Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 59 van 60 EersteEerste ... 94957585960 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 581 t/m 590 van 599
  1. #581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El_Mano Bekijk bericht
    Een van de vele opzienbarende projecten die ik hier heb gezien. En bovendien ook nog eens formidabel geluid. De combi pick up en gitaar helemaal top. Ben heel benieuwd naar de hals pup.
    Ik ben een beetje beduusd van de reacties, mensen; dank u zeer!

    Nog eens over die condensator die nu in stand 1 is te horen: die zit er vooral voor de uitfasestand 4. Ik had een vijfstandenschakelaar besteld met het idee dat ik er wel iets leuks voor kon verzinnen. Stand 5, 4 en 3 werden gewoon brug, brug + hals, hals en voor stand 2 kwam ik op brug + hals uit fase. Omdat dat nogal schel kan klinken, zit de condensator er en dat leidt automatisch tot alleen het brugelement met condensator in stand 1. De condensator loopt dus een beetje op de zaken vooruit maar gezien de constructie van de gitaar moest alle elektronica het liefst in één keer aangesloten zijn (behalve het tweede element, daarvoor hoeft niets meer open).

    @ Gus: dank je, wederom.
    Ik merk dat ik minder tijd heb dan voorheen. Godzijdank heb ik het de laatste tijd iets drukker met lessen en gitaarreparaties en komend weekend is het zesde op rij dat ik van huis ben; niet voor een optreden of de gitaarbouwersmeeting maar voor een kunstbeurs in de TT-hal hier in de stad, samen met mevr. Stonebeat.
    Gitaarnet krijgt wat minder tijd dan gebruikelijk
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #582
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    GENIAAL
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  3. #583

    Standaard

    Voor de volledigheid is dit hoe ik, schematisch, de boel heb aangesloten:



    Links het brugelement en rechts het halselement.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #584

    Standaard

    Geen update in de ware zin van het woord maar een voorbeeld van de dingen die er steeds tussendoor komen. Meestal zijn het gewoon gitaren maar nu is het een handgebouwde zessnarige LeDuc U-Bass:







    De bas heeft een klankblad dat rondom vrij is van de body; naast de twee dynamische elementen een piëzo in de brug. Actieve elektronica, verzonken knoppen voor volume en elementkeuze; een jaar of twintig geleden gebouwd. Soms valt het signaal weg en het is aan mij om de oorzaak te vinden en zo mogelijk te verhelpen.

    Het leuke hieraan, naast de bijzonderheid van het instrument, is voor mij dat ik nu van één band van beide gitaristen en de bassist instrumenten onderhanden heb of heb gehad. Ik begin me zowaar een beetje 'guitar tech' te voelen
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #585
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Whoa Geweldig design, nog nooit een in het echt gezien, maar altijd al een beetje verliefd geweest !!!
    Kan je eens wat betere fotootjes van die top en overgang posten? Ik snap niet helemaal hoe het in elkaar zit.

    ( En over dat gitaar tech spelen: net 6 instrumenten van 1 band over de vloer gehad, vintage spul (2 jaguars uit de jaren 60, 2 p-bassen uit de jaren 70 een vrij moderne gretsch en een 70's tele), allemaal nieuwe snaren en afstellen, elektro check en algemeen nazicht: de band vertrok de volgende dag naar de studio. Dat is al de 3e keer dat het gebeurd, voor opnames of voor het festival seizoen. )



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  6. #586

    Standaard

    Ik zal morgen bij daglicht proberen wat details te vangen.

    Het klankblad (lijkt me een naaldhout) rust op een paar balkjes (duh) en raakt nergens het massieve deel van de body of de elementen. Toen ik het instrument bespeelde, kon ik schuin onder het blad kijkend een balkje ontwaren. Dat geeft een goed hoorbaar akoestisch geluid, zelfs bij de lage B-snaar. Bovenaan de kop steken de snaren door een metalen staaf waarin ze met inbusboutjes worden vastgeklemd.

    De twee verzonken knoppen zitten vast met elk twee schroefjes die te bereiken zijn via de gaatjes in de draaischijven. Ik verheug me nu al op het gedoe om ze weer vast te krijgen; er zit daar geen klepje aan de achterkant

    De drie uitstekende knopjes zijn voor laag, hoog, en volume van het piëzo-element. Er zit ook nog een schakelaar om de actieve elektronica in en uit te schakelen; ook in passieve modus werken alle knoppen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #587
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    fuc-King prachtig.. Wil ook even zeggen dat je lekker speelt!!!

  8. #588

    Standaard

    Dank je zeer, da Liks!
    Die bas is niet van mijn hand, alleen maar hier ter revisie. Een leuke broodwinner die me weer eens afhoudt van het wikkelen van het tweede element van mijn klapstoel.

    Ik had de eigenaar trouwens al gezegd dat het me het soort instrument lijkt waarbij je terug kunt naar de bouwer ongeacht hoe lang het is geleden dat de bouw plaats vond. En inderdaad las ik op de site van Leduc dat er levenslange garantie op is; maar dan moet ze wel op reis naar Frankrijk.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #589

    Standaard

    Fotokes voor Stijn.
    Bij de brug rust de 'floating table' zo te zien op een balkje:



    Als je goed kijkt, zie je onder het deel in de bovenste hoorn ook een balkje lopen:



    Rond de elementen zit maar een heel smalle kier:





    De brug in in hoogte verstelbaar aan de kant van de dunne snaren:



    De hoogte aan de kant van de bassnaren is gefixeerd:



    Bevestiging van de snaren aan de achterkant van de kop en het afdekplaatje van de halspen:



    Kop van opzij:

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #590

    Standaard

    Vervolg.
    Kop van voor:



    Achterkant van de body:



    Klepje om bij een deel van de elektronica te komen:



    En tenslotte een blik op de halspocket; dat 'potloodlijntje' is volgens mij smurrie van heel veel spelen:

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top