Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Drifting - Mariëlla Tirotto & the Blues Federation video clip

    Het nummer stond al volledig op de website, maar nu met video. En deze vond ik niet zo leuk om te doen. Is namelijk op het dak van het kantoor van onze bassist, vlak bij het station in Roosendaal... en ik heb hoogtevrees OF ik ook nog op het dak van de machineruimte wilde klimmen Alsof ik Sinterklaas ben



    Een deel van de clip is trouwens in Antwerpen opgenomen.

    De youtube beschrijving

    From our second CD "Dare to stand out". (September '11 )
    The song is filmed on several locations: on a rooftop (man, that was high!), in the center of Antwerp and in a garage.
    Special thanks to some friends, who participated in the clip:
    Claudia Spruijt, Joost and Jessy van Steen, Wilna Melders, Rob en Sabine de Fries, Paul Stoutenberg, Annemiek Rongen, P.j. Minten, Johan Visser, Joep en Tom Bastiaans, Carin Lans.
    We apologize for the scare we gave some people who were shopping unsuspectingly and were confronted with some crazy person under the influence, not realizing we were shooting a video. :-)

  2. #2

    Standaard

    Hi
    Wat een bijzondere band! Niet alleen omdat er een van de beste smoelenschuivers in zit. Ook omdat een van de allerbeste gitaristen inzit.
    En dat allerbeste laat je eigenlijk alleen aan ons zien, heb ik het idee. Ziet de buitenwereld veel van die adembenemende veelzijdigheid?

    Toch speel je nog beter toneel dan dat je gitaar speelt. Je had aan aangekondigd dat je op een dak had gestaan en ik had volledig het idee gekregen dat dat zichtbaar zou zijn. Niet dus. Niet voor mij althans. Misschien spouse of kinderen, maar ik zie het niet.

    En dan ook nog volledig draadloos. Hihi. De wonderen vliegen me om de oren!
    Ik zal het lied 'Short blues' (Grimms*)eens digi maken. Dan zul je nooit meer met I woke up this morning beginnen. En er om kunnen lachen dat je dat ooit wel hebt gedaan. Zoals Cliff nooit meer onbekommerd The Young Ones heeft kunnen doen nadat Vivian Stanshall het lied vakkundig maar definitief om zeep heeft geholpen. Heerlijk die ontwrichtende humor.

    Persoonlijk vind ik het letterlijk uitbeelden van de tekst in een video een beetje minder. Maar kniesoor die daar op let.

    Weer een stevig stuk bezield vakmanschap erop geknald. Alle reden om trots te zijn. Wàt een teamwerk!

    Vriendelijke groet, Gus

    *Grimms bestond uit leden (ex leden van) The Scaffold, Bonzo Dog Doo Dah Band, Zoot Money etc. En deed een werkelijk krankzinninge mix van humor en gedichten. Uiteindelijk resulterend in The Rutles en Montey Pyton's.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 15 oktober 2011 om 14:51 Reden: Antwerpen? Waren de NL pillen weer 's niet goed genoeg?

  3. #3

    Standaard

    Ben benieuwd

    Ach ja, bluesteksten...

    En die hoogtevrees zichtbaar, blijkt maar weer dat onze drummer uitstekend video kan editten... Weet niet of er ooit nog eens een blooper filmpje komt

    Je ziet me hier alleen met gitaar. Zogauw ik mijn gitaar heb gebeurt er toch iets. Blijkbaar werkt dat toch als een soort veiligheidsdekentje voor me



    Akoestisch ben ik trouwens weer te zien op de gitaarbeurs Groesbeek in februari (maar weet eigenlijk niet of ik dat al naar buiten mag brengen). Maar dat heeft de laatste tijd wat in de koelkast gezeten. De hele serie filmpjes is weer een poging dat wat aan te zwengelen.
    Laatst gewijzigd door Harald; 15 oktober 2011 om 14:59

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.726

    Standaard

    Gus, Harald is een goede gitarist (veer in reet) en Michel is een van de betere smoelschavers, maar die hele band bestaat uit topmensen hoor. Heins speelt voortreffelijk bas en toetsen, John is een van de beste drummers die ik binnen heb gehad en Onnie vult dat perfect aan met percussie.

