Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 60 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 599
  1. #11

    Standaard

    Ik denk dat één van de eerste dingen in dit project het maken van een mal gaat zijn. Ik heb nog een fikse plaat MDF van 12 mm dik. Als ik daar nu eens twee identieke stukken uithaal en die met wat blokjes op een bepaalde afstand zet, zou ik iets moeten hebben waarmee ik mijn buigbaar triplex in de vorm kan dwingen voor het wordt gelijmd. Ik ga er voorlopig even vanuit dat het triplex buigbaar genoeg is; anders moet ik een plan B verzinnen.

    Maar om de vorm van de mal te bepalen, zal ik eerst het voorblad uit de stoelzitting moeten zagen. Ik wil voor en achter rond de klankkast binding aanbrengen dus ik heb 2mm marge voor foutjes wat dat betreft, maar ook niet meer dan dat.

    Piekerdepieker
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Phe-No-Me-Naal,

    Hij "zit" wat te tokkelen, krijgt nu ineens een heel nieuwe betekenis
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Haha alweer een fantastisch project van aaronstonebeat. Je bent toch wel een beetje de 'mad scientist' van dit forum geworden wat betreft gitaarbouw. En ja, dat is absoluut een compliment!
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Knap modelletje. Schreeuwt om bindingen trouwens.... Zijn die er ook in het zwart? Of een echte kleur? Groen, geel, bruin?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Leuk Project Aaron, ben benieuwd. We hebben je (de mad scientist )wel gemist gisteren op de meeting.

    Grtz Wim

    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  6. #16

    Standaard

    Dank voor de bijval, gij allen.

    Wim, ik heb wel met wat heimwee naar de foto's en het filmpje van DGBM zitten kijken; volgende keer zal ik er weer bij zijn.

    @ muziekschuur:
    Bouwmarkten bieden een ruim assortiment binding in wit en zwart:





    Welke variant het wordt, moet ik nog zien; voorlopig heb ik nog tijd om daarover na te denken.

    Het lijkt voorwaar op iets van de bouw van een akoestische kast te gaan lijken. Het materiaal voor de zijkanten is 5 mm dik, dus ik zal ook iets met kerfed lining moeten doen en iets van bracing onder de top, die is maar 3 mm dik.

    Ik ben in ieder geval bezig met het uittekenen van de mal; de vorm van de body doet me nu aan de Enterprise denken.

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #17

    Standaard

    De mal, deel I:



    Nog zo'n deel maken met de frees, kan ik deze ook als mal daarvoor gebruiken; en dan zou ik volgens mij een bruikbare mal met twee etages kunnen hebben.

    Intussen hoop ik dat de lichte rand van de zitting (waar jarenlang hout overheen gelijmd heeft gezeten) snel een beetje bijkleurt. Anders moet ik me straks ook nog aan een burst gaan wagen. En ik heb mezelf al laten verzeilen in de bouw van een akoestische body zonder dat ik het zelf helemaal in de gaten had
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    da's een mooie vorm !

    ik zou de lak eraf schuren zodat alles terug egaal is qua kleur en gewoon weer blank aflakken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    De mal, deel I:





    Intussen hoop ik dat de lichte rand van de zitting (waar jarenlang hout overheen gelijmd heeft gezeten) snel een beetje bijkleurt. Anders moet ik me straks ook nog aan een burst gaan wagen. En ik heb mezelf al laten verzeilen in de bouw van een akoestische body zonder dat ik het zelf helemaal in de gaten had
    Lukt misschien met waterstofperoxide wel wat straffers zoeken dan de 3% van de DA...

    Ik denk wel dat het slim is iets van een bracing te maken ofwel een X of een ladderbracing. Ik wind hem echt heel mooi! (eigenlijk zou ik de achterkant ook graag bol zien, misschien heeft er nog wel iemand zo'n stoeltje staan)
    Laatst gewijzigd door oigun; 31 oktober 2011 om 17:35

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    da's een mooie vorm !

    ik zou de lak eraf schuren zodat alles terug egaal is qua kleur en gewoon weer blank aflakken.
    Is waarschijnlijk niet gelakt, is de onderkant van de stoel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top