Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1

    Standaard Advies voor elektrische gitaar (hobby opnieuw opgepakt door bandje)

    Beste gitaarnet forum leden,

    Ik ben nieuw op dit forum en wil gelijk gebruik maken van jullie kennis en ervaring.

    Ik heb in mijn jeugd (tot 14 jaar oud) altijd gitaar gespeeld. Echter ging het toch een beetje met tegenzin, altijd dezelfde riedeltjes etc. dus ben ik op een begeven moment gestopt.

    Nu, 12 jaar later, heb ik de gitaar weer eens uit de hoes gepakt. De trigger hiervoor is dat een aantal vrienden (varierend van 26-60 jaar) een vriendenbandje hebben opgestart. Het is erg leuk, vooral omdat je een duidelijk doel hebt (in eerste instantie de nummers van het repertoire spelen).

    De gitaar die ik momenteel heb, is een semi-elektrische western gitaar. Echter merk ik op dat deze erg zwaar speelt (blijkbaar kenmerkend voor een western). Daarnaast lijkt een elektrische gitaar toch ook beter te passen bij veel nummers die wij spelen (erg divers zoals pop, rock, soul). Oftewel, ik ben op zoek naar een allround elektrische gitaar. Een beetje een lange inleiding om dit te zeggen, maar vond het leuk om de achtergrond even met jullie te delen

    Waar ben ik nou naar op zoek? Een elektrische gitaar met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding! Ik ga niet voor de topklasse, maar ben wel te kieskeurig om met 'goedkope' rotzooi aan de gang te gaan. Heb al wat op internet zitten kijken (o.a. op musicstore.de) maar kom niet door het grote aanbod heen.

    Daarnaast kwam ik bij de gitaren van het (failliete?) London City terecht. In eerste instantie leek dit een gitaar met een uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding. Echter, op dit forum kwam ik ook tegen dat de laatste modellen toch van mindere kwaliteit waren. In welke mate klopt dit?

    Wat kan ik nu het beste doen? Is London City nog steeds een prima gitaar of zijn er betere alternatieven voor deze prijsklasse? Op guitarteam.nl bieden ze deze bijvoorbeeld aan voor €189,-, waarbij ze tevens nog 'extra' afgesteld zijn

    Daarnaast zal ik uiteraard ook aan een versterkertje moeten! Op musicstore.de zie ik bijvoorbeeld veel van het (huis?)merk Fame. Is dit iets? En maakt het nog uit welke je kiest als je zowel met de western als met de elektrische wilt spelen? We geven soms ook kleine optredens (voornamelijk op feesten binnen onze kennissenkring), zou een amp van bijv. 60 watt dan toereikend zijn?

    Een lang verhaal en een hoop vragen. Ik ben echter erg enthousiast en hoop met jullie hulp mijn gitaarhobby nog meer nieuw leven in te blazen!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Een amp van 60watt zou genoeg power moeten hebben. Alleen de ene amp is de andere niet.

    Wat is je budget?
    In welk genre ga je je begeven?

    Edit,
    Pop, rock, soul...

    Een stratocaster is misschien wel wat voor je.

  3. #3

    Standaard

    Budget heb ik niet echt een goed idee van. Wat betreft de gitaar had ik 200-300 euro in gedachten, afhankelijk of je hier iets knaps voor koopt. Is dit een een redelijke stratocaster dan? Klopt het dat deze iets 'rauwer' klinkt dan een telecaster bijvoorbeeld?

    Voor de amp keek ik dus naar de Fame serie, waar je voor ca. €130,- dus al een 60 watt versterker hebt. Ik heb alleen geen idee van de kwaliteit.

    Nogmaals, het budget is enigszins flexibel en hangt af van de verschillende mogelijkheden. Wat betreft de gitaar heb ik bij voorkeur gelijk iets waar ik een aantal jaren mee door kan. De versterker zou echter ook iets meer basic kunnen zijn om te oefenen, welke ik later evt. kan vervangen door een betere.

    Alle hulp is welkom!

  4. #4

    Standaard

    Over London City is op dit forum erg veel geschreven, het zijn voor het geld echt geweldige gitaren. Voor een versterker zou je aan Bugera kunnen denken, zijn echt bang for the buck. Een stukje duurder dan die Fame die jij voorstelde, maar echt oneindig veel beter. Denk bijvoorbeeld aan de Bugera V22.

    Hier een uitgebreide demo van deze versterker: http://www.youtube.com/watch?v=zoRW8Wj7dWc
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Yamaha Pacifica, kan je prima mee uit te voeten wat je wilt, is allround en heeft een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding

    http://www.thomann.de/nl/yamaha_pacifica_112v_ovs.htm

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric van Esch Bekijk bericht
    Yamaha Pacifica, kan je prima mee uit te voeten wat je wilt, is allround en heeft een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding

    http://www.thomann.de/nl/yamaha_pacifica_112v_ovs.htm
    Die Yamaha Pacifica 112V heb ik inderdaad ook naar gekeken voordat ik de London City's tegen kwam. Wat ik uit m'n onderzoekje opmaak is dat de LC eigenlijk in een hogere kwaliteitsklasse komt, terwijl de prijs lager is. Ga jij hierin mee?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Unforgiven Bekijk bericht
    Over London City is op dit forum erg veel geschreven, het zijn voor het geld echt geweldige gitaren. Voor een versterker zou je aan Bugera kunnen denken, zijn echt bang for the buck. Een stukje duurder dan die Fame die jij voorstelde, maar echt oneindig veel beter. Denk bijvoorbeeld aan de Bugera V22.

    Hier een uitgebreide demo van deze versterker: http://www.youtube.com/watch?v=zoRW8Wj7dWc
    Ziet er goed uit, die Bugera. Mooi demo filmpje ook! Echter is deze amp 'slechts' 22 watt. Voor 55 watt ga je al richting €350,- wat toch 3x zoveel is dan de Fame, is dit het waard?

    Is het overigens waar dat de LC's wel minder zijn geworden gedurende de latere productiereeksen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Tweedehands.....
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Durf ik niet te zeggen, ik heb de London City Spitfire nooit in handen gehad. Ik weet wel dat je met de Yamaha zeker geen bult zal vallen, zijn gewoon prima instrumenten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Een amp van 60watt zou genoeg power moeten hebben. Alleen de ene amp is de andere niet.

    Wat is je budget?
    In welk genre ga je je begeven?

    Edit,
    Pop, rock, soul...

    Een stratocaster is misschien wel wat voor je.
    Wat voor amp zou je adviseren bij een budget tot 300 euro?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top