Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2009
    Locatie
    Hoornsterzwaag ( Frielsand )
    Berichten
    578

    Standaard Status Quo Medley Gezocht !!!! ( Kenners )

    Hallo Gitaarnetters.

    Wij als band willen graag een Medley met de bekende hits van Status Quo spelen.
    Zoals jullie weten heeft status Quo vele hits gehad en mag ik er van uit gaan dat zij deze nummers ooits wel eens tot een medley verwerkt hebben.

    Nu heb ik even op youtube gekeken en kan ik niet echt een passende medley vinden.

    De enige medley die in de buurt van onze wensen komen is de medley die zij op de Peter Popshow in 1991 spelen. maar dat zijn maar zulke korte fragmenten.

    we zijn dus echt opzoek naar DE Status Quo medley !!!

    Dan heb ik het over nummers zoals:

    whatever you want
    Down Down
    Caroline
    Rockin' All Over The World
    Roll Over Lay Down
    Roll Over Beethoven
    Rock N Roll music

    kortom een rock n roll medley

    Helaas heb ik hem nog niet kunnen vinden maar ik mag er van uit gaan dat de mannen van status quo deze nummers wel een keer in een medley hebben verwerkt.

    Mocht je een medley kennen die dicht in de buurt komt dan hoor ik dat graag.

    alles is welkom !!!
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=hRR14efzDZc

    Voor de rest: waarom zouden zij een medley spelen als ze net ze goed een selectie kunnen spelen? Als ze een show van anderhalf uur moeten vullen helpt het niet als ze al hun nummers in een medley van tien minuten proppen. Zoiets is leuk voor een coverband maar niet voor hun.

  3. #3

    Standaard

    ik zou de Chuck Berry nummers er sowieso uit halen

  4. #4

    Standaard

    Ik heb Status Quo één keer live gezien, in 2005 in Ruinerwold. Hoewel ik er eigenlijk helemaal niets van verwachtte (ik was er vooral voor Triggerfinger), was het een geweldig leuk optreden waarin niet één medley werd gespeeld; al die oude krakers zoals het hoort van het begin tot het eind.

    Maar goed, waarom maak je niet zelf een medley? De ingrediënten heb je al, nu alleen nog de juiste volgorde en wat smaakvolle overgangen. Da's ook een leuke oefening, proberen het zo te doen als Quo het zelf gedaan zou hebben.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik heb Status Quo één keer live gezien, in 2005 in Ruinerwold. Hoewel ik er eigenlijk helemaal niets van verwachtte (ik was er vooral voor Triggerfinger), was het een geweldig leuk optreden waarin niet één medley werd gespeeld; al die oude krakers zoals het hoort van het begin tot het eind.

    Maar goed, waarom maak je niet zelf een medley? De ingrediënten heb je al, nu alleen nog de juiste volgorde en wat smaakvolle overgangen. Da's ook een leuke oefening, proberen het zo te doen als Quo het zelf gedaan zou hebben.
    +1

    Heb zelf weleens een medley van het echt oude floydwerk gemaakt. Drie stukken die we konden spelen aan elkaar geplakt. Geinig om te doen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Zoek even op Anniversary Waltz, dat zijn medley's die ze zelf op een album hebben gezet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Zoek even op Anniversary Waltz, dat zijn medley's die ze zelf op een album hebben gezet.
    Dat is geen medley van Quo-nummers maar een ode aan rockers uit de jaren '50/60.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrevel Bekijk bericht
    Dat is geen medley van Quo-nummers maar een ode aan rockers uit de jaren '50/60.
    Klopt.
    Ik hoor wel eens bandjes zo'n Anniversary Waltz coveren en dat vind ik dan toch iets te derde hands; een cover van een medley van covers
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Nou ja, dat is het enige wat ik kan bedenken als medley van Quo zelf. Als je als bandje een medley wil doen van Quo-nummers, kun je altijd even naar die Anniversary Waltzes luisteren voor wat inspiratie wat betreft overgangen, en vervolgens lekker zelf aan de slag gaan. Kijken wat je wilt spelen en die in de juiste volgorde zetten en mooi aan elkaar breien. Het is niet bepaald de moeilijkste muziek qua akkoorden. De kunst is echter wel om die strakke rhythm erin te krijgen. Ik denk dat dat nog moeilijker is dan die nummers in elkaar over te laten lopen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10

    Standaard

    Het is niet bepaald de moeilijkste muziek qua akkoorden. De kunst is echter wel om die strakke rhythm erin te krijgen.
    +1 !! Typisch zo'n geval van "lijkt wel simpel" maar Rick Parfitt (vooral) speelt echt wel strak.

    Op de cd Live Alive spelen ze wel een medley (Roadhouse medley) maar da's niet echt met hun grootste hits zeg maar. Best zelf iets ineen steken dus.
    Let there be rock.

    For sale : niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top