Al ruim twee jaar heb ik niks aan gitaarbouw gedaan. Maar nu kreeg ik van de week 2 stukken mahonie in handen, ik mocht ze gratis hebben. Een balk van een meter bij 7 cm bij 9cm, en een plank van een meter bij 15 cm bij 2 cm. En toen begon het toch wel weer erg te jeuken!

Nou wil al een flinke tijd een telecaster hebben. Ik heb vooral gibson-achtigen in mn bezit en gebouwd, en nu wil ik eens wat anders. Dit heb ik vervolgens met kisekae in elkaar gezet:



De bovenste was mijn eerste gepruts, een vrij standaard tele. Vervolgens ontstond de nummer 2, en de onderste is zoals ik hem nu voor ogen heb. Een beetje een 'evil' tele, met al dat zwart, maar ik denk dat het een hele strakke look gaat geven. Ik heb hier overigens geen rekening gehouden met hoe het hout er uit gaat zien, dat kun je hieronder zien:



Om een idee te geven van hoe ik de body wil hebben qua hout heb ik even wat in elkaar gezet in een 3d programma. Al het donkere is mahonie, voor de lichte stukken ga ik bamboeplaat gebruiken, dat zijn strookjes bamboe parallel verlijmd. Een vriend van me heeft er laatst een longboard mee gemaakt en ziet er heel mooi uit, dus ik wil er ook wel eens mee experimenteren.

Vandaag op de TU Delft was men wel bereid mijn balk mahonie even door de zaagtafel te duwen. De balk is in twee stukken gezaagd, en vervolgens zijn die in de lengte nog doormidden gegaan. De vier stukken heb ik vervolgens verlijmd tot 2 plakken de buitenste plakken van de body zullen vormen.
De stroken mahonie in het midden van de body ga ik uit de andere plank halen, deze stroken zijn dan ook precies zo breed als de dikte van de plank. Alles daartussen wordt 5 mm bamboeplaat.


Dit zijn de eerste vorderingen