Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard Twijfel: Seymour Duncan APH-1 Alnico II Pro op Epiphone Fly-V Korina?

    Hallo,

    Ik ben aan het twijfelen of ik Seymour Duncan APH-1 alnico II pro pick-ups zal laten plaatsen in mijn Epiphone Fly-V Korina..

    Zou dat een beetje klinken (beetje Slash-achtig), denken jullie?

    Ik heb niet zoveel verstand van de onderdelen van elek. gitaren: moet ik er dan twee bestellen, namelijk voor de bovenste en onderste pickup?

    En hoeveel kost normalijkerwijs het plaatsen van die dingen?

    http://www.groove-factory.nl/catalog...co-p-6129.html

    Ik ben zelf iemand die van producten houdt in standaarduitvoering, maar hiervoor wil ik wel een uitzondering maken.. Sooo, doen of niet doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    in de korina V kan je alles prakken en alles klinkt tof; het zijn super-gitaren.

    verder; de slash-tone? haal dat maar uit je hoofd. die krijg je niet met een setje pickups. dat is de combinatie van zijn vingers, zijn gitaren, zijn amps, zijn pickups... alles bij elkaar.

    het zal je een warm geluid geven met veel definitie. het is een redelijk pittig element, beetje agressief maar niet heel erg.

    het 'laten doen'. waarom?!?! ik snap 't niet, het zijn in totaal 4 draadjes solderen. 4x lost 4x vast. een soldeerbout is 10 euro, soldeer is 1 euro, en draadjes krijg je er vast bij als je zegt dat je wilt leren solderen en wat oefenmateriaal moet hebben. het LATEN doen is bijna even duur als de pickups zelf, als je pech hebt. en dan zeggen ze vaak 'we doen er een afstelbeurt bij'. laat-me-niet-lachen! dat is de toets schoonmaken en een nieuw pakje snaren erop leggen. dat kan iedereen! de halspen afstellen; ze zeggen dat ze dat doen, maar in 90% van de tijd gebeurt dat ook niet hoor. De actie afstellen; meah, dat is 'ikea bouwpakkettenwerk'. schroefje hier, schroefje daar... en als het 'mis' gaat, wat kan er mis gaan?! dat het te hoog is, of dat er iets ratelt. en bij beide gevallen kan je hier om raad vragen. zolang je niet met vijlen in de weer gaat, is er mbt afstellen niks aan de hand.

  3. #3

    Standaard

    pak er een dikke marshall BUIZEN versterker bij en je kan er met wat knopjes gedraai best bij in de buurt komen ja.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Ja, lekker die Seymour Duncan erin stoppen, het verschil zie je niet maar je hoort het wel! En solderen is niet moeilijk, scheelt weer een paar tientjes inbouwkosten. Je hoeft niet noodzakelijk twee pickups aan te schaffen, als je altijd over dezelfde pickup speelt boeit het niet.

    Het geluid van Slash zal wel iets dichterbij komen, maar heeeeeeeeeel veel oefenen helpt het meest, en een Marshall ook. Zelfs een Marshall valvestate kan redelijke Slash klanken voortbrengen.

    Wat betreft prijs, kijk op Thomann.de en gebruik dat als richtprijs, dan zit je redelijk goed.
    Laatst gewijzigd door Bijl; 2 oktober 2011 om 12:48
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  5. #5

    Standaard

    Wow zeg, op Thomann zijn ze bijna €200,-!!!
    http://www.thomann.de/nl/seymour_dun...8fb06d936b178d

    Ik zit liever niet aan die elektronica omdat ik er niets van snap en ik wil er geen problemen mee, dus ik moet het wel laten doen. Verder kan hij nog wel een afstelbeurt gebruiken.

    Samen zal dat rond de €300,- uitkomen..

    Ik kijk nog wel even.. Misschien is het dan beter om te wachten tot ik de de Gibson LP P90 krijg en dan is het wel waard in het te investeren in een goede gitaar. Dan zou ik ook de P90's kunnen plaatsen in mijn Fly-V..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Wow zeg, op Thomann zijn ze bijna €200,-!!!
    http://www.thomann.de/nl/seymour_dun...8fb06d936b178d

    Ik zit liever niet aan die elektronica omdat ik er niets van snap en ik wil er geen problemen mee, dus ik moet het wel laten doen. Verder kan hij nog wel een afstelbeurt gebruiken.

