Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 94
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Ik speel in de late uurtjes over mijn computer. POD2 aansluiten en een internet verbinding naar youtube etc en je zit gebakken!
    Je kunt jezelf opnemen (audicity = free), meespelen met mp3's (die je ook kunt vertragen en toonhoogte wijzigen) en video lessen en tabs opzoeken. En het volume is heeeel acceptabel.
    Rock on amigos!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuwy Bekijk bericht
    Akoustisch was eigenlijk ook al wel uit de boze met een western.
    Zijn die woningen dan dermate brak qua geluidsisolatie? Je zou gewoon eens een vriend moeten vragen op jouw gitaar te spelen, en dan bij de buren gaan luisteren. Maar hier speelt reeds aanwezige irritatie iig al een behoorlijke rol. Van een akoestische gitaar zou je in het huis ernaast toch eigenlijk niet veel (om niet te zeggen niets, tenzij je keihard zit te raggen) mogen horen. Een dunner plectrum en een feedbackbuster kunnen het volume van de akoestische gitaar iig al een stuk omlaag halen.

  3. #23

    Standaard

    1 van de buren is licht autistisch en daarom is ze zielig en moet ik eruit als het zo doorgaat.
    Als je maar iets van geluid hoort van gitaar dan wordt er gebeld.
    De isolatie is ontzettend slecht, oud eensgezinswoningkje en daarom betaal ik nu ontzettend weinig in de maand en daarom wil ik er wel echt blijven wonen.

    Ik kan trouwens best wel aardig spelen hoor.. maar door dr beperking en andere frustraties zijn wij de pineut.
    Dit is iets waar ze hun tanden in kunnen zetten en dat hebben ze gedaan, en ik kan me er nu alleen nog uit redden door niet meer versterkt te spelen!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Misschien kan je ook beter studeren in een studentenhuis, in plaats van iedereen gek te maken met je gitaarspel.
    Goeie zet van die huurbaas, ik zou er ook gek van worden als ik moest leren en mijn buurman was een halvezool met een gitaar en versterker
    Wat kan er toch een kut herrie uit zòn ding komen, laten we eerlijk zijn.
    Zoek maar een stille hobby, ga maar postzegels verzamelen of zo.
    Huh, zit je per ongeluk op het verkeerde forum ofzo?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als jij een huurcontract hebt gesloten kan de huisbaas maar één ding doen als ie van je af wilt en dat is via een rechter. Wees gerust, die huisbaas van je heeft weinig om op te staan, mits jij je aan redelijke normen houdt uiteraard. Ik zou zeggen, speel gewoon verder, houd rekening met het volume en niet tot in de late uurtjes en er is niks aan de hand. Slechte isolatie is niet iets waar jij wat aan kan doen, dat is volledig aan je huisbaas te wijten, die is verantwoordelijk. Neemt niet weg dat je wel verantwoordelijk bent voor buitensporige overlast en wel rekening zult moeten houden met de gehorigheid. Maar zo nu en dan 's gitaarspelen heeft je huisbaas noch de buurvrouw weinig over te zeggen. Vaak weten huisbazen zelf ook van toeten noch blazen is mijn ervaring.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard


    Palmer PDI-03

    En dan via een mixertje/geluidskaart/oid naar je koptelefoon. Kun je toch je lekkere buizengeluid behouden en toch stil spelen!

    ...en gelijk redelijk fatsoenlijke opnames maken!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Misschien kan je ook beter studeren in een studentenhuis, in plaats van iedereen gek te maken met je gitaarspel.
    Goeie zet van die huurbaas, ik zou er ook gek van worden als ik moest leren en mijn buurman was een halvezool met een gitaar en versterker
    Wat kan er toch een kut herrie uit zòn ding komen, laten we eerlijk zijn.
    Zoek maar een stille hobby, ga maar postzegels verzamelen of zo.
    Weet je hoe je dat goed oplost? Gewoon even vragen of hij wat zachter wilt doen, ik denk dat hij niet de beroerdste is als je het gewoon netjes vraagt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Als jij een huurcontract hebt gesloten kan de huisbaas maar één ding doen als ie van je af wilt en dat is via een rechter. Wees gerust, die huisbaas van je heeft weinig om op te staan, mits jij je aan redelijke normen houdt uiteraard. Ik zou zeggen, speel gewoon verder, houd rekening met het volume en niet tot in de late uurtjes en er is niks aan de hand. Slechte isolatie is niet iets waar jij wat aan kan doen, dat is volledig aan je huisbaas te wijten, die is verantwoordelijk. Neemt niet weg dat je wel verantwoordelijk bent voor buitensporige overlast en wel rekening zult moeten houden met de gehorigheid. Maar zo nu en dan 's gitaarspelen heeft je huisbaas noch de buurvrouw weinig over te zeggen. Vaak weten huisbazen zelf ook van toeten noch blazen is mijn ervaring.
    Dat is helemaal waar. Maar een rechter kan waarschijnlijk meer begrip opbrengen voor iemand die blokfluit speelt dan iemand met een elektrische gitaar.

    Verder ben ik het helemaal met Benwave eens. +1
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Misschien kan je ook beter studeren in een studentenhuis, in plaats van iedereen gek te maken met je gitaarspel.
    Geldt dat ook voor Rockacademie studenten?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Zooi oude opa's zijn jullie, met goeie afspraken kom je al een heel eind. Vaak ontstaan dit soort situaties door gebrek aan communicatie. Ik heb ook wel eens verzoek gekregen om wat zachter te gaan spelen omdat iemand aan het studeren was, dan doe ik dat ook gewoon.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top