    En Mariëlla kan echt zingen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Gus, Harald is een goede gitarist (veer in reet) en Michel is een van de betere smoelschavers, maar die hele band bestaat uit topmensen hoor. Heins speelt voortreffelijk bas en toetsen, John is een van de beste drummers die ik binnen heb gehad en Onnie vult dat perfect aan met percussie.

    En Mariëlla kan echt zingen.
    Hi
    Helemaal mee eens en op diverse plaatsen al gememoreerd.

    Het gegeven dat Harald op een dak klimt zegt iets over de spirit binnen de band.

    Top band met super lui en 1 die qua diversiteit zo ongeveer iedereen in de schaduw zet: 'onze' H. himself!

    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Toch wel opvallend om juist van Han te horen dat -ie de zangeres goed vindt. Als iemand nou juist kritisch is op zangeressen... Ik vind de uitspraak veel te Hollands, de buiginkjes naar het laag op of over het randje van vals, kortom: niet mooi. Ze acteert ook al niet zo best en jongens toe nou... die ontblote buik in het begin, moet die nou echt? Iets met houdbaarheidsdatum en zo
    De letterlijke uitbeelding, wat Duhsjaak al aanhaalt, komt echt te amateuristisch over. Het gebeurt gelukkig niet bij elke zin, maar toch.
    Buitengewoon prettig is dan wel weer hoe er de tijd wordt genomen voor de beide soli en je timing en frasering kan ik wél erg vrolijk van worden. Very nice!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Toch wel opvallend om juist van Han te horen dat -ie de zangeres goed vindt. Als iemand nou juist kritisch is op zangeressen... Ik vind de uitspraak veel te Hollands, de buiginkjes naar het laag op of over het randje van vals, kortom: niet mooi.
    IMO is goed zingen niet alleen zuiver zingen. Timing vind ik erg goed, ze weet prima wat ze doet en heeft een mooie klankkleur. En in dit nummer vind ik het eerlijk gezegd niet zo storend dat het er enigszins naast zit.

    En zoals gezegd, de band is echt een geöliede machine, allemaal supermuzikanten. Ik heb volgens mij met ze allemaal wel één of meerdere keren op een podium gestaan, en het is elke keer weer een genot om met zulke rasmuzikanten te mogen spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    jongens toe nou... die ontblote buik in het begin, moet die nou echt? Iets met houdbaarheidsdatum en zo
    dat vond ik juist zo stoer van die dame

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.726

    Standaard

    Het is ook misschien interessant om te weten dat de muziek welke je bij deze video ziet in een keer is opgenomen, inclusief de zang. Zo neemt Mariëlla met haar Blues Federation een CD op, allemaal in dezelfde ruimte behalve Mariëlla die achter glas staat in de aangrenzende ruimte (om de mogelijkheid open te laten voor een overdub) en zo wordt het nummer live opgenomen.

    Wat de video betreft zijn zij inderdaad geen professionals, maar amateuristisch kan ik het niet vinden. En pro videoclip maken kost een paar centen en als je het met je beperkte middelen nog zo goed voor elkaar weet te krijgen neem ik m'n per af en maak een buiging.

    Bij dit nummer is de zang niet overnieuw gedaan en als ik het me goed herinner is dat met maar één nummer gebeurd van deze CD. Voor een opnametechnicus is een band als deze een feest om mee te werken. Tape starten en gaan met die hap en edits? Geen, niet nodig.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Thumbs up

    Wat ik vooral erg leuk vind is de manier waarop stiekum de grenzen van de toch enigszins conservatieve blues wordt opgezocht met die zeer stevig rockende gitaar en het latin ritme. Dat contrast werkt voor mij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top