Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 19 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 188
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Eindelijk! Het langverwachte pakketje uit de US of A is binnen! Als een kind in eenen snoepwinckel! Dus ik moest zelf natuurlijk ook nog een paar foto´s maken...

    De top die ik voor deze gitaar ga gebruiken:



    En.. Ik kon het natuurlijk niet laten.. Een top voor een volgend project en anders verpats ik 'm wel weer Ook ontzettend mooi.. (ook een beetje voorzienigheid, in het geval ik de andere verpest)



    Ze zijn nog wat grof, maar dat ga ik gelijk de volgende keer doen..

    Ikke blije rakkert en dit motiveert enorm!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 8 oktober 2011 om 15:31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Update:

    Vandaag weer wat verder gekomen. De headstock vlakgemaakt:



    Ook nog een deel van het kopfineer gemaakt van Ziricote, hier moet nog een strip redwood tussen, maar dit hangt nog even af hoe breed de top is (zie de opmerking onderaan deze post)

    Het achterblad verder geschuurd, uitgetekend en gezaagd, moet nog verder afgewerkt worden.. Bijna verkeerd gezaagd Scheelde heel weinig...



    En de top gelijmd en wel in de klem:




    De top wordt nog kiele kiele. Omdat er nog wel iets af moest voor het lijmen weet ik nu niet zeker of hij breed genoeg is.. Het zal er om hangen.. Gezegend zij de voorzienigheid en kan ik in geval van nood die andere nog gebruiken. En deze in een klassieke of een 00 verwerken. Volgende week weet ik het! Spannend....
    Laatst gewijzigd door Rizz; 15 oktober 2011 om 16:23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Oei, datie misschien net even te krap werd is inderdaad eng.
    Hoe breed is het en wat moet je hebben?
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Een kant is breed genoeg, maar de andere kant had ik amper 1 1/2 tot 2 mm over. Het zou net genoeg moeten zijn.

    Het is een gerecycled stuk hout en er zitten geschroeide stukken aan, dus ws. is het gered uit iets wat in de brand heeft gestaan.. Er zat een schuine kant aan en na het bookmatchen levert dat dus twee niet helemaal gelijke helften op. Het scheelt ongeveer 5 mm..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Donders, dat is close.
    Nu we toch close calls aan het vertellen zijn,
    Tijdens het in fresen van de backside strip kantelde de frees op een plekje 1mm naar links over ongeveer 3mm.
    Ik moest de backstrip naar links verplaatsen waardoor de strip in totaal 2 mm verkeerd uit het midden kwam te liggen.
    Doordat ik over het hele paneel nog wat ruimte had kon de boel gewoon opgeschoven worden, maar daardoor kom ik ook errug veel naar het uiterste randje. Je bent dus niet de enige met een vreemd gevoel in zijn buik
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Oei! da's ook wa! En je had al zo'n moeite om de lijmvlakken strak te krijgen.. Gelukkig had je nog wat over.

    Nja, de luxe om te schuiven heb ik niet, omwille van de esthetiek.. De kanten zijn erg mooi gematcht en dat hou ik ook graag zo.. Er hoefde trouwens maar heel weinig vanaf en aangezien het erg zacht hout is, heb ik het met een schuurblok gedaan en niet met de schaaf..

    Achja, ik zie het als een leerproces, het is ook zo moeilijk om iets van foto uit te kiezen.. Ik zit dan ook niet dagelijks in de VS

    Gister heeft mij er iig aan herinnerd dat ik eigenlijk gewoon een vreselijke prutser ben! Maar, verdammt noch mal, ik zal het leren!

    Enthousiasme genoeg, m'n vriendin zei gister nog dat ik ook last had van de blues toen ik thuiskwam na het bouwen.. Ik was een beetje down, volgens haar.. En dat klopt ook wel een beetje, 4 uur is niet genoeg! Meer meer meer!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 16 oktober 2011 om 09:15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    En dat klopt ook wel een beetje, 4 uur is niet genoeg! Meer meer meer!
    Betekend dit dat je thuis niets doet ??? Waarom niet ? 4 uren per week schiet niet echt op. Reken als een ervarene op z'n minst toch gauw op 160 uur voor 'n gitaar, dus dan ben je nog wel ff bezig. Wordt een prijzige cursus zo..
    Hoop voor je dat je thuis iets kunt gaan doen !

    En probeer alles zo ruim mogelijk te nemen jongens.., er af halen is het probleem niet, maar als er te veel weg is sta je te koekeloeren .
    Die ervaring, die ervaring..., hoe vaak ik dat gedacht heb..

    Anyway, suc6 Rizz.
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    Betekend dit dat je thuis niets doet ??? Waarom niet ? 4 uren per week schiet niet echt op. Reken als een ervarene op z'n minst toch gauw op 160 uur voor 'n gitaar, dus dan ben je nog wel ff bezig. Wordt een prijzige cursus zo..
    Hoop voor je dat je thuis iets kunt gaan doen ! .
    Dat zou ik heel graag willen, maar ik heb nauwelijks houtbewerkingsgereedschap en ook niet ff 1000 euri over om de basis aan te schaffen.. Ik ben er wel mee bezig, maar dit gaat helaas nog ff duren. Het komt wel, maar gelukkig is deze cursus niet zo heel duur en is het ook nog 's heel gezellig! En ik zal het je nog sterker vertellen, het is eigenlijk 4 uur in de twee weken!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    En probeer alles zo ruim mogelijk te nemen jongens.., er af halen is het probleem niet, maar als er te veel weg is sta je te koekeloeren .
    Die ervaring, die ervaring..., hoe vaak ik dat gedacht heb...
    De afmetingen had ik weinig over te vertellen. Het probleem is eigenlijk dat door een klein knoestje in het bovenblad ik het breedste deel vd gitaar uit het smalste deel moet halen, teneinde het knoestje in het klankgat te laten vallen.. Had ik dat hele kleine beetje ervaring (daar heb je 'm weer )wat ik nu heb, 2 maanden geleden gehad, had ik het ook niet gedaan!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    Anyway, suc6 Rizz.
    Bedankt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Heb ik nog even vraagje over de afmetingen: Mocht het bovenblad onverhoopt toch een iets te smal zijn, en dan hebben we het hooguit over een mm op het breedste deel aan 1 kant, dan moet dat toch niet niet zoveel problemen opleveren? Het lijmvlak is hoeveel breed? 10 mm? Er moet ook nog wat vanaf voor de binding, dus daar valt het gebrek aan breedte ruim binnenin..

    Of maak ik hier een denkfout en ga ik een zwakkere constructie creëeren?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    In principe heb je gelijk. Als je toch een binding van minimaal 1 mm maakt dan haal je er rondom toch weer die milimeter vanaf.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top