Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard Binding frezen in bestaande hals

    Mijn Google-skills laten me hier even in de steek, maar misschien heeft één van jullie de gouden tip:

    Ik wil een bestaande, verlijmde hals alsnog van een binding voorzien. Omdat de hals al een radius heeft, gaat de freesvoet natuurlijk aan alle kanten wankelen als ik het kanaal van bovenaf zou frezen.

    Hoe krijg ik dit het beste voor elkaar?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    (ik ga er voor het gemak maar vanuit dat er geen fretjes meer in zitten). Ik zou een opstelling maken met een bak rondom. De randen van de bak liggen net iets hoger als je hals en worden de steun voor de freeszool. De hals moet uiteraard heel goed geklemd worden zodat deze haaks staat op de bak, overal dezelfde afstand heeft tot de rand en uiteraard niet mag kunnen bewegen. Je kunt bijvoorbeeld een tuner uit de kop halen en dat gat gebruiken om hem aan de kopkant vast te zetten (alles goed ondersteunen uiteraard).
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top