Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 198
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Ik ben het wat betreft die custom custom in de brug van een Les Paul niet helemaal eens.. De custom custom zit in mijn schecter, wat in principe gewoon een les paul is. Icm. met mijn Blackmore en V30 speakers is het helder, warm en strak tegelijk. Kwestie van smaak en gebruikte amp/speakers denk ik.

    Ik denk wel dat dit een supervette gitaar gaat worden!!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Ik ben het wat betreft die custom custom in de brug van een Les Paul niet helemaal eens.. De custom custom zit in mijn schecter, wat in principe gewoon een les paul is. Icm. met mijn Blackmore en V30 speakers is het helder, warm en strak tegelijk. Kwestie van smaak en gebruikte amp/speakers denk ik.

    Ik denk wel dat dit een supervette gitaar gaat worden!!
    niet om rot te doen, maar je schecter is niet van 'echt' mahonie, heeft relatief een dikkere maple cap dan een LP, en heeft een maple cap ipv wenge (wat enorm veel mids heeft). zeker niet als je alter bridge wilt spelen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Thnx Marter! ik denk ook dat ie erg ERG ERGGGG mooi gaat worden

    De 'Smaak'discussie komt al aardig op gang:P
    Ik stop in eerste instantie die customcustom erin en als ie af is en als we de gitaar eens gaan proberen, dan kunnen we de magneet wel even vervangen. Dan hoor ik ook het verschil tussen de twee, ben ik wel benieuwd naar opzich. Ik heb m besteld in een zebra-uitvoering btw, dus geen vervelende kapjes! Ik hou je aan de vijf minuutjes

    Vrijdag zal ik eens wat foto's maken en plaatsen van de werkplaats! Erg mooi allemaal, ze hebben een spuithok en een vacuumbak (...wtf....) en nog een hele berg aan machines, waarvan ik echt geen idee heb wat t zijn. Ben meer met handgereedschap bekend

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    niet om rot te doen, maar je schecter is niet van 'echt' mahonie, heeft relatief een dikkere maple cap dan een LP, en heeft een maple cap ipv wenge (wat enorm veel mids heeft). zeker niet als je alter bridge wilt spelen.
    Aja, iig in vergelijking met andere elementen die ik er in heb gehad (JB, superdistortion, gfs fat pat), kan ik me niet vinden in jouw commentaar op deze pup. Tis gewoon een stukje perceptie, indien gewenst zou ik wel ff clipje kunnen opnemen hoe zo'n custom custom nou klinkt? Het zal niet echt representatief zijn aangezien het natuurlijk in mijn gitaar zit, over mijn gear door mijn mic, maar miss wel leuk.

    Daarnaast moet ik zeggen dat ik vind dat de invloed van het hout op de klank van een gitaar zwaaaar overrated wordt. Sterker nog, ik heb er 2 jaar geleden mijn profielwerkstuk in 6 VWO over gedaan, en in vergelijking met het verschil tussen 2 pups en de plaatsing van die pup is het gewoon een erg klein verschil. Ik heb hiervoor 5 verschillende houtsoorten van precies hetzelfde formaat gebruikt met daarop dezelfde brug, kam, element etc. gemonteerd, een pendelaar gemaakt voor een constante aanslag en dat door een programma laten gaan dat de frequenties uitzet tegen de amplitude van die frequenties, en wat daar uit kwam vond ik redelijk verrassend. Ik had zelf ook meer verschil verwacht.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Aja, iig in vergelijking met andere elementen die ik er in heb gehad (JB, superdistortion, gfs fat pat), kan ik me niet vinden in jouw commentaar op deze pup. Tis gewoon een stukje perceptie, indien gewenst zou ik wel ff clipje kunnen opnemen hoe zo'n custom custom nou klinkt? Het zal niet echt representatief zijn aangezien het natuurlijk in mijn gitaar zit, over mijn gear door mijn mic, maar miss wel leuk.

