Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2010
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    711

    Standaard Yamaha Pacifica 611 HFM - Wat denken jullie?



    Voor wie er snel doorheen wil: Vanaf 4:35 komen de (klank)mogelijkheden voorbij.

    Testje met video: http://www.musicradar.com/gear/all/g...-486392/review

    Specificatie's: http://nl.yamaha.com/nl/products/mus...fm/?mode=model

    Zoals gezegd: Wat is jullie (gefundeerde) mening? Alleskunner of slaat de plank toch mis?

    Ik vraag het omdat ik hoop binnenkort de verzameling uit te kunnen breiden en er wat meer diepte in aan wil brengen. Deze Pacifica sluit voor 95% aan bij wat ik mijn gedachten heb voor wat de uitbreiding zou moeten kunnen en zou moeten klinken.

    En eerlijk is eerlijk: ik vind de bodyshape ruk maar ik vind dat je daar door heen moet kunnen kijken als de rest wel aan je eisen voldoet.

    Deze uitbreiding is een cadeautje voor mezelf, wat er komt op het moment dat mijn soon-to-be ex-baas akkoord gaat met het schikkingsvoorstel wat we 'm gaan voorleggen. Dan komt er een einde aan ruim 2,5 half jaar (bij de rechter) met elkaar overhoop liggen over van alles en nog wat.

    Indien hij niet akkoord gaat, gaat het nog wel een tijd duren voordat ik mezelf een cadeau kan geven: we zijn dan nog zeker minimaal 1,5 tot 2 jaar bezig bij de rechter...

    Graag jullie (inhoudelijke) reactie's op de Yamaha!
    Laatst gewijzigd door Outline; 16 oktober 2011 om 06:33
    Who needs a signature?

  2. #2

    Standaard

    Hi
    Heb een Yamaha Pacifica Tele. Een Strat een tijd in huis gehad. En kan geen zinnig woord zeggen over het model van jouw GAS.
    Behalve dat de Y's bij mij allemaal vreselijk goed in elkaar zitten. Zowel electronisch als mechanisch dus. Heb de pups van de Tele vervangen door Gretsch HiLo's en ook dan klinken die elementen heerlijk.

    Doorsnee prijs/kwaliteit verhouding bij Yamaha: dik voor elkaar.

    Als de geluiden je aanstaan (mij wel eerlijk gezegd - alhoewel ik 2 P90's nog lekkerder zou vinden) en je vind dat ie lekker speelt, dan is ie voor jou. Kan me niet voorstellen dat je daar spijt van krijgt.

    Succes. Met beide kanten van de afwikkeling van je contract bedoel ik dan.
    Vriendeleijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 16 oktober 2011 om 08:14

  3. #3

    Standaard

    Dat je hem niet mooi vind snap ik, maar klinken doet hij in dat filmpje zeker. En de eerste persoon die niet te spreken is over een Pacifica moet ik nog horen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Pacifica's zijn goeie gitaren, zelfs de goedkopere zijn prima, zeker voor het geld. Ik wist trouwens helemaal niet dat er een model met een p90 en humbucker was, of een stratachtige met vaste brug. Nice.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Ik vind het inderdaad ook een vet gitaartje... Ik wist ook niet dat er een pacifica met soapbar te krijgen was... Is het uitchecken waard.. Ik zoek nl nog een goeie backup/iets met humbucker..

    Ik ga eens snuffelen... quante costa?
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Nix mis mee. Vaste brug. SD pickups. Ik heb hem niet veel nieuw gezien online, een paar zaken in de UK die hem aanbieden voor 500 UKP. Kijk ook eens naar 2dehands Pacs 600/700/800 serie, worden ondergewaardeerd op MP vind ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2010
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    711

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi
    Heb een Yamaha Pacifica Tele. Een Strat een tijd in huis gehad. En kan geen zinnig woord zeggen over het model van jouw GAS.
    Behalve dat de Y's bij mij allemaal vreselijk goed in elkaar zitten. Zowel electronisch als mechanisch dus. Heb de pups van de Tele vervangen door Gretsch HiLo's en ook dan klinken die elementen heerlijk.

    Doorsnee prijs/kwaliteit verhouding bij Yamaha: dik voor elkaar.

    Als de geluiden je aanstaan (mij wel eerlijk gezegd - alhoewel ik 2 P90's nog lekkerder zou vinden) en je vind dat ie lekker speelt, dan is ie voor jou. Kan me niet voorstellen dat je daar spijt van krijgt.
    Ik zat dit en de andere reactie's te lezen en kreeg ineens 'n vergelijking binnen vallen die nog wel 'ns kan kloppen ook: De Pacifica's zijn de Mazda's van de gitaarwereld: iedereen kent ze, degene die ze hebben zweren er bij want degelijk gebouwd en afgewerkt maar toch zie je er eigenlijk niemand mee.

    En om deze nog heel even verder door te trekken: Gibsons zijn Volkswagens (eigenlijk gewoon doorsnee maar wel zwaar overpriced en wil niks weten van de goedkopere merken uit eigen stal) en Fenders zijn Renaults (nog steeds goed betaalbaar met zweempje te duur en natuurlijk de rare modellen in het gamma. En niet te arrogant om er voor uit te komen dat ze ook goedkopere modellen maken -> Squier by Fender / Dacia by Renault).

