Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Lak scheurt

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    gibsons zijn altijd 'nitro'. maar wat 'nitro' is, daar wordt over gediscussieerd. het enige dat wel 'zeker' is, is dat de lak van gibson oplost in aceton, en dus is die lak 'makkelijk' te bewerken (strippen, etc etc, makkelijker dan met een poly-lak). acryl is overigens ook simpel.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Ik zeg ook.. zo laten! maar ja.. het is niet mijn gitaar.. Ik heb een Les Paul studio uit '93 gehad.. Die had het ook.. Ik vond het erg cool... Vreemde was wel dat ie het alleen op de headstock had.. Heb jij dat ook? of over heel de gitaar? Als je erg zuinig op je gitaar ben, dan snap ik dat het een doorn in het oog is.. Maak je je zorgen om waardevermindering.. snap ik ook nog.. maar het staat toch tof?!

    Wat ik bijzonder vind.. het is een relatief jonge gitaar.. staat ie op een zolder oid?.. Daar komen de meeste craquele gitaren vandaan.. die van mij overigens ook hoor, maar die gaat van de winter weer mooi de gangkast in.. Daar heb ik nog de meest constante temperatuur.. Zo zie je maar... Ik vind het cool, maar als ik het kan voorkomen dan doe ik dat ook..
    Ik heb ze net geruild voor een fender, en denk dat ze wel intensief gebruikt is geweest. Het is ook enkel op de headstock.
    Ik zit er zeker niet mee dat er builen of krabben op zijn, die zijn er over heel de body ook, maar ik dacht dat ik het misschien nog een beetje kon repareren

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lodedsvd Bekijk bericht
    Ik heb ze net geruild voor een fender, en denk dat ze wel intensief gebruikt is geweest. Het is ook enkel op de headstock.
    Ik zit er zeker niet mee dat er builen of krabben op zijn, die zijn er over heel de body ook, maar ik dacht dat ik het misschien nog een beetje kon repareren
    dat soort dingen "een beetje" repareren maakt het meestal nog meer zichtbaar. idd gewoon laten. Mijn ES 135 heeft het ook vooral op de headstock, aan de zijkanten: life on the road en in kouwe auto's ...


  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Ik ben nu een standard aan het bijwerken die er ongeveer zo uit ziet, ik hoop met onzichtbaar resultaat...Kost een hoop tijd en geduld om de lak terug op te bouwen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top