Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 67
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hipshot B-bender, maar dat ben ik dan weer natuurlijk , maar een Bigsby is sowieso een dikke win!

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Ik heb het al moeilijk genoeg om te spelen op gitaar met gewoon 6 snaren, het hoeft al niet veel moeilijker voor mij.

    maar toch, die bigsby..... toch verleidelijk

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    en de bigsby is bestelt!

    meestal zit ik pas "ik wou dat 'm al af was"-fase vanaf het hout-werk gedaan is, maar nu moet ik nog beginnen en ik wil er al op spelen.

    grtz

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    vandaag een beetje voorbereidend halswerk gedaan

    - scarf joint verlijmd
    - toets semi-op maat gemaakt
    - trussrod kanaal gefreesd en ineens ingelegd (omwikkeld met wat teflon en vastgezet met een drupje lijm)

    plan mét bigsby: get the picture?


    foto's van de hals (met kachel, voor moest het mislukken)













    volgende week weer verder hopelijk

    grtz

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    even een paar vraagjes over de bigsby:

    - op welke afstand van de brug moet die komen staan?

    - ik heb nu deze 2 bruggen:



    welke van de 2 raden jullie aan? ik heb die van bigsby meebesteld omdat ik dacht dat die beter zou zijn, maar eigenlijk vind ik dat maar een rot systeem met die schroefdraad als zadels

    any thoughts?
    grtz

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die brug van bigsby zelf is beter dan die wrap-around brug, maar is nog steeds vrij prut (is afgeleid van een jazzmaster-brug, maar dan slechter). Beste kun je een Tune-O-Matic nemen, met rollerzadels. Die wrap-around is sowieso af te raden met een vibrola, omdat als je dan aan "up-bending" gaat doen, je de brug naar achter gaat trekken, en dat die waarschijnlijk niet meer mooi naar voor gaat schuiven.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard







    komt goed ...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    looking good!

    brug voor bigsby: ik vind een gewone TOM brug prima, beter dan de meeste rollerbruggen. bij veel van die rollerbruggen draaien de zadels niet (asjes niet soepel genoeg ofzo?) en schuift de snaar dus evengoed over het zadel. Dan kan je beter gewoon vaste zadels hebben:kleiner contactvlak

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    looking good!

    brug voor bigsby: ik vind een gewone TOM brug prima, beter dan de meeste rollerbruggen. bij veel van die rollerbruggen draaien de zadels niet (asjes niet soepel genoeg ofzo?) en schuift de snaar dus evengoed over het zadel. Dan kan je beter gewoon vaste zadels hebben:kleiner contactvlak
    Helemaal mee eens! Een rollerbrug zorgt toch altijd wel voor wat demping in de snaar omdat het contactoppervlak "wigvormig" is. Daarbij zijn er bijna geen rollerbruggen die een beetje fatsoenlijk (spelingsvrij) zijn en dus meestal frustratie door buzz en choke van de snaren.... De bigsby brug van de foto is beter dan de gemiddelde rollerbrug. Ik heb gemerkt dat een ABR of tom toch het best werkt of je moet voor een "rocker" brug gaan die dan weer als nadeel heeft dat als je vaste posts gebruikt de intonatie wat lastig word als je een andere snaardikte gaat gebruiken.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    dan denk ik dat ik maar verder ga met die bigsby brug. ik heb al die wraparound gekocht en nadien die bigsby, het geld groeit nog niet direct op m'n rug.

    toch nog een vraagje aan de frees-kenners.
    wanneer merk je dat een frees bot is? Ik heb dit weekend toch een paar gevaarlijke situaties meegemaakt met het uitfrezen van de hals. ik zaag alles uit met de decoupeerzaag tot op 1mm van de rand. en zelfs dan hapt de frees en verbrand alles wat kops is. al een geluk is er niets ergs gebeurt, ik heb al men vingers nog, maar het scheelde niet veel.

    Ligt dit misschien ook wat aan het hout? of toch maar freesje laten slijpen
    grtz

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top