Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel2 Bekijk bericht
    Ik kan me vergissen, maar op de bassen die ik ken kun je ook op een B-snaar een E en een A spelen.
    inderdaad, maar dat kan je ook op de e snaar
    ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik een b-snaar miste eigenlijk. wel eens een vijfsnarige vastgenomen, maar ik merkte ook dat ik die laagste snaar niet zovele gebruikte.
    no life without music

  2. #22

    Standaard

    Ik vind het probleem vaak bij 5-snarige bassen dat de lage B zo los staat van de rest van de band. Hangt uiteraard sterk af wat voor soort muziek je maakt en hoe (laag) de gitaar in de band gestemd is of die aansluiting er al dan niet is.

    Ik heb er in ieder geval geen behoefte aan. Af en toe een Drop D (dmv Hipshot D-tuner) is voldoende voor mij.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pueblo Bekijk bericht
    inderdaad, maar dat kan je ook op de e snaar
    ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik een b-snaar miste eigenlijk. wel eens een vijfsnarige vastgenomen, maar ik merkte ook dat ik die laagste snaar niet zovele gebruikte.
    Maar dat wil toch niet zeggen (zoals eerder beweerd werd) dat de meeste nummers beter op een 4-snaar gespeeld kunnen worden? Alles wat je op een 4-snaar kunt spelen kun je net zo goed op een 5-snaar spelen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    De Bassist van onze ska/reggae band speelt ook met een 5-snaar.

    En dat klinkt echt goddelijk die lage tonen bij reggae.

    Ik schrijf zelf thuis ook wel eens wat muziek voor de band en speel de bassen nu op een midi keyboard. Alleen dat is het niet helemaal omdat je als gitarist toch wat anders "denkt" op een fretboard dan op een keyboard. Dus ook ik moet maar eens bas aanschaffen.
    Omdat de bassist dus 5 snaar speelt denk ik voor een 5 snaar OLP te gaan. Hij speelt zelf op een SUB5.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    nog even een vraag over snaar dikte.
    als ik de 4 snarige naar beneden stem, dus naar B E A D dan begint de B snaar aardig te flubberen.
    wil dat zeggen dat ik nog een dikkere snaar of juist een dunnere nodig heb om dit te verhelpen?

  6. #26

    Standaard

    Je moet een 5 snarige set kopen en dan de G weglaten

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    bedankt voor je antwoord basvarken

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    Ik vind het probleem vaak bij 5-snarige bassen dat de lage B zo los staat van de rest van de band. Hangt uiteraard sterk af wat voor soort muziek je maakt en hoe (laag) de gitaar in de band gestemd is of die aansluiting er al dan niet is.

    Ik heb er in ieder geval geen behoefte aan. Af en toe een Drop D (dmv Hipshot D-tuner) is voldoende voor mij.
    Is misschien wel een beetje maar, maar voor mijn gevoel hebben veel 5 snaren er last van dat ze zelfstandig ook al een beetje klinken alsof de B-snaar er niet bijhoort. Positieve uitzonderingen daarop zijn de mijn G&L L-5000 en een OLP 5 snaar eerste serie die ik in een winkel eens bespeeld heb. De meeste Jazz bassen van F die ik gehoord heb hebben wel last van een eenzame B snaar.
    Een overdrive is een kastje waar het geluid harder uitvlucht dan het erin gaat...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    Je moet een 5 snarige set kopen en dan de G weglaten
    Dat wordt vijlen... Waarschijnlijk passen die snaren niet in de topkam. Of je bas moet al een echte rammelfit hebben in de topkam...
    Een overdrive is een kastje waar het geluid harder uitvlucht dan het erin gaat...

  10. #30

    Standaard

    Eerst maar eens proberen of het bevalt. Te krappe stringslots zijn niet zo heel erg; dan ligt de snaar gewoon iets hoger.
    Als het dan na een poosje echt bevalt met die BEAD dan kun je inderdaad beter de stringslots een beetje ruimer maken zodat de snaren er netjes in liggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top