Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Je bedoelt dus voor pre-amps zonder parallele loop....anders moet je mix weer op 100% :lol:

    Wat is er toch zo bijzonder aan een mpx-g2???
    Ik weet hoe je'n leuke zinloze discussie krijgt.....door een lex. af te kraken zonder dat je er ooit op hebt gespeeld....

    Of nie Ko, weet je nog dinges......? Hehe

    Enfin, al 3 Lex. mpx-g2 users in dit forum...kan nie beter

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Dat bedoel ik, alles onder controle

    Maar als je amp alleen een serieele loop heeft, kun je hem er net zo goed tussen hangen, toch.

  3. #23
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rectifier
    Enfin, al 3 Lex. mpx-g2 users in dit forum...kan nie beter
    Leuk, dan kunnen jullie me vertellen of die Lex nu beter is dqn een G-Force of niet :-D
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    He' Heer "riff" wat ben je vroeg wakker, of ga je er zo laat in
    Als je de G2 als serieele unit gebruikt vind ik em veelzijdiger, door de pre en post fx.
    Wil je em gebruiken in een paralle loop o.i.d. is de G-Force beter door de interne routing, dat wil niet zeggen dat de G2 niet in een paralelle loop kan, maar dat is heel precies uitzoeken hoe te routen.
    Hoop dat je weer een stapje wijzer bent geworden,Hahahaha.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik vind nog steeds dat je in deze categorie praat van "anders" en niet "beter" :wink:

    Misschien dat Morris er anders over denkt.....die kan ze side by side vergelijken. :lol:

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Dat is zo, maar anders kun je het er beter niet over hebben :-D

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rectifier
    Ik vind nog steeds dat je in deze categorie praat van "anders" en niet "beter" :wink:

    Misschien dat Morris er anders over denkt.....die kan ze side by side vergelijken. :lol:
    Ik heb inmiddels een nieuw draadje geopend....

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml
    Zeg eens, waarom heb je die Furman power en lightconditioner erin zitten? Dat vraag ik me steeds af als mensen 'm erin hebben zitten.
    Het net in NL is behoorlijk stabiel, heeft nauwelijks enorme dips, veroorzaakt geen brom, enz. Het staat natuurlijk wel stoer, zo'n rijtje met leds. Maar ik geloof niet dat het geluid er beter of slechter van wordt als je voltage 210 of 235 V is. Bijna heel Europa heeft een zeer stabiel stroomnet, in tegenstelling tot USA.
    Volgens mij zijn de antwoorden op deze vraag tot nu toe ingegaan op de voltage regulator en niet op de power conditioner. De power conditioner is er nu juist niet voor om ervoor te zorgen dat het voltage waarop je apparatuur draait constant is, maar om je apparatuur te beschermen tegen spikes in het net. Het nederlandse net mag dan behoorlijk stabiel zijn, maar ook hier schijnen per dag meerdere spikes voor te komen. Die spikes zijn de pest voor de tere circuitjes van je rack spul.

    Daarnaast verminderen modellen als de PL-plus (die als ik mij niet vergis in dat rack zit) brom. Niet alleen brom van het net, maar ook brom van andere bronnen van electronische vervuiling.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Volgens mij ook ja. Ik weet zeker dat het net vol zit met piekjes en brommetjes. Zet er maar eens een scoop op. Als je koelkast aan gaat, als je je amp uit zet, als je je TL-buis aanzet. llemaal storingen die op het net terecht komen. En dat hebbenwe het nog niet eens over de haardrogers en boormachines die mee doen op het net..... En dan te denken dat ik nu gewoon mijn dure PC op dat net laat draaien.....
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

  10. #30

    Standaard

    Helemaal correct!
    Ik ga voor het optreden altijd even een uurtje mijn haren fohnen en dan is mijn rack tenminste goed beschermd :-D :-D Nu nog mijn haren....

    Inderdaad is er een duidelijk verschil tussen een regulator en een conditioner. Ook qua prijs.
    nog even ter info, het gemiddelde voltage in een standaard woonwijk in Nederland varieert tussen de 220 en bijna 240 volt, dit is dan ook geen constante waarde maar wisselt voortdurend....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top