Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Dilemma: Apogee JAM Guitar Input vs Line 6 Pocket Pod

    Aangezien ik gestopt ben met gitaarspelen door de kinderen in huis... Lawaai dus zit er voor mij niets anders op dan met hoofdtelefoon te spelen.

    Dacht eerst aan een buizenamp 5W maar blijkbaar moet je die goed open zetten en dat gaat erg hard in huis.

    Ik heb een recente Mac in huis en daar staat Garageband op. Dus ben gaan zoeken in de Mac-shop en daar zie ik de Apogee staan. Lijkt me kwalitatief maar dan zit ik vast aan de Mac. En ik weet niet hoeveel presets er zijn...?

    De Line 6 Pocket Pod kan ik meenemen op vakantie en daar staan heel wat presets in.

    Er is iets dat me zegt "Neem die Apogee (ongeveer zelfde prijs als de Pod) want je hebt een Mac waarom zou ik het dus niet gebruiken". Maar ik hou van experimenteren en Pod met een 300 preset-sounds lijkt me aantrekkelijker.

    Iemand ervaringen met de Apogee die draait op Garageband via Mac of iPad?

    Edit; sorry denk dat deze in het verkeerde boards geplaatst is...
    Laatst gewijzigd door anak; 25 oktober 2011 om 18:11
    Bugriders Forum

    Gear:

    Fender MIM '50 Classic Mapple Daphne Blue (2007)
    Johnson Millennium 150 (2000)
    Roland Micro Cube
    Boss-TU80

  2. #2

    Standaard

    Ik zou voor jouw doel zeker niet voor de Apogee gaan, maar voor de Pocket Pod of een soortgelijk apparaat. Puur en alleen vanwege het gemak: de Pocket Pod zet je aan en hij doet het meteen. Bij de Apogee moet je eerst je Mac opstarten, Garageband opstarten, ehh waar is dat USB-kabeltje ook alweer? En dan met je gitaar op schoot voorovergebogen muizen en je toetsenbord bedienen omdat je het toch niet kunt laten om de duizend opties van ampmodulatie in Garageband uit te proberen.

    Pocket Pod is inpluggen en spelen. Korg Pandora ook, en een hele resem andere kleine effectenbakjes ook. = fijn.

    Sounds in Garageband zijn overigens best in orde en je hebt een mooie effectensectie tot je beschikking. Bovendien ziet het er ook allemaal gelikt uit.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  3. #3

    Standaard

    Thx voor de raad. Je hebt gelijk.

    Ik denk dat ik voor de Pod ga.

    En Garageband kan ik dan nog gebruiken eigenlijk. Ik dacht dat je de Apogee nodig had maar is niet waar. Gewoon jammen in Garageband en alle amps uit testen is mogelijk zonder externe versterker.

    De VOX amplug' s lijken me ook wel goed...
    Bugriders Forum

    Gear:

    Fender MIM '50 Classic Mapple Daphne Blue (2007)
    Johnson Millennium 150 (2000)
    Roland Micro Cube
    Boss-TU80

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
    Thx voor de raad. Je hebt gelijk.

    Ik denk dat ik voor de Pod ga.

    En Garageband kan ik dan nog gebruiken eigenlijk. Ik dacht dat je de Apogee nodig had maar is niet waar. Gewoon jammen in Garageband en alle amps uit testen is mogelijk zonder externe versterker.

    De VOX amplug' s lijken me ook wel goed...
    De pocket POD is ontzettend handig om "overal" met een koptelefoon te gebruiken. Setje goede oplaadbare AAA's erin en gaan.
    De meeste presets zijn mij persoonlijk een beetje te "metal", maar zijn aan te passen. Wel hebben de meeste knoppen meerdere functies; dat is soms even pielen.
    Afgelopen zondag zelfs mee gegigged met de zelf gemaakte preset TUBE PREAMP+DELAY voor een lekkere 60s sound met wat slap-delay

    YMMV
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  5. #5

    Standaard

    Ben vandaag al heel wat aan het zoeken geweest naar de POD maar Keymusic hebben er er nog maar 2 (enkel via internet te bestellen - demomodellen) en Musicstore Keulen verkoopt ze blijkbaar niet.
    Bugriders Forum

    Gear:

    Fender MIM '50 Classic Mapple Daphne Blue (2007)
    Johnson Millennium 150 (2000)
    Roland Micro Cube
    Boss-TU80

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
    Ben vandaag al heel wat aan het zoeken geweest naar de POD maar Keymusic hebben er er nog maar 2 (enkel via internet te bestellen - demomodellen) en Musicstore Keulen verkoopt ze blijkbaar niet.
    Er staan er 3 op MP......(26-10-2011)
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  7. #7

    Standaard

    Ik heb een POD gevonden voor 55 euro. 2dehands.

    Vandaag ingeplugd in de Mac en met Garageband zitten experimenteren. Zonder externe amp. Super!

    Alleen moet ik me externe luidsprekers aanschaffen. Had ik dat maar eerder geweten. Ik kan mee jammen met bv. een bluesband. Ook de lessen die je kan volgen door rechtsreeks mee te spelen zijn geweldig.

    Hier kan ik wel enkele maanden mee voort.

    Ik ga de POD wel aanschaffen om te kunnen oefenen als ik op vakantie ben of rustig wil oefenen in de luie zetel
    Bugriders Forum

    Gear:

    Fender MIM '50 Classic Mapple Daphne Blue (2007)
    Johnson Millennium 150 (2000)
    Roland Micro Cube
    Boss-TU80

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top