Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 60 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 599
  1. #31

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    @ muziekschuur:
    Bouwmarkten bieden een ruim assortiment binding in wit en zwart [/IMG]
    wat voor materiaal gebruik je daarvoor dan?

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertgert Bekijk bericht
    wat voor materiaal gebruik je daarvoor dan?
    Van die witte of zwarte plastic strips; al vaker gedaan, gaat prima.



    M'n contraptie om ze op maat te zagen:





    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #34

    Standaard

    Hi
    Heb weer daaaagenlang onder designers gebivakkeerd. En niet alleen ik. Eindhovens Dagblad heeft het over 180.000 (JEEEEEEE) bezoekers.

    Toch heb ik dit weer gemist.
    Geniaal! Wat een pracht idee.

    Voldoet ook aan alle eisen voor industrieel ontwerp:
    - eigenzinnig
    - valt in de smaak bij de doelgroep
    - patenteerbaar (mwah!?!?!?!?!?)
    - kunstzinnig
    - en de mogelijkheid het ontwerp te vermenigvuldigen/in productie te nemen.

    In Eindhoven lieten een hele hoop van die gasten op het laatste punt de nodige steken vallen, alhoewel op het gebied van gekkigheid toch wel weer een paar super eigenzinnige ideetjes zijn gelanceerd.

    Ik heb één kritsche vraag: Zijn er, voordat de productie processen worden gestert, voldoende afgedankte klapstoeltjes? En, met een vraag in de blik naar Gibson, is dit misschien WEL uit het goede hout gesneden?

    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 1 november 2011 om 17:44

  5. #35

    Standaard

    Als produceren lukt, we zullen het zien, gaat reproduceren ook lukken. Met of zonder klapstoeltjes, zo'n gewelfde top is ook op andere manieren te realiseren; maar op deze manier dacht ik mezelf een hoop gedoe te besparen. En de beperkte afmetingen van de zitting legden beperkingen op aan het ontwerp waardoor ik ongetwijfeld tot iets anders ben gekomen dan wanneer alles mogelijk was geweest.
    Qua houtwetten zal ik me voorlopig wel niet druk hoeven te maken met mijn gitaren uit restjes; maar als ambtenaren eenmaal aan het verbieden slaan, kun je vroeg of laat alles verwachten

    Hoe dan ook, de mal is een feit; ik moest nog even prakkiseren hoe ik de twee delen recht boven elkaar kon krijgen maar met een goed haaks afgestelde tafel van de boorkolom en wat rondhoutjes is het volgens mij prima gelukt.



    (Onscherp; toen de platen nog tegen elkaar zaten geschroefd na het frezen, heb ik zes loodrechte gaatjes geboord zodat ik met wat eindjes rondhout de platen ten opzichte van elkaar kon positioneren als er enige afstand tussen zat.)





    De mal is 46 mm dik, lijkt me goed werkbaar; ik schat dat de rand van de gitaar ergens rond de 65 mm gaat uitkomen, ik moet het nog exact uitrekenen in verband met de plaats en de hoek van de hals.

    Vraag voor de ervarenen: is het verstandig om de mal in twee helften te zagen om straks de kast eruit te kunnen halen, of kan het ook in één stuk? Het laatste lijkt me in principe mogelijk maar ik kan me ook voorstellen dat de kast zo goed in de mal past dat het lastig is om haar eruit te schuiven.

    @ Ike57:

    Ik vermoed dat echt buigen er ook nog wel van gaat komen. Maar op het moment heb ik een paar vierkante meter van dat buigbare triplex (mahonie-achtig van kleur) en ik wil toch echt proberen of ik daarvoor een zinvolle bestemming kan vinden.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    De mal hoeft niet per se deelbaar te zijn. Als alles goed haaks is levert het geen problemen op. Anders kan je hem op het "moment suprême" alsnog loszagen.

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    De mal hoeft niet per se deelbaar te zijn. Als alles goed haaks is levert het geen problemen op. Anders kan je hem op het "moment suprême" alsnog loszagen.
    Dank je! Dan laat ik het voorlopig zo.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Niet doen hoor, dat spul uit de bouwmarkt! Dikke vette tonesuck krijg je dan!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Niet doen hoor, dat spul uit de bouwmarkt! Dikke vette tonesuck krijg je dan!
    Heb je het over de binding?
    Of wellicht denkbare mensen die beweren te horen of een gitaar is gebouwd in een mal die gemaakt is van materiaal uit een bouwmart?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik weet niet welke techniek je juist gaat gebruiken om top op de zijkanten te lijmen maar met zo'n brede randen zal dat niet lukken met lijmklemmen. je zou ipv twee mallen met lucht ertussen een derde plank kunnen frezen en de drie planken op mekaar lijmen. dan kan je de mal wel uitzagen voor gebruik van klemmen. Enfin ik denk maar hardop, mss heb je dit al allemaal doorgedacht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top