Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard Jezelf verbeteren, wat doen jullie?

    Nog zoiets, veel van onze discussies gaan over het kopen, modden customisen van gear.
    Of welke songs nu zo vet zijn.

    Maar doen jullie ook wat aan beter leren spelen, natuurlijk het bekende skills boosten, snel slappen en vette snelle riffs spelen.

    Maar ik ga nu ook meer into theorie, noten lezen, akkoord symbolen, scales en de opbouw van basslines. Ik bedoel cover spelen is leuk en niets mis mee, maar soms wil je wat verder en kan je mischien bij meer bands terrecht als je wat kennis achter de hand hebt en nidet met je bek vol tanden staat als je gevraagd word ff een blues, country of metal meteen mee te spelen.

    Doen jullie dit ook (vast wel) nog tips? Boeken waarin veel staat?
    The groove should always be king

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    ik ga nu na een half jaar spelen nootjes leren lezen enzo, heb een heus boek gekocht

  3. #3
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Behalve techniekjes en snelheid oefenen lees ik regelmatig muziektheorie op internet, deze theorie probeer ik dan weer te gebruiken in m'n jams en baslijntjes. Volgend schooljaar komt daar natuurlijk basles bij en dan zal m'n theoriekennis waarschijnlijk sneller vooruit gaan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    een leraar is ook handig
    idd, spelen van covers is koel, maar je kan het koeler maken door standart bass-schema's / liedschemas te bestuderen, veel theorie toontrappen en dergeljiken leren, en dan ken je in een ha;f uur zelf een compositie maken...

    en tja, daarom ben ik eig. op les gegaan, gewoon domweg om noten te lezen en die shit...
    en het is wel koel! want nu ik het allemaal eindelijk doorbegin te hebben, ken ik met de band van\uit een simpele 15min. jam een lied maken en da's vet...

    ghehe, moet alleen nog eens uitzoeken hoe die lul van een fieldy speelt..
    ik luister er nu toevallig naar, blijft vet
    verders speel ik een hoop primus./claypool en chili peppers als oefeningen, en vooral om mn slaps te boosten
    the awakening is ook vet...
    ghehehe//
    een heel lul verhaal van mij./. waarom bennik nog niet achter
    jippie, ik ga zo naar de matrix reloaded :P
    enzow mazzel!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2003
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    335

    Standaard

    Zootje Jazz CD's kopen en naspelen die hap.
    Pastorius vooral natuurlijk. Ik heb nog steeds geen Stanley Clarke... moet echt een swat aan m'n cashflow gaan doen...

    EZ
    Keepin' it in the pocket!

    Een wijs man leert van zijn fouten.
    Maar een nog veel wijzer man leert van andermans fouten...

    ...dus let op mij wees wijzer!

    I creeer... dingen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    ik denk dat ik de laatste 2 jaar vrijwel geen vooruitgang heb geboekt. Misschien de laatste weken. Maar veel soeps is het niet... ik merk dat vooral bij lange optredens dat mn vingers echt moe gaan. soms een blaar op me rechterduim...

    ik heb wel noten/theorie geleerd, althans, de basis. Voor andere dingen moet ik nog eens wat tijd vrijmaken. Ben ook te lui om liedjes uit te zoeken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    En maar luisteren en maar spelen. Dan nog eens luisteren en nog eens spelen. Dit rondje herhaalt zich een oneindig aantal keren.

    Techniek verbetering: alleen maar luisteren naar jezelf en opnames van hele groten (Bailey, Miller..Pastorius etc..) en dan kijken of je dezelfde sound kunt halen.

    En veel spelen. Héééél veel spelen. ;-)

  8. #8

    Standaard

    zoals boven al werd genoemd veel oefenen, (voor jou) moeilijke nummers meespelen, met een vleugje theorie, en een flink snuf bloed zweet en tranen :D.

    en ik heb waarschijnlijk een slechte leraar gehad want die deed geen ruk aan theorie en liet me alleen maar zelf nummers zoeken en covertjes spelen.... luie klootzak was dat zeg.

  9. #9

    Standaard

    Aanrader om goed vooruit te gaan qua speltechniek en anderen dingen: speel in een band! Ik speel nu sinds een maand of negen in een serieuze groep en m'n bass-spel gaat er serieus op vooruit. Je voelt alles sneller aan. Je hoort gemakkelijker in welke key een nummer zit en dergelijke.

    Gitaarmagazines en de lessen/oefeningen die erin staan zijn ook handig.

    En last but not least; lessen nemen!
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    idd! een band helpt serieus..
    ik speel vanaf begin afaan al in een band
    en ik zag ook vanaf de eerste 3 weken al een gruwelijke stijgende lijn..
    en naarmate je elkaar aangaatvoelen etc. word het alleenmaar leuker, en makkelijker, en gewenning=een leerweg... dus meer spelen, en ook die communicatie houden met andere musici daar ken je btw ook nog wel veel van leren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top