Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard 19" delay voor vocals

    Hoi!


    Ik ben de vaste geluidstechnicus van een band uit Groningen, en ga vrijwel ieder optreden mee als zodanig. Er gaat geen eigen PA spul mee, op een vocal- en gitaaramp-microfoon na. Er wordt dus altijd gedraaid over de eigen tafel en effecten van de zaal. Dit heeft voor mij in op- en afbouwtijd een enorm voordeel, je komt aanlopen, doet je ding en gaat weer weg. Ik merk echter dat ik voor sommige nummers toch écht een delay op de leadvocals nodig heb. Ik heb dus besloten een eigen 19" rackje samen te stellen, met daarin een simpel, doch doeltreffend multi-effectje. Het belangrijkste hierin is uiteraard de delay, hier gaat het allemaal om. Ik heb een tap-delay nodig welke in 1/4-en tapt, en het liefst ook instelbaar in 1/8-en. Nou weet ik toevallig dat dit bij bijvoorbeeld een TC Electronics M-ONE in te stellen is, maar om 400+ euro uit te geven voor een enkel effect welke ik bij 1 band gebruik gaat me een beetje ver. Ik wil dan ook eigenlijk de beste prijs/functionaliteit verhouding hebben.

    Ik ben zelf al de Alesis Midiverb 4 (150 euro) en de TC-Electronics M-350 (200 euro) tegen gekomen, maar zelfs dit is me eigenlijk nog te duur. Er moet ook nog een kleine 19" case omheen en het liefste een patchbay met Jacks/XLR/Powercon. Wat zijn alternatieven voor deze apparaten?
    Ik ben niet vies van 2e hands en ook niet van kopen bij grote Duitse winkels

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf ook een poosje met een band gewerkt als geluidsman.
    Ik had voor dit soort dingen ook een kleine case gemaakt.
    Hierin had ik een Furman voeding, TCe M350, Lexicon MX200, twee dubbele EQ's en een quad compressor en achterin inderdaad een patchbay.
    Was een erg prettig relatief klein setje waar ik over het algemeen overal wel mee uit de voeten kon bij een band met zang, gitaar, bas, toetsen en drums.
    't Is misschien meer dan je wilt uitgeven en misschien heb je geen eq of compressor nodig...

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Check deze advertentie. De Behringer DD400 is een stompbox met tapmogelijkheid. Een stompbox is een rare oplossing, maar het is een prima delay, en hij kost maar 25 euro.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  4. #4

    Standaard

    Maar die heeft waarschijnlijk geen killdry. En verder zullen de in en output niet bepaald berekend zijn op de s/r van de gemiddelde mixer.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #5

    Standaard

    Als je 150 euro te duur vind voor een multiFX met Tap Delay dan houdt het gewoon op.

  6. #6

    Standaard

    Ik kreeg zo'n jaar geleden rond de 100 euro voor mijn tc gsharp dus het kan wel voor iets minder, maar daar beneden wordt het echt lastig.

    Er staat er een op marktplaats. Je kunt proberen te bieden vanaf 75 euro, mss heb je mazzel.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7

    Standaard

    Ik kan het dan niet laten even bij de grootgrutter te loeren en wat zien ik daar:

    http://www.thomann.de/nl/behringer_fex_800_minifex.htm

    Precies in het midden van het apparaat zit je knopje.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8

    Standaard

    Sorry maar die Behringer FX klinken gewoon niet goed, en ze ruisen aanzienlijk.

  9. #9

    Standaard

    Ja, dat zit uiteraard aan het prijskaartje vast.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    ART SGE 19" tweede hands voor rond de 100euro multi effect
    Yamaha Rex50 desktop 2e hands +-50,-
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top