Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 20 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 198
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Olie, vernis geeft mogelijk witte vlekken.
    wat voor vernis bedoel je? gewone nitro? ik heb nu 3 gitaren met nitro gedaan, en bij geen een heb ik witte vlekken.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Ik zou voor blanke lak kiezen.
    En als het nog even kan een die vergeeld:
    Wengé krijgt dan de neiging op palissander te lijken. Als het met een vergelende blanke lak wordt afgelakt.
    Een afwerkingslaag dient om je hout te beschermen tegen vuiligheid, dus blank laten is eigenlijk nooit een optie.


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    wat voor vernis bedoel je? gewone nitro? ik heb nu 3 gitaren met nitro gedaan, en bij geen een heb ik witte vlekken.
    Ooit ( lang geleden ) heb ik bij Bruynzeel Deurenfabriek gewerkt. Deuren met wengé fineer konden niet gelakt geleverd worden.Idem voor vloeren.

    Mogelijk een verband met het aanbrengen van de lak op industriële manier, of het soort lak dat toen gebruikt werd : maar dat weet ik dus niet.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Ooit ( lang geleden ) heb ik bij Bruynzeel Deurenfabriek gewerkt. Deuren met wengé fineer konden niet gelakt geleverd worden.Idem voor vloeren.

    Mogelijk een verband met het aanbrengen van de lak op industriële manier, of het soort lak dat toen gebruikt werd : maar dat weet ik dus niet.
    waarschijnlijk omdat wengé echt wel gevuld moet worden wil je een spiegelgladde afwerking. en dat vullen is a bitch.

    Ik zou zelf wengé nooit lakken. Met olie kan je ook een mooie satijnglans verkrijgen. Ik heb wengé toetsen met olie gedaan, ook vooral omdat de tekening dan iets minder uitgesproken wordt (ja, ik vind wengé niet echt mooi: persoonlijk hoor). Dus als je de tekening wil accentueren, mss toch beter lakken.

    het beste antwoord in deze: proefstukjes ...

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik heb mijn padouk/wenge LP ook met nitro gelakt, en 'm gepolijst. en toch kan ik de nerf er keurig doorheen voelen, en glimt ie grandioos... de nerf niet vullen, dat is de clou.
    Hee orpheo,
    kun je er eens een fotootje van maken dan? ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

    Volgens mij is de gitaarnetcommunity het er over eens dat er beter gelakt kan worden

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    chicken

    update van het fretboard:


    Alle stukjes zijn nu ingelijmd en dat is erg mooi gebeurd zo voor de eerste inlayjob, al zeg ik het zelf
    De inlays zijn wel nog wat vies van het pallisanderstof, maar dat komt wel goed als ik het schoon ga maken.

    en nog even ter vergelijking:

    een van mijn eerdere foto's, die nogal wat stof deed opwaaien


    En nu nogmaal dezelfde inlay, maar dan ingelijmd en recht gezet

    groetjes

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    goed gedaan man!

    mss de toets toch maar dun laagje blanke satijn lakken. not done voor rosewood maar als je enkel olie gebruikt, gaan de inlays toch nog vlug vuil worden, vrees ik.

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door teunallica Bekijk bericht
    Hee orpheo,
    kun je er eens een fotootje van maken dan? ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

    Volgens mij is de gitaarnetcommunity het er over eens dat er beter gelakt kan worden
    ik heb ze op m'n facebook zitten, ben te lui om ze in m'n photobucket te prakken. Ik heb de speedy lak-methode gedaan. ik wilde die lelijke olie eraf hebben, en er rap nitro opkwakken. Er zitten tussen de lagen in mooie, fijne krassen, maar eigenlijk boeit dat me geen hol nu haha. het is namelijk al zoveel beter dan wat 't was (en in het hout zitten ook krassen; heb de moeite gewoon niet genomen, had 't misschien wel moeten doen). ik speelde nooit op de gitaar; pickups + olie-finish weerhielden me enorm. beiden zijn aangepakt, en nu pak ik 'm wel graag op.

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    U vraagt wij draaien.








  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    goed gedaan man!

    mss de toets toch maar dun laagje blanke satijn lakken. not done voor rosewood maar als je enkel olie gebruikt, gaan de inlays toch nog vlug vuil worden, vrees ik.

    Ik zat dus te bedenken dat het met danish oil toch wel moet lukken? Want dat spul wordt vrij hard heb ik het idee. Ik heb er een keer een body mee afgewerkt en volgens mij geeft het een redelijke bescherming
    Iemand ervaring mee????

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top