Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48

Discussie: 5E3 project

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard 5E3 project

    Tijdje geleden een chassis en turrot bord op MP gekocht en inmiddels ook de rest bestelt voor een Tweede Deluxe clone.

    Ik ben nu even wat aan het bestuderen en uitzoeken en nu loop ik tegen het volgende aan.

    Volgens de layout van Ceriatone gaat de hoogspanning van de PT naar pen 5 en 7 van de gelijkrichterbuis , die pennen zijn met diodes met resp pen 4 en 6 verbonden.
    [IMG][/IMG]

    Op de foto's van de Ceriatone site zijn deze draden direct met pen 4 en 6 verbonden.
    [IMG][/IMG]

    Wat zijn de voor en tegens van de beide methodes (ik ben een NOOB)?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Tijdje geleden een chassis en turrot bord op MP gekocht en inmiddels ook de rest bestelt voor een Tweede Deluxe clone.

    Ik ben nu even wat aan het bestuderen en uitzoeken en nu loop ik tegen het volgende aan.

    Volgens de layout van Ceriatone gaat de hoogspanning van de PT naar pen 5 en 7 van de gelijkrichterbuis , die pennen zijn met diodes met resp pen 4 en 6 verbonden.
    [IMG][/IMG]

    Op de foto's van de Ceriatone site zijn deze draden direct met pen 4 en 6 verbonden.
    [IMG][/IMG]

    Wat zijn de voor en tegens van de beide methodes (ik ben een NOOB)?
    Door de extra diodes, voorkom je dat als er evt. een anode sluiting maakt, dat er altijd nog een diode tussen zit en de voeding goed gelijkgericht wordt. Anders heb je kans op een mooie rookwolk door een exploderende elco omdat die - 3xxV op de + pool krijgt.
    De cap zit er nog overheen om de schakelspikes te dempen. Overgens kan je ook UF4007 als diode gebruiken. Die schakelen ff sneller en hebben minder bij-effecten.
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Door de extra diodes, voorkom je dat als er evt. een anode sluiting maakt, dat er altijd nog een diode tussen zit en de voeding goed gelijkgericht wordt. Anders heb je kans op een mooie rookwolk door een exploderende elco omdat die - 3xxV op de + pool krijgt.
    De cap zit er nog overheen om de schakelspikes te dempen. Overgens kan je ook UF4007 als diode gebruiken. Die schakelen ff sneller en hebben minder bij-effecten.
    Dus beter met diodes ,ok , bedankt Nico .

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Wat vorderingen gemaakt , dat wil zeggen : hij is klaar op de trafo's na .
    Mijn zwager denkt dat hij nog een setje MM's heeft liggen , hiervoor moet hij eerst 12 verhuisdozen doorspitten , dus daar moet ik nog even geduld mee hebben en anders bestel ikzelf een setje van Hammond.
    De moeilijkheid bij deze vind ik eigenlijk het krappe chassis , weinig ruimte ,maar alles past.
    Ik heb nog een setje NOS buizen liggen en ga een mooi cabinetje ervoor aanschaffen.

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

  5. #5

    Standaard

    Chassis en board zien er netjes en mooi uit!
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Chassis en board zien er netjes en mooi uit!
    Nu alles even goed controleren en wachten op de trafo's.

    edit

    Ik krijg net een mail van mijn zwager dat hij de trafo's niet kan vinden , dus ga ik nu een steje Hammonds bestellen.
    Laatst gewijzigd door Hendriks; 13 september 2011 om 09:26

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Wat vorderingen gemaakt , dat wil zeggen : hij is klaar op de trafo's na .
    Mijn zwager denkt dat hij nog een setje MM's heeft liggen , hiervoor moet hij eerst 12 verhuisdozen doorspitten , dus daar moet ik nog even geduld mee hebben en anders bestel ikzelf een setje van Hammond.
    De moeilijkheid bij deze vind ik eigenlijk het krappe chassis , weinig ruimte ,maar alles past.
    Ik heb nog een setje NOS buizen liggen en ga een mooi cabinetje ervoor aanschaffen.

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    jammer dat je voor die kuststof inputjes hebt gekozen niet echt stock voor zon amp

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacky Bekijk bericht
    jammer dat je voor die kuststof inputjes hebt gekozen niet echt stock voor zon amp
    Ik heb er goede ervaringen mee , ik heb het wel overwogen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik vind dat chassis zo mooi. Waar haal je dat?

    Chapeau...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10

    Standaard

    Welke primaire impedantie willen twee 6V6en? Ik heb hier nog een (nieuwe) Hammond van 5000ohm, secundair 4,8 en 16 ohm.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top