    Om even op Yamaha-gitaren terug te komen: Serge (van Saskia) speelde in de tijd dat ik hun geluid deed ook Yamaha en kwam toen al met dezelfde argumenten die ik telkens maar blijf horen. Wordt dus een leuke relatie: M'n rationele kant zegt: bang for the buck en nooit meer wegdoen en m'n gevoelskant zegt: wat 'n afgrijselijke body! Maar wat het klinkt het toch lekker!...

    Normaal ben ik overigens erg rechtlijnig qua smaak (lees: klassiek en narrow-minded) ingesteld maar nu ben ik toch danig in verwarring! Ik voel me nu al schizo worden...

    Wat betreft een dubbele P90: Gelukkig leven we in een tijd dat we daar zelf ook iets aan kunnen doen. Het zal even zoeken worden ivm trembucker-uit/maatvoering maar vervangen zou voor jou zeer zeker 'n optie kunnen zijn. En anders kun je nog altijd de Jonas Brothers Melody Maker kopen...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Pacifica's zijn goeie gitaren, zelfs de goedkopere zijn prima, zeker voor het geld. Ik wist trouwens helemaal niet dat er een model met een p90 en humbucker was, of een stratachtige met vaste brug. Nice.
    Deze Pacifica's zijn echt net nieuw op de markt, vandaar dat je er dan ook niks van af wist. Kwam ze toevallig in de Gitarist tegen. En eigenlijk wel gelijk 'n soort van liefde op 't eerste gezicht (lees: flinke GAS).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Ik vind het inderdaad ook een vet gitaartje... Ik wist ook niet dat er een pacifica met soapbar te krijgen was... Is het uitchecken waard.. Ik zoek nl nog een goeie backup/iets met humbucker..

    Ik ga eens snuffelen... quante costa?
    De prijzen uit de nieuwe Musicstore-catalogus (met de Beatles op de cover):

    De 311 (simpelere uitvoering van de 611): € 425,-
    De 510 (met enkele humbucker en tremelo): € 495,-
    Tot slot de 611 zelf: € 595,-

    Thomann hanteert dezelfde prijzen.

    Voor wat je krijgt/er op en aan zit is het alleszins geen verkeerde prijs. Check voor geluiden van alle 3 de gitaren overigens even het filmpje wat bij de link met de test zit. Mijn bescheiden mening voor wat betreft het vergelijk 311/611: Vergeet de 311 en koop gewoon voor die € 170,- meer de 611. Ik vind die 311 namelijk zoveel minder klinken in het filmpje! Ook wat betreft brug (graphtec stringsavers) enz. is de 611 die € 170,- meer meer dan waard.

    Ze worden overigens in de wel-bekende Cort-fabriek in Indonesië gemaakt. Maar wat wordt daar eigenlijk niet gemaakt? M'n Tribute's komen er in ieder geval ook vandaan en ook daar is niks mis mee.

    Nog meer mensen met een (gefundeerde) mening?
    Laatst gewijzigd door Outline; 17 oktober 2011 om 04:27
    Who needs a signature?

  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat het een goede gitaar is, yamaha's stellen zelden of nooit teleur vooral in die prijsklasse. Ik heb zo geen merkenfobie en zou zonder problemen die aanschaffen als de klank,afwerking, de nek en de bespeelbaarheid naar m'n zin is.

  9. #9

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outline Bekijk bericht
    Wat betreft een dubbele P90: Gelukkig leven we in een tijd dat we daar zelf ook iets aan kunnen doen. Het zal even zoeken worden ivm trembucker-uit/maatvoering maar vervangen zou voor jou zeer zeker 'n optie kunnen zijn. En anders kun je nog altijd de Jonas Brothers Melody Maker kopen...
    Niet dat ik een kenner ben van modificaties en zelfbouw, maar als de body van de nieuwe Pacifica's lijkt op die van de gekende Pacifica 112 hebben ze een swimming pool route. Dus dan zou je er in principe eender welke combinatie van pickups in kunnen gooien?



    En op deze site kan je alvast custom scratchplates laten maken voor de 112, of de pdf template downloaden: link
    Clowns to the left of me, jokers to the right

    Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
    Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SnoopWinckel Bekijk bericht
    Niet dat ik een kenner ben van modificaties en zelfbouw, maar als de body van de nieuwe Pacifica's lijkt op die van de gekende Pacifica 112 hebben ze een swimming pool route. Dus dan zou je er in principe eender welke combinatie van pickups in kunnen gooien?



    En op deze site kan je alvast custom scratchplates laten maken voor de 112, of de pdf template downloaden: link
    Deze pacifica kent alleen wel de slagplaat van de "V" series.

    Ik heb er al 2 slagplaten besteld voor mn pacifica, en soon to be pacifica.
    Ben er nog steeds super tevreden mee, met mn oude vertrouwde Yamaha! Maart vorig jaar laten upgraden en ben er sindsdien alleen maar meer van gaan houden, ook na de aankoop van mijn buizenversterker.

    Die Soapbar klinkt ook echt super in het filmpje, zeker met zijn speelstijl!
    Eigenlijk is het ook niet eerlijk, in Drop D spelen, zo klinkt alles meteen veel dikker!

    Ik houdt me aanbevolen voor een 611
    Laatst gewijzigd door Babelouba; 17 oktober 2011 om 16:04
    Guitars: Fender Telecaster '67 || Fender Stratocaster Ultra '91|| Smitty HS Telecaster
    Amps: Fender Bandmaster '64 || Jackson Newcastle 30 || Fender Vibrolux '71 || 2x Two Notes Live ||
    Band: Beat The Stones || Trouble

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top