Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ik kan het dan niet laten even bij de grootgrutter te loeren en wat zien ik daar:

    http://www.thomann.de/nl/behringer_fex_800_minifex.htm

    Precies in het midden van het apparaat zit je knopje.
    Die had ik ook al gezien, maar niet bepaald positieve recensies over gelezen (ben groot behringer-fan, en hou erg van de vaak zeer gunstige prijs/functionaliteit verhouding van behringer dus absoluut niet bevooroordeeld..), plus ik wil graag een 19" rack om netjes, makkelijk en snel mee te nemen. En eventueel later een 19" compressor bijplaatsen.. Ik ga eens contact opnemen over die G-Sharp, wellicht dat het lukt!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2010
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    711

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Als je 150 euro te duur vind voor een multiFX met Tap Delay dan houdt het gewoon op.
    +1!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ik kreeg zo'n jaar geleden rond de 100 euro voor mijn tc gsharp dus het kan wel voor iets minder, maar daar beneden wordt het echt lastig.
    G-Sharp gaat niet (lekker) werken omdat de hele gain-structuur gebaseerd is op gitaarsignaal en niet op line-level.

    Mijn advies: Koop of de M350 of de 200 van Lexicon, waarbij de eerste mijn voorkeur heeft. Die Alesis moet je echt vergeten want die klinkt ook niet echt lekker.

    Als je dat te veel geld vindt: niks kopen en zo door blijven gaan!
    Who needs a signature?

  3. #13

    Standaard

    De G Sharp kan je toch ook in de FXloop van je versterker hangen? Dat is gewoon line level.

  4. #14

    Standaard

    Is idd gewoon linelevel, gitaar er rechtstreeks op aangesloten is juist niet de bedoeling.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Hmm ik kan nu kiezen tussen de G-sharp en de Midiverb 4, allebei zijn ze voor 80 euro te koop. Wat is in mijn geval de beste optie? In hoe verre mate kleurt de G-sharp het geluid, in gedachten houdend dat het officieel een gitaareffect is..? Of is het gewoon een M-350 met een aantal andere effectjes?

  6. #16

    Standaard

    De g sharp heeft twee engines, op 1he heb je dus zowel reverb als delay (of een ander beschikbaar effect), hetzij paralel, hetzij in serie.

    De g sharp alleen voor gitaar is marketing, ik zie verder werkelijk geen enkel verschil met de 350 . Er zitten zowel gefilterde als cleane delays op dus je kleurtje zit er altijd wel bij, maar dan natuurlijk niet in superkwaliteit, hence the price. Verder hanteer je killdry, dus je zang gaat er echt niet aan.

    Enige minpuntje aan -mijn- g sharp vond ik bij de delays de feedback functie, die was niet mooi geleidelijk te regelen.

    Die alesis ken ik niet.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 3 november 2011 om 10:25
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Ik heb inmiddels een Midiverb4 gekocht! Ik kon 1 in de buurt ophalen voor 80 euro, in vrijwel nieuwstaat. Werkt perfect en dekt 100% het doel waar ik hem voor aan wou schaffen! Binnenkort maar eens een 19" tas en patchbay+spullen bestellen uit Duitsland!

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    13 december 2007
    Locatie
    Heinsberg (D)
    Berichten
    72

    Standaard

    Voor 1 effectje zou ik geen patchbay in een kist bouwen, maar het gewoon met een losse snake op de mixert aansluiten. Neem dan wel XLR-en, die je met een verloopkabeltje als jack kunt gebruiken. Zo ben je ook voorbereid op mengtafels die de auxen op XLR hebben uitgevoerd.


    Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Nee er komt ook nog een 2 kanaals compressor, waar uiteraard ook aansluitingen voor gemaakt moeten worden. En dan kan het al snel uit om wél een patchbay te maken. Het moet echter nog even wachten tot het nieuwe jaar, een 19" tas/case + patchbay (incl interne bekabeling, jacks/xlr stekkers en al) komt rond de 130 eu uit. En met de komende (dure) feestdagen heb ik dat geld toch wel even anders nodig.

    Ik ga overigens allemaal gecombineerde XLR-Jack input gebruiken, om inderdaad het probleem van XLR auxen te voorkomen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Ondertussen is het rackje gearriveerd en ben ik aan het solderen geweest. En hieronder het resultaat!


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top