Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard Fender Eric Clapton signature versterkers

    Wat is jullie eerste indruk, gimmick, of moet ik gaan sparen?
    In a historic collaboration, Fender introduces its first artist signature amplifiers—EC Series amps bearing the name of legendary guitarist Eric Clapton. Built to the exacting specifications of Clapton himself, the three amps—the EC Twinolux™, EC Tremolux™ and EC Vibro-Champ®—are fascinating variations on their original '50s-era ancestors (the '57 Twin™, '57 Deluxe™ and '57 Champ®, respectively), and are our answer to his call for special models with distinctive features.
    Handmade in the United States, all three amp models feature '50s—era output tube bias tremolo (which produces a more throbbing pulse than later Fender tremolo circuits) and a switchable power attenuator (reduces speaker output), in addition to other premium features. In a historic career now in its sixth decade, Eric Clapton has long been known as one of the world's foremost exponents of classic Fender tweed amp tone, and the three new amps bearing his imprint present the pinnacle of personally inspired amp tone for stage and studio alike. Each is a must for Clapton fans and guitarists who want the ultimate in tweed tube amp performance.
    http://www.fender.com/products/clapton/index.php

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Gas

    je betaalt natuurlijk altijd extra voor die naam, maar mijn eerste indruk is: vet

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Idemdito, ben wel benieuwd hoe ze klinken. Al vrees ik dat ze behoorlijk prijzig zullen zijn!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    the exacting specifications of Clapton himself
    We zouden het kunnen beoordelen als ze zeggen wat die specificaties dan wel waren.

    his call for special models with distinctive features
    Dat blijken vervolgens twee features te zijn: een tremolo en een power attenuator.

    Ik kan me niet herinneren ook een nummer van Clapton gehoord te hebben waar hij een tremolo op gebruikt en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat hij last heeft van klagende buren. Dus waar hij een power attenuator voor nodig heeft? Tenzij hij nog steeds God is en geen ruzie wil met Budha, Allah en Flying Spaghetti.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Het enige dat we hier kunnen zeggen is dat de marketing goed op punt staat. Not my cup of tea.

    Maar er zijn altijd vermogende slaapkamergitaristen die zoiets in de woonkamer willen hebben, hence the attenuator ...

  6. #6

    Standaard

    Clapton geeft in zijn autobiografie aan nagenoeg doof te zijn, dus die attenuator is inderdaad twijfelachtig...

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Als je naar zijn toenemend trebly tone luistert zou je dat wel denken ja
    Maar goed, zoals al gezegd: tremolo? Attenuator? Champ?? Nee, da's pure flauwekul om te linken aan EC, but hey! Kunnen hartstikke fijne amps zijn!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8

    Standaard

    Ga daar maar van uit hoor, enkel het prijskaartje zal tegenvallen denk ik.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Ga daar maar van uit hoor, enkel het prijskaartje zal tegenvallen denk ik.
    Zeg dat:http://www.thomann.de/nl/fender_ec_twinolux.htm

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Ik heb aardig wat EC materiaal live op DVD's gezien, maar Fender amps kwamen er verrassend weinig in voor...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top