijdiger muzikanten, neem Todd Rundgren bv of Prince of Hans Lieberg :smile: die technisch ook beter zijn, maar niet de kracht hebben van McC.

  3. #3

    Standaard

    Is inderdaad voor mijn tijd... maar ik ken alles van macca en de beatles (die lp heette trouwens gewoon 'McCartney'

    Maybe I'm amazed is btw een heel goed nummer. Je hoort echt wat voor een groot bereik hij heeft met z'n zang!

  4. #4

    Standaard

    Maar die laatste CD van hem is toch niet echt super vind ik, een beetje flauwe liedjes die allemaal hetzelfde klinken.

    Maar daarvoor was het wel goed!

    Tja, na zoveel jaren en goede platen mag het wel een keer wat minder. Zijn stem is ook niet meer wat het geweest is.

  5. #5

    Standaard

    ja z'n stem is niet meer wat 't geweest is... helaas. Ik vind echter die nieuwe cd (driving rain) errug goed! macca kan nogal complexe liedjes maken. en dat is driving rain absoluut niet. erg makkelijk allemaal. maarja... ik vind z'n complexere liedjes wel interessanter: krijg je meer inspiratie van!

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3

    Standaard

    Hallo, ik ben nieuw hier.

    De nieuwe live cd van McCartney, back in The US, is heel erg goed. Ik zou zelfs zeggen dat het zijn beste live cd ever is. let vooral op de lead-gitarist; Rusty Anderson.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Ja één van mijn helden. Hij heeft toch wel erg veel gedaan/betekent in de muziek.

    Een paar favorieten: Uncle Albert, Deliver your children, Maybe I'm amazed, Hey Jude, She's a woman en de rest v.d. Beatles en Wings eigenlijk.
    Lijkt me het einde om met hem te jammen.

    Brian Setzer, mijn andere held, wilt graag met hem een soort Run Devil Run maken.
    Die Gilmour bakte er trouwens weinig van al vraag je het mij.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2002
    Locatie
    Didam :dance:
    Berichten
    3.397

    Standaard

    dfgdfg

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2002
    Locatie
    Didam :dance:
    Berichten
    3.397

    Standaard

    khjkh

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2002
    Locatie
    Didam :dance:
    Berichten
    3.397

    Standaard

    nog

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top