Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 131
  1. #1

    Standaard Bibi - Hurt (Johnny Cash) LIVE

    Gisteren een optreden gehad in museum De Pont (Tilburg).
    De kunstwerken die daar werden vertoond hadden elk een link met een bepaald nummer, gekozen door de kunstenaars zelf.
    Hurt was gekozen door Wycher Noord.

    Nou Han.. Hier istie dan


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Erg goed hoor. Jan Contant is niet te verslaan, moet je ook niet willen.

    Maar ik hoor dit liever dan het origineel van NiN...

  3. #3

    Standaard

    hm, ben erg benieuwd, maar deze manier van linken werkt niet op mijn computer....
    Maar het is dus toch goedgekomen allemaal!

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Je hebt de lat heel hoog gelegd en ik had je ervoor gewaarschuwd omdat dit nummer maar door heel weinig mensen echt goed tot zijn recht kan komen, maar ik zit hier echt met tranen en kippenvel over mijn hele lijf. Ik zie je steeds beter worden en iemand maakte eerder de opmerking dat hij het wel eens uit je tenen vandaan wil horen komen, nou, bij deze dan.

    Technisch gezien: dit is het beste tot nog toe wat ik van je heb gezien en gehoord. Het is er allemaal, de dynamiek is prima, de zuiverheid en de bezieling, het komt uit je hart en zo hoort dat. Geen Johnny Cash, maar dat willen we ook niet. Als ik moet vergelijken dan doe ik dat met Sanne en dan zeg ik dat jij het vele malen beter doet.

    Ik ben benieuwd wat je met de volgende song gaat doen want de lijn is niet alleen stijgende, maar gaat ook vrij steil omhoog. (heb je Talisman al geluisterd?)
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5

    Standaard

    Hi
    Ik heb eergisteravond een (deel van) een aflevering gezien van Trinny en (Nogwat - het zal geen tranny zijn geweest).

    Deze anorexia modelletjes plukken met gezwinde Engelse flair mensen van de straat die er beroerd gekleed bij lopen. Veel vrouwen in verhouding.
    Dit maal waren ze in Amersfoort.

    Die m/v forummers die niet op de CD doop van Harald zijn geweest hebben dus 2 maal een feestje aan hun neus voorbij laten gaan. Sorry, kon het niet laten.

    Trinny en Tranny doen een paar kleine ingrepen, geven een paar adviezen, mompelen iets over borsten, billen, houding en het resultaat is dat de personen in kwestie zich ineens weer vrouw voelen. En ze hebben ineens weer een reden om af te vallen, want (ondanks dat dat niet wordt gezegd door de programmamakers) zou ze dat nog meer vrouw laten voelen.

    Bibi hoeven we niet te leren zich vrouw te voelen, heb ik zo maar het idee. En als dat nodig is is dat niet mijn ding.

    Wat Bibi nodig heeft is het besef dat jonge mensen meer fouten mogen maken, grotere risico's mogen nemen dan de blue rinse brigade (de grijze tijger bende) waartoe ikzelf ook behoor.

    Een persoon die op 17 of 18 jarige leeftijd die invoelendheid heeft als Johnny Cash is zwaar aan de dope of een betere toneelspeler dan zanger.

    Ik hoopte dat je niet te onzeker zou zijn geworden van het wapengekletter dat aan de uitvoering is voorafgegaan. Dat lijkt aardig mee te zijn gevallen, hoewel je voorbereiding je makkelijker zou zijn afgegaan als dat niet had plaatsgevonden.

    Stilte is de lastigste soort muziek en dit nummer zit daar vol mee. Ik vind dat je je er kranig doorheen hebt gesleept.
    Als de cameraman/- vrouw nou alleen in en uitzoomt met een camera waarvan de microfoon is losgekoppeld, ben ik top tevreden.

    Gezien de geschiedenis is het heel goed denkbaar dat ik over een week lees, dat jij van mening bent dat het totaal is mislukt. Ik maak je er nu vast op attent dat ik die mening niet deel en dat ik niet voor niets heb geduimd!!!

    De kritiek, ach.... mijn mening hm..... is dat nou allemaal zo belangrijk?
    Heb je er ook nog een beetje van genoten? Dat zou ik graag nog eens van je horen.

    Russen zeggen: Kersen eten leer in de winter en schaatsen leer je in de zomer. Daarmee wordt bedoeld dat sommige dingen beter worden, meer leerzaam, als je ze laat bezinken. Misschien is daarvoor hier, met dit nummer, aanleiding.

    Het is een geruststelling dat de artiest het nummer heeft gekozen; maar zou jij het ook hebben gekozen?

    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 16 september 2011 om 11:58

  6. #6

    Standaard

    hee, hij doet het weer. Goed gedaan hoor! Moest daar nou zo'n paginalange discussie over gevoerd worden? Het meiske kan zingen en moet dat ook gewoon doen. Niets is heilig of onaanraakbaar.

    Bibi, goed dat je er niks van aangetrokken hebt of je er door hebt laten ontmoedigen (of het in ieder geval niet laat zien)

  7. #7
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Ben er stil van....

    Ga hem gewoon nog een keer luisteren.


    1 dingetje, als je mee gaat doen aan popstars/xfactor//voice dan stem ik uit protest op de anderen. Je gaat geheid ver komen, maar doe het altsjeblieft niet. Misschien ben ik het vergeten hoor, maar was jij nou al bezig met een gedegen muziekopleiding?

    GOLDMEMBER

  8. #8

    Standaard

    Heel erg mooi gezongen!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.675

    Standaard

    Wordt er ook een beetje stil van.
    Erg erg mooi!

  10. #10

    Standaard

    Ik ben een absolute niet-liefhebber van de 'muziek' van Johnny Cash, maar het is jou wel gelukt om mij het hele lied te laten beluisteren.
    Je hebt er gevoel in gelegd en mooi gezongen, hoewel je soms aan het eind van een zin een beetje 'wegzakt' met je stem. Maar.... misschien hoort dat bij een JC-vertolking.

    De opname was niet zo geslaagd. En de gitaar klinkt als een harp, maar daar kan jij niets aan doen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top