    Daarnaast moet ik zeggen dat ik vind dat de invloed van het hout op de klank van een gitaar zwaaaar overrated wordt. Sterker nog, ik heb er 2 jaar geleden mijn profielwerkstuk in 6 VWO over gedaan, en in vergelijking met het verschil tussen 2 pups en de plaatsing van die pup is het gewoon een erg klein verschil. Ik heb hiervoor 5 verschillende houtsoorten van precies hetzelfde formaat gebruikt met daarop dezelfde brug, kam, element etc. gemonteerd, een pendelaar gemaakt voor een constante aanslag en dat door een programma laten gaan dat de frequenties uitzet tegen de amplitude van die frequenties, en wat daar uit kwam vond ik redelijk verrassend. Ik had zelf ook meer verschil verwacht.
    Dat klinkt wel interessant! Heb je dat werkstuk digitaal? wil t wel eens lezen

    Heeft iemand trouwens ervaring met het gebruiken van esdoorn als inlays? Ik ben een beetje bang dat als ik alles netjes heb ingelijmd en dan de inlays vlak ga schuren met het fretboard, dat er zaagsel van het fretboard achterblijft in de nerf van het esdoorn...
    Iemand????

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard ennnn go!

    De vakantie zit er weer op en vandaag weer naar school. Eindelijk kunnen beginnen aan de gitaar. Nog nooit gebeurt dat ik blij ben dat de vakantie voorbij is

    Maar goed, foto's zeggen meer dan duizend woorden:

    vlnr: wenge, walnoot en 2x esdoorn + bovenin een brok mahonie
    Ergens deze week komt er nog een stuk walnoot binnen en lacewood


    Hout door de van dikte bank geknald en toen werd het wenge wel erg mooi zeg (zie hieronder nog eens, maar dan beter)


    Wenge.... mooi hoor
    Alleen toen ging de mahonie erdoorheen en dat was een minder leuke verassing....


    valschade....gvdomme, echt zonde. Zit ook nog eens beetje in het midden!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    toen de stukken voor de hals op maat gemaakt en begonnen aan mn malletje. Morgen de hals lijmen en dan is het nog even wachten op het volgende stuk walnoot voor de rest van de body


    zo wordt ie dan


    en een close-upje


    nogmaals


    Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, heb ze met mn mobiel gemaakt. Zal proberen mn camera weer eens aan te zwengelen



    De werkplaats + de deur rechtsbovenin is mijn lokaaltje where the chemistry happens


    Tussendoor ben ik nog een beetje aan het knutselen aan deze oude Patrick eggle gitaar. De hals heeft wat las van backbow, dus die staat een tijdje in deze opstelling. De trussrodd werkt maar een kant op. Eerst een tijdje laten staan met de snaren erop, maar dat ging me niet snel genoeg.
    Let niet op de kleur van de gitaar, was een beetje aan t testen met stainen (nog nooit gedaan)
    Ik heb er trouwens net nieuwe fretjes ingezet. Van de oude was weinig meer over


    Patrick Eggle 'Berlin'
    Laatst gewijzigd door teunallica; 24 oktober 2011 om 17:21

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Ja, dat wengé is echt wel mooi hout! Pas je wel op voor stof en splinters. Bij sommige mensen dan dat een erg vervelende allergische reactie geven!

    Jammer van die mahonie maar gelukkig is het geen dure, exclusieve houtsoort. Een nieuw balkje mahonie zal nog wel ergens te vinden zijn.

    Mooie werkplaats heb je trouwens Misschien werkt het nog wel aanstekelijk bij de leerlingen.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    vandaag nog een half uurtje voor de vergadering... boring btw
    en dus de hals maar even gelijmd en in de klemmen gezet.



    Ik hoop dat er genoeg lijm tussen zit, want ik heb het een leerling laten doen. Die wilde graag helpen.... enige is dat er wel erg weinig lijm tussenuit kwam...
    Morgen de hals recht maken en ongeveer op maat maken

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Gistermiddag weer verder gegaan en het bleek inderdaad dat er veel te weinig lijm tussenzat.... dat gaf een mooi dikke spleet, zonde....

    Maar goed, dat stuk kon ik er nog wel afzagen en met de lintzaag de hals alvast wat 'vorm' gegeven:


    en toen de kop onder een hoek uitgezaagd en vervolgens aan het schaven begonnen:

    de kop is hier nog te dik, daar moet nog wel een stuk vanaf geschaafd worden

    Misschien vraag je je af waarom ik de kop er niet ala gibsonstyle heb uitgezaagd? Want dat had makkelijk gekund.
    Nu kan ik namelijk uit het stuk wat ik heb weggehaald nog een 'gewone' hals halen.

    Dat was t weer, morgen verder met het schaven van de kop en zeer waarschijnlijk ook lijmen

    teun

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top