Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard ESP Grassroots (Horizon?) gitaar

    Beste heren van gitaarnet,

    Er werd mij een gitaar aangeboden van een (voormalig) dochterbedrijf van ESP guitars, Grassroots. Ik kan van dit type totaal geen informatie vinden op internet whatsoever. Wat ik wel weet is dat het een 7-string is met een Horizon body-shape, alleen met een afwijkende headstock.
    Kan iemand mij meer over deze gitaar vertellen? Heb je er zelf ooit op een vergelijkbare gespeeld? Alle info is welkom

    En uiteraard pics







    edit:
    hij is nog NIET in mijn bezit, als blijkt dat het een goede gitaar is ga ik onderhandelen. (misschien weet iemand een goede richtlijn qua prijs?)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Zover ik weet is grassroots voor de japanse markt en de kwaliteit schijnt erg goed te zijn. Overigens is die headstock niet heel erg raar voor een esp stijl gitaar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  3. #3

    Standaard

    Ikzelf heb via Ebay een LTD H400 gekocht. Grover tuners, Sd '59 en JB humbuckers.

    De LTD H400 heeft dezelfde headstock (bijnaam "cockstock") en bodyshape.

    Wellicht kun je iets met deze info.

    Succes

  4. #4

    Standaard

    Wikepedia:


    The ESP Original series moreover has three other lines of Guitars, Edwards, Grassroots and Navigator and are mostly based on these models as well as some ESP Standard series Models. ESP Edwards Series produces mid-to-high range guitars, at a quality near the ESP Standard series, whilst ESP Grass Roots Series cater towards a more value-oriented segment of the market and are more akin to the 200s series of LTDs, however this varies. The ESP Navigator Series on the other hand is a line which produces replicas of Gibson and Fender guitars and basses.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, ik heb nog wat rondgezocht op internet en de meningen over Grassroots zijn voornamelijk positief. Ik las net ergens dat ze ongeveer even goed/iets beter zijn als/dan LTD 400's, wat dan de door tankard gecopypaste tekst tegenspreekt Ik weet alleen niet zo heel goed wat de getallen precies inhouden.. Is 200 nou middenklasser of laag or what?

    De verkoper zei dat hij voor 500 euro meteen weggaat, maar dat lijkt me iets aan de dure kant.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Ik lach me stuk, een 7snaar superstrat waar "Grassroots" op staat
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  7. #7

    Standaard

    zet je vraag op ESP.com forum en spit het ff door. Hoe hoger het getal, des te beter.

    500,= l tis maar wat de gek er voor geeft, ik vind het teveel.

  8. #8

    Standaard

    Ik zal inderdaad eens op het ESP forum kijken Zelf zou ik eigenlijk niet meer dan 300/350 euro geven voor de gitaar als ik hem zo inschat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2009
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    262

    Standaard

    Ik betwijfel of ze je serieus zullen nemen op het ESP forum is allemaal niet zo serieus daar om je vraag te beantwoorden: Grassroots zijn de instapseries voor de japanse markt. Ook daarbinnen verschillen ze onderling erg. Ik geloof dat ze qua kwaliteit ergens tond de huidige LTD 300/400 series hangen (hoewel dit weinig zegt, omdat de koreaanse meestal beter zijn dan de huidige Chinese/Indonesische 300 en 401's). Het is dan ook vrij lastig om hier een kwaliteitsoordeel over te geven, omdat je ze praktisch nooit buiten Japan ziet.
    Binnen ESP is de rangorde ongeveer zo:
    Grassroots - LTD - Edwards - ESP Standard - ESP Original series (uit de Custom Shop)/Navigator/Custom. De Original, Navigator en Customs worden allemaal in de custom shops gemaakt.


    Anyway, ik dwaal behoorlijk af geloof ik. Om je vraag toch nog zo goed mogelijk te beantwoorden: ga lekker testen, ik denk dat het best een goede gitaar kan zijn. Heb je toevallig nog een typeaanduiding? Want bij de japanse modellen van ESP staat het getal gelijk aan de prijs in Yen, waar je dan ook uit op kan maken hoe de gitaar staat tegenover andere Grassroots.

    500 lijkt me wel teveel..
    GEAR:
    Gitaren: ESP Eclipse II Vintage Black - PRS SE Custom
    Amp: Laney Ironheart 120

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Mooi ding, ik zou zeggen ga hem eerst eens bespelen voordat je jezelf uren inleest

    Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top