Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music Van Floyd Rose naar Vintage strat.

    Misschien herinnerd iemand zich deze nog?


    Deze strat heb ik een paar jaar geleden gebouwd en heb er vooral in het begin veel op gespeeld maar daarna nauwelijks nog. Ook de floyd rose brug kon mij niet meer bekoren. Dus heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en heb ik de uitsparing helemaal uitgefreesd om er een stukje essen in te lijmen. Eerst natuurlijk de gaten van de studs opgevuld.


    Vervolgens moest ik natuurlijk een stukje essen zagen met een dikte van iets meer dan 5 mm. Het is tussen de 5,5 en 6 mm geworden. Ik heb het gewoon met een handzaag gedaan, dan heb je toch een redelijke controle over wat je doet.


    Na het blokje op maat gemaakt te hebben, heb ik het in de uitsparing gelijmd. Ik heb de nerf niet in dezelfde richting laten lopen als de body maar
    90 graden gedraaid. Omdat het toch altijd wel zichtbaar blijft dan maar op zo'n manier dat het voor mijn gevoel op de best mogelijk manier is verlijmd. Ik heb het ingelijmde blokje m.b.v. de bovenfrees gelijk gemaakt met de body, zie cirkels in het hout...


    De bedoeling is eigenlijk dat het een zwart, lichtelijk transparante body gaat worden ( vanwege de diepe nerf ) met een one piece maple halsje.
    Ik bedacht me namelijk dat "the black strat" van David Gilmour ook eens zo'n behandeling heeft gehad ( van Floyd naar vintage trem ). Ook hier is nog steeds zichtbaar dat er een stukje hout is ingelijmd. Dus het gaat een ( eigenwijze ) black strat worden met een zwarte slagplaat en witte elementkapjes en potmeterknoppen en tip.
    Ik heb al een decal gemaakt op mijn hals en de gaten opgevuld in de hiel.
    Gelukkig waren het maar 8 gaten...



    Het zal wel weer ff duren voordat er weer een update is omdat ik alles op mijn gemak ga doen. Dus ff geduld aub

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Dat groenblauwe ding links lijkt wel op wat die vent van Transatlantic gebruikt.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    Dat is een van mijn eerste paintjobs: Eerst groen en daarna blauw erover heen en toen weer gaan opschuren zodat groen weer tevoorschijn kwam. Deze gitaar is al weer lange tijd geleden ontmanteld en in losse onderdelen op marktplaats terecht gekomen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    Vanmiddag een beetje verder gekomen. Ik heb een extra uitsparing gemaakt onder de element uitsparingen om een 9 volt batterij te kunnen huisvesten. In eerste instantie zal ik er geen gebruik van gaan maken maar misschien in de toekomst dat er eens actieve elementjes in komen ( zo'n DG20 setje van EMG wil ik wel eens proberen ). Normaal past dit allemaal in de elektronica ruimte maar ik wil het op zo'n manier maken dat de slagplaat er niet meer vanaf hoeft om de batterij te wisselen, alleen nog een demontabel stukje slagplaat.


    Verder ben ik bezig om de armrest- en belly cutaway iets dieper te maken. Ik ben er nog niet helemaal mee klaar denk ik, mag nog iets dieper...


    Hopelijk weegt de body nu ook merkbaar minder want hij is redelijk aan de zware kant ( europees essen, geen swamp-ash ).
    Met hals:


    Tot een volgende keer met nieuwe vorderingen...

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Als je toch aan het knutselen bent...... ik mis nog een positie dotje op je gitaar

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    Klopt, Toen ik 'm kocht was me dat niet eens opgevallen. Pas later zag ik het. Ik zal eens ff opzoeken hoe ik dat moet aanpakken. Heb ik dat ook meteen eens gedaan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    Trouwens, een close up van Gilmours Black Strat waar duidelijk het ingelijmde stuk hout is te zien nadat hij er een Kahler tremelo in heeft gehad.


    Ook nadat mijn gitaartje weer operationeel is, zal dit bij mij ook zichtbaar blijven. Alleen als ik 'm geheel dekkend zal aflakken zal het misschien niet zichtbaar zijn. Aangezien de nerf nogal diep is, ben ik bang dat ik de body niet geheel strak ga krijgen. Ik ga eens proberen...

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Wat is dat kleine ronde dingetje op de slagplaat, naast de schaduw van de tremeloarm.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nu je'm toch dekkend gaat lakken zal ik maar toegeven dat ik dat goed nieuws vind ... vond het roze niet zo geslaagd eerlijk gezegd.

    Essen dekkend lakken is niet gemakkelijk, maar zeker doenbaar. strak krijg je het alleen als je echt heel goed poriën vult. 3 à 4 keer met een porienvuller (of beter nog Zepoxy) en telkens helemaal terugschuren. dan goed primeren. en dan lakken.

    succes, ik ben benieuwd

    at GG, ik gok gat van een vroegere miniswitch ofzo

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    er zit een switch in maar die lijkt dieper dan normaal te zitten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top