Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    311

    Standaard TC G system aansluiten

    Vraagje aan TC electronic G system gebruikers; Ik ben al een tijdje aan het expirimenteren met de G system 4 kabel aansluiting. Volgens de instructie van Laird williams white paper (http://www.guitaraffair.com/pdfs/g-s...ting-guide.pdf) is het het beste balanced (stereo) kabels te gebruiken met daar tussen een hum eliminator (voor omzetten balanced - no balanced). Iemand ervaring hiermee? Welke hum eliminators zijn goed (bv de DAP?). Graag jullie input! FB

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Nee. Live worden veel ongebalanceerde signalen gebruikt. Dit is alleen een probleem bij lange kabelruns en interferentie tussen kabels die naast elkaar liggen. Het retour signaal over grond heft dat op.

    Je rack aansluiting kan gewoon ongebalanceerd. Is er hum bemerkbaar dan moet de afstand tussen het hum veroorzakende externe device en de kabels worden vergroot.

    Waar komt deze vraag vandaan? Heb je nu problemen?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Precies. Ik heb ook zo'n hum eliminator geprobeerd, op advies van Laird, maar ik merkte totaal geen verschil. Dus dat bleek gewoon onnodig.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Nee. Live worden veel ongebalanceerde signalen gebruikt. Dit is alleen een probleem bij lange kabelruns en interferentie tussen kabels die naast elkaar liggen. Het retour signaal over grond heft dat op.

    Je rack aansluiting kan gewoon ongebalanceerd. Is er hum bemerkbaar dan moet de afstand tussen het hum veroorzakende externe device en de kabels worden vergroot.

    Waar komt deze vraag vandaan? Heb je nu problemen?
    Bedankt voor je reactie. Even voor de duidelijkheid; ik heb de g system niet in een rack ingebouwd, dus er lopen vrij lange kabels van de g system naar de amp (rivera Rake). Heb het geheel aangesloten met een pedal snake volgens de 4 kabel methode. Heb op deze manier wat last van ruis (een stuk meer dan met simpele 2 kabel aansluiting (alles voor de input).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Precies. Ik heb ook zo'n hum eliminator geprobeerd, op advies van Laird, maar ik merkte totaal geen verschil. Dus dat bleek gewoon onnodig.
    Heb je 'G' in een rack ingebouwd of als losse floor effect? Welke kabels gebruik je?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fenderben Bekijk bericht
    Heb je 'G' in een rack ingebouwd of als losse floor effect? Welke kabels gebruik je?
    In een rack. Ik gebruik Klotz kabels.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Zijn alle kabels ok? Als je de kabels tussen je gitaar en de versterker aansluit en je vat de kabel tot een bundel en beweegt de bundel, klinkt er dan herrie uit de versterker? (test voor kabelbreuk of mantelbeschadiging ergens in de kabel).

    Als je kabels lang zijn, dan is er weer wel reden om gebalanceerde lijnen te gaan gebruiken. Maar het klinkt alsof je een allegaartje hebt en niet alles netjes getest is. Maar voor jou zou je met 6m kabels max. geen problemen moeten hebben en geen extra hum of iets dergelijks.

    Het document dat je deelde is erg uitgebreid en er staat veel wijsheid in. Maar wekt dat nu niet wat verwarring?

    Het kan een specifiek effect de gain boost en dus de ruisvloer (noisefloor) omhoog gooit. Een overdrive pedaaltje is een low end schakeling. En zoiets is geemuleerd. Dus kan die wat ruis geven. Maar als je presets wisselt naar alleen reverb is de ruis dan weg?

    Blijf wel vragen stellen. Want zo'n effectdoos is een wereld op zich. Er valt veel te ontdekken en te leren.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 3 oktober 2011 om 11:49
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Zijn alle kabels ok? Als je de kabels tussen je gitaar en de versterker aansluit en je vat de kabel tot een bundel en beweegt de bundel, klinkt er dan herrie uit de versterker? (test voor kabelbreuk of mantelbeschadiging ergens in de kabel).

    Als je kabels lang zijn, dan is er weer wel reden om gebalanceerde lijnen te gaan gebruiken. Maar het klinkt alsof je een allegaartje hebt en niet alles netjes getest is. Maar voor jou zou je met 6m kabels max. geen problemen moeten hebben en geen extra hum of iets dergelijks.

    Het document dat je deelde is erg uitgebreid en er staat veel wijsheid in. Maar wekt dat nu niet wat verwarring?

    Het kan een specifiek effect de gain boost en dus de ruisvloer (noisefloor) omhoog gooit. Een overdrive pedaaltje is een low end schakeling. En zoiets is geemuleerd. Dus kan die wat ruis geven. Maar als je presets wisselt naar alleen reverb is de ruis dan weg?

    Blijf wel vragen stellen. Want zo'n effectdoos is een wereld op zich. Er valt veel te ontdekken en te leren.
    Je trekt wel snel voorbarige conclusie's

    Gebruik pedalsnake kabel (http://www.pedalsnake.com/ ) is toch geen allegaartje! Heb de g system ook al geruime tijd in bezit; in het verleden icm mesa mark3 met 4 kabel aansluiting. Gaf toen ook al meer 'ruis' dan zonder fx. Daarna een tijdje gewoon aangesloten omdat die geen fx loop had. En nu icm met de Rivera. De insert van de G system wordt geadviseerd aan te sluiten met gebalanceerde kabels (zie handleiding). De Rivera heeft geen gebalanceerde fx loop (welke amp. wel). Dus mijn vraag was of iemand hier op het forum daar ervaring mee heeft en zo ja welke balanced -> unbalanced kastje (hum eliminator) er dan gebruikt is en of dat een duidelijke verbetering geeft. Is toch niet zo'n vreemde vraag

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    311

    Standaard

    Niemand ervaring met de G-system?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fenderben Bekijk bericht
    Niemand ervaring met de G-system?
    Er is toch eigenlijk al gezegd wat er gezegd moet zijn?
    Daarbij, ja, de G-System is vrij noisy, zelfs ik met m'n korte Klotz kabels krijg wat extra noise zodra ik de G-System inbreng in de FX-loop van de Axe-Fx en dat was vroeger ook al toen ik daar nog een amp mee gebruikte. Hij is niet perfect, maar qua noise vond ik het absoluut niet op rampniveau.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top