Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Probleem aarding elektrisch element

    Dag allen,

    Ik heb een probleem met mijn akoestisch element. Ik heb een Faith (FSCEHG) met een Shadow SH863 elektrisch element.

    Het probleem komt er op neer dat het lijkt alsof de mechaniek niet goed geaard is. Ik heb goed onderzoek gedaan en allerlei verschillende gitaren met verschillende kabels op verschillende versterkers geprobeerd, en soms doet hij het wel goed en soms niet. Op mijn eigen versterker in ieder geval niet, tenzij ik mijn vinger op de insteekkabel leg: kortom het lijkt iets met aarding te zijn, en het probleem zit niet in de versterker.

    Nu ben ik benieuwd hoe zo'n probleem op te lossen is. Ik kreeg van het personeel van een gitaarwinkel niet echt een duidelijk antwoord; ik kreeg het idee dat ze niet zo thuis zijn met die mechaniek. Weet iemand van jullie of dit een probleem is die relatief eenvoudig is te verhelpen, en zo ja, hoe? Of is het element dan gewoon 'crappy'? En wie weet of het probleem van aarding zomaar kan ontstaan of dat dit altijd een fabricagefout moet zijn?

    Alvast bedankt!

    Henk

  2. #2

    Standaard

    Misschien kan je de output loshalen en het veertje wat strakker zetten?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top