Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Les Paul koffer

  1. #1

    Standaard Les Paul koffer

    Wat kunnen jullie me aanraden als koffer voor een Les Paul type gitaar?

    Die gibson koffers zijn me wat te breekbaar.

    Er zal vast wel een ander (en beter merk?) zijn?

  2. #2

    Standaard

    gewoon voor de gibson koffer gaan, gebruik er een al een jaar of twee en ik moet zeggen dat ik er niets op aan te merken heb. prima ding.

    deze is degene die ik gebruik:

    http://www.futurestyle.org/archives/...ibson-case.jpg

  3. #3

    Standaard

    Die had ik ook en 2 jaar gebruikt en is nu helemaal te barsten en uit elkaar gevallen

    Zoek dus iets stevigers. Bovendien vind ik die Gibson koffers te duur. Wel erg mooi in het zwart, dat dan weer wel

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier Bekijk bericht
    Die had ik ook en 2 jaar gebruikt en is nu helemaal te barsten en uit elkaar gevallen

    Zoek dus iets stevigers. Bovendien vind ik die Gibson koffers te duur. Wel erg mooi in het zwart, dat dan weer wel
    Dan vraag ik me af wat je er al dan niet met uithaalt??? Eer zo'n koffer na 2 JAAR () helemaal stuk is...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Tip waar je nu helemaal niks aan hebt maar goed
    Ik gebruik flightcases voor het vervoer in de bus en gigbags voor op de fiets, de originele koffers blijven onder het bed.
    Ik heb 2 flightcases, de meeste gitaren die ik gebruik passen daar in. De Gretsch niet en jahoor, de eerste keer dat ik die gitaar meenam in zijn eigen koffer gelijk een hinge er af gejenst die natuurlijk nergens los te krijgen zijn.

    Voor mijn snoeren en stuff heb ik een oud leger-munitie kistje, sinds 1980 reist dat met mij de wereld over, een kistje in mekaar timmeren dat kunnen onze jongens wel. Dat gaf evenwel hilarische (achteraf dan) toestanden op het vliegveld van Jemen en Thailand.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Dan vraag ik me af wat je er al dan niet met uithaalt??? Eer zo'n koffer na 2 JAAR () helemaal stuk is...
    Dat heet Roadies- en twee jaar is dan zelfs nog lang..

    Bij mijn allerreerste strat kocht ik een - niet originele - koffer. dat was in 1977, het jaar van de zwarte elementen en zwarte slagplaten. Die heb ik nog steeds - wat vervangen slotjes en zo..
    Ik leende mn LP-koffer uit aan de gitarist van een veel spelende en van roadies voorziene band en kreeg m na een jaar terug met excuses en schaamrood, maar nagenoeg zonder hang en sluitwerk. en het ding was al net zo ontzet als ik..

    Die LP koffer was een Justincase.. ze zien er niet uit en na deze ervaring kan ik ze eigenlijk niet meer aanbevelen, maar desondanks leek het me een goed ding..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  7. #7

    Standaard

    Dus welke is WEL goed!?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Een goede SKB koffer oid? Dat zijn meestal wel stevige koffers is mijn ervaring. Ik heb een oude Gibson LP studio kofer van hard kunsttof en die is zeer degelijk. En natuurlijk onverwoestbar, een flightcase. Neem bijv. een keyboard flightcase en bekleed deze met van dat schuim spul en klaar is case
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier Bekijk bericht
    Dus welke is WEL goed!?
    Ik gebruik al tijden Gibson Generation 1 koffers, die met die plastic sluitingen. Daar zit je gitaar veilig in opgeborgen. Nadeel van onzorgvuldig omgaan met die plastic sluitingen is, dat je ze moet vervangen. De Gen 2 koffer zijn voorzien van metalen sluitingen, maar het formaat van deze koffers is aanzienlijk groter dan de, in mijn ogen betere, Gen 1

  10. #10

    Standaard

    Wat kosten die Gen 1 koffers en waar zijn die te krijgen?

    Ik ken ze inderdaad.....zijn heel stevige dingen, beter dan de 'standaard' Gibson koffers.

    Over die Gen 2: zijn die echt een stuk groter dan de gitaar? En waar kan ik daar informatie over vinden?

    Dank voor de tips!

    Nog meer tips voor goede stevige koffers wellicht?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top