Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 67
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard bassman reissue vs super reverb reissue

    Ik heb al een dergelijke discussie gelezen op fenderforum, maar daar zijn ze er ook niet uit.

    Welke verkiezen jullie?

    Ik heb ook gelezen dat de bassman nu een solid state rectifier heeft, en dat dat heel wat aan de toon veranderd.

    Heeft de srri dit ook? en hoeveel kost dit om te vervangen of is dit niet de moeite?



    eigenlijk is het vintage forum niet zoooo een slecht idee

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    zowel de originele black als silverface hebben een buizenrectifier...

    vraag me dit ook af... schijnt een groot verschil te maken!! (heb ik me laten vertellen)
    mn twin heeft ook een ss rectifier
    volgens één of andere amerikaan kost dit slechts 50$ om deze mod door te voeren (ss--> valve)

    ik denk dat het hier wel duurder zal zijn...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    die rectifier heb ik nu ook gevonden.

    en nu we toch over die reissues bezig zijn

    is die twin reverb goed? want hoe zit dat met die 100,135 watt verhalen??
    kan je de twin ook gemakkelijk laten oversturen of is dat beter met een pedaal?

    en nog een vraagje:

    als je bijvoorbeeld op je super een tubescreamer gebruikt en zet het volume van de TS op 8 om je super mooi te laten oversturen. wordt het volume op je super dan ook duidelijk veel luider of is dat enkel de preamp die overstuurt geraakt?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    mijn twin overstuurt niet (dit komt omdat ik er met een rhodes piano op speel, PU zenden zwakker signaal... bij gitaar is dit wel het geval denk ik...)
    ik gebruik een tube king (ibanez) met een 12ax7 buisje in om wat te laten oversturen
    hier zit een mastervolume op en als ik die omhoog doet gaat het natuurlijk luider...
    maar kheb dit ook met de gain-knop (natuurlijk ) het wordt ook algemeen luider...

    een twin is natuurlijk een klassieker, maar als je echt gain zoekt kan je hier beter niet voor gaan... als je toch bij fender wil blijven ga dan voor de prosonic (heb je gelijk geen pedaal meer nodig )

    hopelijk hebk je een beetje kunnen helpen... maar Peevee, Al, Sash, Steavismokin gaan wel nog een woordje commentaar geven ook denk ik :lol:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ikzelf zou de SRRI kiezen als ik moest kiezen tussen die 2. Simpelweg vanwege de buizenrectifier die ie heeft (Dacht dat bassman solid state rectifier had?).

    Met solidstate kan ik gewoon erg weinig. M'n spel is uit zichzelf al vrij rommelig en een solid state rectifier geeft dat genadeloos weer (zeker met bv. het wattage van een Twin). Ik hou ook gewoon van de vertraging die een buis geeft.

    Verder hou ik heel erg van het karakter van een Super Reverb. Setje goeie buizen en speakers erin en je hebt een wereldamp! Nog steeds een van de dingen die ik echt wil hebben hehe

    @iam: een vriend van me heeft in allebei z'n bf Supers ss rectifiers laten zetten. Met een schakelaar kan ie dan kiezen tussen solidstate of buis en je hoort wel degelijk een flink verschil. Wat het nadeel is van de buis is dat ie bij een lang optreden op hoog volume in kan zakken, maar solid state daarentegen blijft uren lang achter elkaar strak staan zodat je bassen niet inzakken.
    Het klinkt zeker niet verkeerd, maar het is maar net waar je van houdt. SRV bv. speelde ook met ss rectifier en die had toch echt geen verkeerde toon dacht ik zo

    @pee: Een Twin overstuurt uitzichzelf vrij lastig (tenzij je een onbreekbaar gehoor hebt ), maar met een goed overdrive pedaal valt toch een hoop goede overdrive uit te halen.

    Even over je TS op super vraag. Als je het volume opkrikt laat de alleen de eindbuizen wat meer werken, maar je krijgt dus ook meer volume in je amp. Het is dus niet de preamp die overstuurt.
    Als je een amp op randje van oversturen zet en daar een cleanboost voor krijg je daar ook een behoorlijke oversturing uit> puur je eindbuizen.
    Met een overdrive pedaal zit er natuurlijk altijd wel wat gain van het pedaal in, maar als je het volume flink opkrikt krijg je voornamelijk gain van je buizen en dat is juist zo mooi.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    dus alsk mn mastervolume opendraai en de gain maar een beetje openzet, heb ik vooral eindbuizenoversturing?
    of heb ik het nu helemaal verkeerd?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Nou op een Twin niet zo snel, omdat ie gewoon heel clean is. MV op je Twin is wel voor eindbuizen en op kanaal voor voortrap.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    ik bedoelde het mastervolume van mn pedaal (sorry)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    en hoeveel kost dat om er een ss rectifier bij te zettetn (+ schakelaar)?


    en hoeveel schelen de bassman en super in prijs? tweedehands en nieuw?

    is een tweedehands aan te raden? dat zijn dan echte (geen reissues)?

    en bij een twin, welke zijn 'slecht'? 85, 100, 135 watt?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pee
    en hoeveel kost dat om er een ss rectifier bij te zettetn (+ schakelaar)?


    en hoeveel schelen de bassman en super in prijs? tweedehands en nieuw?

    is een tweedehands aan te raden? dat zijn dan echte (geen reissues)?

    en bij een twin, welke zijn 'slecht'? 85, 100, 135 watt?
    Bij een reissue valt geen ss rectifier bij te zetten. Die is niet ptp wired, maar gewoon op printplaat. Daar valt dus niets aan te veranderen. Tis wel mogelijk maar HEEL duur een HEEL moeilijk.

    Een nieuwe Ri super kost rond de 1700 Euro dacht ik, een Ri Bassman rond de 1500 (in Duitsland). 2e hands zul je Ri supers niet zo snel tegenkomen, bassmans misschien. Geen idee wat die prijzen zijn. Ik raad je aan, als je voor een super gaat, een 2e hands silverface te zoeken en die dan te modden zoals je em wilt hebben.

    De 85 (bf) en 100 (sf t/m 76) watt Twin zijn de beste modellen. Alleen de 135 watt is minder. Natuurlijk is een 135 watter ook weer om te bouwen tot 100 watter, dus zo'n groot probleem is er niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top