    Samen zal dat rond de €300,- uitkomen..

    Ik kijk nog wel even.. Misschien is het dan beter om te wachten tot ik de de Gibson LP P90 krijg en dan is het wel waard in het te investeren in een goede gitaar. Dan zou ik ook de P90's kunnen plaatsen in mijn Fly-V..
    pickup heeft 4 draadjes. per spoel 2. eentje hot, eentje aarde. knoop hot en aarde aan elkaar van de 2 spoelen, en ze staan in serie. bij een duncan is dat rood en wit.

    de hot van de ene spoel gaat naar de switch of de potmeter. de aarde gaat, duh, op aarde. aarde is bij duncan groen, hot is bij duncan zwart.

    bij je V gaat het eerst naar de pots (waarschijnlijk).

    dus wat je doet, je soldeert de aarde van de pickups los (zitten op de achterkant van de pots) en je soldeert de signaaldraad los van de pots. dat is de buitenste poot van de pot die NIET vastzit op de achterkant van de pot zelf. dat pootje zit namelijk dus vast op AARDE.

    Kom op man. het is zo fuckin eenvoudig, tis niet alsof je een nieuwe amp in elkaar draait, of uit moet rekenen wat de ontsnappingsnelheid is van een vibrerend electron? ' it aint rocketscience'.

    dus, probeer 't zelf. en als 't niet lukt, dan kan je 't altijd nog wegbrengen.

  7. #7

    Standaard

    Ik vind dat je zou moeten begrijpen dat ik nog een groentje ben in dit vak en dat ik jouw uitleg niet helemaal begrijp. Hot, aarde?

    De rest begrijp ik.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Heel simpel: er zitten een paar draadjes aan je pickups vast. Je moet de goede kleur aan het goede onderdeel solderen. Je hebt op de site van Seymour Duncan hier allemaal tekeningen voor staan. Als je het fout doet werkt het gewoon niet goed, er gaat niets kapot.

  9. #9

    Standaard

    Al die topics van jou... Steeds wil je weer wat anders Nu zeg je weer dat je dan maar wacht op je Gibson LP. En die P90's kan je btw niet plaatsen in je Fly-V want daar zitten humbuckers in? Dacht dat humbuckers kleiner waren dus zou je een stuk eruit moeten frezen.

    Maar ok. Je kan het idd zelf solderen als je toch besluit het te halen. Ff oefenen met een paar draadjes en dan proberen. Niets kan kapot en is zo gebeurd. Klaar is Kees.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesss Bekijk bericht
    Ik vind dat je zou moeten begrijpen dat ik nog een groentje ben in dit vak en dat ik jouw uitleg niet helemaal begrijp. Hot, aarde?

    De rest begrijp ik.
    ok, basis electronica.

    stel je voor, een batterij. dat is een spanningsbron. die heeft 2 contactpunten. hot en aarde. een plus en een min dus. stel, je wilt een lampje laten branden. een LED bijvoorbeeld. een LED heeft een duidelijke plus en een duidelijke MIN kant. de plus gaat op de plus, de min op de min.

    zie het element ook als zodanig, als een spanningsbron. hij maakt immers ook een stroompje. maar omdat je geen lampje wilt laten branden (zou niet eens kunnen, de stroom en spanning is veel te laag) maar je een signaal via een amp wilt versterken, noemen ze de draad waar het signaal echt overheen gaat, de PLUS dus, de signaaldraad. afgekort: signaal.

    maar ze noemen het ook weleens de 'hot' draad, omdat het niet de aarde draad is. zo simpel eigenlijk.

    dit is echt basiswerk hoor.dit kreeg ik in de eerste week van de tweede klas middelbaar. eerste les geloof ik zelfs. U=I x R... kwestie van basiskennis. nogmaals, je hoeft niet te snappen hoe een potmeter werkelijk werkt of waarom een condensator doet wat ie doet, en waarom een condensator een weerstand noemen een kardinale zonde is. maar het verschil tussen hot en aarde zou je eigenlijk wel moeten weten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top