Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2003
    Locatie
    Gent
    Berichten
    185

    Standaard

    Idd, de beste leerschool is een band.
    Ik ben dan ook direct met een band beginnen meespelen.
    Op dagen dat er geen examens zijn en er geen repetities met de band speel ik gemiddeld nog twee uur.
    Inspiratie en informatie haal je op het net, van video's (te koop in winkels en zeer goed; wel voor echte beginners cfr. Dale Titus) en boeken (progressive maakt zeer goede boeken met cd bij die zich op aparte technieken toespitsen)

    het belangrijkste blijft een band en oefenen, veel oefenen (een metronoom of klik kan hier helpen)


    ==> btw: niet dat ik alles weet, ik moet nog heeeeeeeeeeeel veel oefenen

  2. #12

    Standaard

    yup metronoom is belangrijk,
    ik heb net een Pandora PX4B besteld, daar zou een drummachine inzitten met bestaande loops... leukere metronoom lijkt me
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    waarom een metronoom?
    die zit toch al in je kop..
    je kan zelf toch je ritme houden....
    naja.. wtf, zal wel,...
    zal wel leuker klinken! in je eentje, maar dannog heb ik er het geld er neit voor over :P

  4. #14
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Een metronoom is echt super handig hoor. Zo kan je je snelheid steeds een stukje opkrikken door de metronoom steeds sneller te zetten, maar het belangrijkste is nog dat je maat leert houden. Ooit samengespeeld met iemand die steeds sneller ging? Er is bijna niets vervelender...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Nee je kop is nooit zo ritme vast als een metronoom. Ikzelf heb er een, gebruik em vaker om op te warmen met scales die ik steeds sneller speel en als ik oefen.
    Veder maak ik drum loops met software, toch net wat spannender dan zo'n click
    The groove should always be king

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    ja.. idd... daar heeft een van onze gitaristen wel eens last van...
    die luisterd neit.. ken ik zo pissig over worden, dan denk ik van, steek je gitaar maar in je hol, en probeer eerst met je handen de maat bij te houden.. die loser :@..
    naja, het vervelendste is, dat je danmet zn allen ook sneller gaat spelen, wat dus niet egt bevorderlijk is.. maar oke,

  7. #17

    Standaard

    Hoe duur is een metronoom? Kan wel handig zijn ja .

    Ik speel trouwens ook vaak met CD's mee. Dat is ook handig.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2003
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    335

    Standaard

    Helemaal met Clunk eens! Niets is zo mateloos irritant als een figuur die geen maat kan houden. Geheel eens ook met de plek waar zo iemand zijn/haar instrument dan kan laten terwijl die eerst leert maat houden... Ik snap ook niet hoe je gewoon geen maat kan houden? Dat hoor je en voel je toch?? Mijn hemel... echt, ik kan daar *niet* mee spelen.
    Waarom deze sterke reactie? Ik zal je zeggen waarom:
    Heb een keer met de drummer van m'n eerste band in zo'n samenspelgroep gezeten op z'n muziekschool (ze hadden een bassist nodig). Zaten twee gitaristen bij... MAN!!! Een dronken orang utan kan beter maat houden dan die gasten!! Ik kon het echt niet geloven... Ik heb er een opname van en m'n bek valt nog steeds open...
    En dan was een van de nummers die we speelden 'Blind' van Korn... Nou als je het nummer kent, vooral de intro, weet je dat dat ver-schrik-ke-lijk klinkt als je geen maat houdt... Ik heb me nog nooit zo voor schut voelen staan op een podium... Het is dat die drummer meedeed en de begeleidster zeer inspirerend was (helaas, niet op *die* manier... ) maar anders konden ze echt aan het gas...

    EZ
    Keepin' it in the pocket!

    Een wijs man leert van zijn fouten.
    Maar een nog veel wijzer man leert van andermans fouten...

    ...dus let op mij wees wijzer!

    I creeer... dingen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2002
    Locatie
    Arnemuiden en DenHaag
    Berichten
    391

    Standaard

    ja, je heb www.activebass.com daar staat echt eng veel over dat soort dingen. maar op de 1 of andere manier hou ik het nooit lang vol om via internet iets van theorie te proberen te leren. :-?

    BathMutZ

  10. #20
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rhinus
    Hoe duur is een metronoom? Kan wel handig zijn ja .

    Ik speel trouwens ook vaak met CD's mee. Dat is ook handig.
    Een metronoom is niet zo duur, ongeveer de prijs van een redelijk stemapparaatje. Zelf gebruik ik een analoge piano-metronoom.

    Meespelen met cd's werkt ook prima, behalve als het band's zijn die zelf ook niet al te goed maat kunnen houden (bijv. The Offspring met het nummer Staring At The Sun).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top