Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard Hofner Ignition 'Beatles' Bass - Waardering?

    Een vriend van mij heeft sinds een half jaar deze bas. Ik was eerst nogal sceptisch, een Hofner voor slechts 250, dat kan nooit veel zijn. Maar tot mijn verbazing is dit echt een hele lekkere bass voor het geld. Speelt en klinkt goed, geen mankementen, goede afwerking en zelfs een mooie flamed maple back!

    Vreemd genoeg zie ik weinig mensen hier, of op andere fora, met deze bass.
    Nog nooit geprobeerd? Of is ie gewoon slecht, maar ben ik, als macca fan en bas-leek niet in staat dit te constateren? Of zit hier een groep mensen die deze bass heeft, maar hem niet op het forum heeft gepost?

    Op thomann staan goede plaatjes:
    http://www.thomann.de/nl/hoefner_ign...s_bass_vsb.htm

  2. #2

    Standaard

    Denk eigenlijk eerder dat deze bas zo hard 'BEATLES' schreeuwt, dat veel mensen hem daarom al niet eens oppakken. Zo zal je weinig niet-fans met een signature gitaar zien, zeker als het een instant herkenbaar ding is zoals bv. een Steve Vai model.

    En, als je deze hebt moet er eigenlijk ook een Rickenbacker bij... En bespannen met piano snaren

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Denk ....... (opmerking Gus: Da's al een heerlijk gegeven op een forum. Any forum.......).

    En, als je deze hebt moet er eigenlijk ook een Rickenbacker bij... En bespannen met piano snaren
    Hi
    Zou dat waar zijn dat van die piano snaren?
    Ik maakte daar garottes van. Ofiicieel een wapen om iemand mee te onthoofden, maar in de (mijn) praktijk een ideaal stuk gereedschap om heel jonge kaas mee te snijden zoinder dat het als een gek aan je mes plakt. Geldt ook voor het hoofd weliswaar, maar voor dat doel mag het niet meer worden gebruikt sinds Pauselijke Encykliek uit ik meen 1921.

    Pianosnaar ongewonden knippen op 70 centimeter, klosje hout aan iedere kant en klaar.

    Beter dan dat je hem op je piano laat zitten, toch? Een instrument dat je niet zelf kunt vervoeren moet je altijd wantrouwen.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4

    Standaard

    Meen dat ik McCartney dat verhaal zelf ergens heb horen vertellen in die Anthology serie. In hun hamburg periode hadden ze geen cent te makken. Als Paul een bassnaar brak werd de waard afgeleid zodat er snel een snaar uit de open piano kon worden geknipt. Moet de tweede periode daar geweest zijn, de eerste hadden ze nog een andere bassist.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2009
    Locatie
    somewhere over the rainbow
    Berichten
    790

    Standaard

    ik heb een paar keer op zo een gespeeld, moet zeggen dat ze voor het geld een aardig geluid hebben. speelt ook vrij soepel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    We're talkin' TETTEN here, maaaaaaan!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2010
    Locatie
    Gooi
    Berichten
    752

    Standaard

    Ook ik zou wel meer over deze bas willen weten.
    Ik ben namelijk van plan mijn eerste bas aan te schaffen en ik zit te twijfelen tussen dit model en de Squier Jazz Bas.

    Kan iemand me een beetje helpen?

    Ik wil van alles spelen.
    Yes, Beatles, (AC/DC), The Police, Bee Gees, Madness.

    Ik denk zelf dat qua geluid een Jazz basje handiger is.
    Maar ik ben een groot Beatle fan en ik vind zo'n vioolbas ook erg gaaf (wannabe-McCartney)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Hee Slash, er zitten uitgebreide switch mogelijkheden op, waardoor de sound nog best veelzijdig. Ik zou hem zeker een keer ergens proberen, als je op google zoekt vind je ze nog wel eens ergens.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    14 maart 2007
    Locatie
    Borne-Amsterdam
    Berichten
    36

    Standaard

    Ik heb deze bas ongeveer een jaar geleden gekocht. Bij Thomann ook, na 2 weken heb ik de slagplaat eraf gehaald wat dat ding rammelde alleen maar. de afwerking. is bij mij wel te doen, maar er zitten duidelijk wel wat "missertjes" in. Degene die bij mij de binding heeft geschilderd is bijvoorbeeld op een stukje uitgeschoten volgens mij. Ik denk dat het per bas zal verschillen ligt er maar net aan of je geluk hebt. Ik gebruik de bas niet erg veel, ook omdat ik zelf gitarist ben, maar graag basgitaar wil spelen. Daarom heb ik de standaardsnaren er nog steeds op en hij klinkt al wel lekker zo eigenlijk, speelt ook wel lekker Je kunt er nog behoorlijk wat verschillende sounds uithalen en omdat het een holle body is, is het ook weer net wat anders. En hij weegt echt helemaal niets. Nadeel vind ik wel dat de G snaar wel af en toe erg schel klinkt t.o.v. de andere snaren. Maar wie weet is dat ook wel op te lossen met nieuwe snaren. Bij het direct inpluggen in de computer krijg ik wel wat last van ruis, waar dat vandaan komt weet ik niet. Verder wel een prettig basje, ook ivm de shortscale. Het blijft alleen een goedkope uitvoering dat kun je wel merken. Maar je kunt hem ook altijd nog terugsturen als het je niet bevalt (binnen 30 dagen geloof ik)

    Dit is wat ik ervan ervaren heb

    Groet'n

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 mei 2011
    Locatie
    elim
    Berichten
    467

    Standaard

    oke, ik zelf zou niet voor zo'n bas kiezen. best wel raar eigenlijk ik las alleen de naam hofner en ik had meteen een beeld om wat voor bas het ging zonder ook maar op de link te klieken.
    en ik had nog gelijk ook.

    ik zelf vind de vorm niet zo

    maar het kan ook aan me smaak liggen iedereen heeft een andere smaak.

    als je het een lekker basje vind zou ik het zeker zo snel mogelijk kopen voor ze uitverkocht zijn ik zelf zit te flippen om een bas gitaar die ik pas over twee weken kan kopen en op de site staat dat hij beperkt op voorraad is.
    ik zeg niet het type en de site want ik ben bang dat sommige hier er eentje bestellen en dat ze niet meer beschikbaar is. verwegen de lage prijs die denk ik iedereen hier kan betalen.
    ik ga toch bezig met me band genaamd add-band

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    als je het een lekker basje vindt zou ik het zeker zo snel mogelijk kopen voor ze uitverkocht zijn, ik zelf zit te flippen om een bas gitaar die ik pas over twee weken kan kopen en op de site staat dat hij beperkt op voorraad is.
    ik zeg niet het type en de site want ik ben bang dat sommige hier er eentje bestellen en dat ze niet meer beschikbaar is. vanwege de lage prijs die denk ik iedereen hier kan betalen.
    als iets uit voorraad is bestellen ze het toch gewoon?
    no life without music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top