Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 188
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    En weer wat gedaan...

    Ik weet niet wat ik nou liep te mekkeren! ruimte zat! Nou ja, bijna 1 1/2 mm over.. Een beetje misleid door het vormpje wat al op de top getekend was door de leverancier.

    Top en back samen :



    1 van de zijkanten in het buiggevalding (en nee, dat ben ik niet):



    Kopfineer afgemaakt. Oeps, te klein boortje gebruikt voor het spijkertje tegen het schuiven.. Maar ruimte zat (heb je 'm weer ) Wel heul voorzichtig zijn met de headstock vormgeven:



    En de score tot nu toe: (-1 zijkant dan)



    Hoe meer ik hiermee bezig ben, hoe leuker ik het ga vinden! Vind het ontzettend leuk, blijkt nu, om iets te creëeren.. Het ontwerpen gaat toch grotendeels on the fly, maar pakt tot nu toe heel leuk uit...

    Ga volgende week iig genieten op de meeting en hoop er een hoop van op te steken! En met mensen met dezelfde interesse te spreken, m'n vriendin kijkt me alleen maar glazig aan als ik weer enthousiast aant vertellen ben..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Cadeautje bij de post net:



    Tijd voor wat verdieping...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Schitterend hout! Handig boek! Meer valt er niet te zeggen.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  4. #24

    Standaard

    Mooi hoor!

    Re: top breedjes, besef gewoon goed dat je meestal minimaal een mm of 5-6 aan speling hebt, zo niet meer: binding is vaak 1.5-2mm dik, plus purfling (vaak het dubbelle), dat aan weerszijde...komt helemaal goed! Wel heftige (dure) keuze voor een eerste gitaar, Ziricote! Ik heb maar een (klein) setje daarvan, en die bewaar ik voor later als ik groot ben en het nog een stukje beter kan

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia Bekijk bericht
    Wel heftige (dure) keuze voor een eerste gitaar, Ziricote! Ik heb maar een (klein) setje daarvan, en die bewaar ik voor later als ik groot ben en het nog een stukje beter kan
    Nou ja, de meerprijs totaal op bv een palissander set was in verhouding tot het totaalbedrag wel te overzien en daarom heb ik ervoor gekozen...

    Maar ja, in het echte leven blijkt dat er ook wel 's iets mis kan gaan.. Ik wordt net gebeld met de mededeling dat de zijkant die in het buigapparaat zat, gescheurd is... Ook nog 's niet repareerbaar.... Hij gaat nog even zoeken naar een ongeveer matchende set zijkanten, hopen dat dat lukt en we verder kunnen.. Kosten tot daar aan toe, jammer, maar moest wel even slikken...

    En niet zeggen: Ai told joe so!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #26

    Standaard

    nu ben ik wel benieuwd, want de goedkoopste ziricote setjes die ik de laatste tijd zie zijn toch zo rond de 200 euro, minimum, terwijl een degelijk indian rosewood setje 'maar' rond de 70-80 is, soms zelfs minder.

    Maar gecondoleerd met de zijkanten, is wel mooi kl*te!

    Op menig amerikaans forum wordt Zircote om meerdere redenen 'mexican crackwood' genoemd - it's crazy addictive as well as crack-prone. Er zijn zelfs bouwers die de gehele set eerst met secondenlijm stabiliseren om eventuele microfractures te fixen en dan pas buigen. Ik hou in ieder geval m'n hart nog vast...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia Bekijk bericht
    Maar gecondoleerd met de zijkanten, is wel mooi kl*te!
    dank.. Ik zal ze met eer begraven.. En anders hou ik er een flinke partij kopfineer aan over.. Had nog wat nodig om een ooit slecht gerepareerde kop op m'n Fender te maskeren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia Bekijk bericht
    Op menig amerikaans forum wordt Zircote om meerdere redenen 'mexican crackwood' genoemd - it's crazy addictive as well as crack-prone. Er zijn zelfs bouwers die de gehele set eerst met secondenlijm stabiliseren om eventuele microfractures te fixen en dan pas buigen. Ik hou in ieder geval m'n hart nog vast...
    En dat zegtie nu pas! Ach, zo leer je weer wat.. Ik hoop dat er verder niet al teveel mee fout gaat.. Maar dat fixeren is misschien wel een goed idee, zal het 's voorleggen

    Oh en met die prijs zit je wel aardig in de buurt.. al is het verschil iets minder..
    Laatst gewijzigd door Rizz; 23 oktober 2011 om 17:14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    AI Rizz, Dat is @#%$ wat zal jij ge...... hebben .
    Inderdaad kun je het altijd voor van alles en nog wat gebruiken. Fineer heb je vaak nodig, dus nu heb je daar een heeeel duur setje van.
    Maar ach je bent niet de enige met ernstige problemen
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    AI Rizz, Dat is @#%$ wat zal jij ge...... hebben .
    Inderdaad kun je het altijd voor van alles en nog wat gebruiken. Fineer heb je vaak nodig, dus nu heb je daar een heeeel duur setje van.
    En hoe! Maar nu heerst een soort gelatenheid.. De katten daarentegen, die graag tegen me lullen, zijn nergens te bekennen! Gek, zeg?!

    Wel heb ik op diverse fora intussen over de secondenlijm behandeling gelezen na Mattia's verhaal en dat ga ik zeker doen! Dan maar een extra les inlassen ofzo, maar geen risico's meer!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Maar ach je bent niet de enige met ernstige problemen
    Oh?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Update:

    Eerst de schade maar 's bekeken.. Viel erg mee, de grootste scheur zit aan de rand van de korte kant. Daar gaat nog een stukje vanaf en de rest wordt gefixeerd door het staartblok. Verder nog 2 scheurtjes gefixeerd, just in case...



    Trussrodkanaal gefreest, bijna klaar:



    En met trussrod, very snug fit!



    Verder nog bezig geweest met de bracing van het achterblad, maar tot nu toe alleen de latjes geschaafd, verder niets..

    En.... Cadeautje!!!! om mijn voltooide gitaar in te doen...




    Altijd leuk, ben gek op cadeautjes!

    Volgende keer meer..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top