Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Fender Blues DeLuxe: in het clean wat middiger dan een "gewone" Fender, maar vervormd dan ook wat meer grom. Een vriend van me heeft er een, best een leuke versterker. Als je van Fender houdt
    De grom was waar hij voor viel icm het Fenderish clean, maar dat gebruikt hij bijna nooit

    Samen met de GT500 werd de grom wat grommiger, met een Mudhoney werd het erg schel en irritant in het mid. OCD was te lief/donker en een Dist+ net iets te lo-fi.

    GT500

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Het is een 2ehands Blues Deluxe geworden met op dit moment een Fulltone GT500 als main overdrive.

    De Peavey was nergens op voorraad, dus we hebben die er niet meer naast gehad.

    Dit klonk meer dan goed genoeg!
    Gefeliciteerd!
    Ik heb er al één sinds '93 en dat bevalt nog steeds uitstekend! :-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Vraagje: heeft een der Blues-Deluxe-bezitters al een keer geprobeerd met een volumepedaal in de "Preamp Out/Poweramp In"-loop de amp stiller te krijgen?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Niet geprobeerd, maar wel veel gezien op fora dat dat als een goede optie wordt beschouwd om de 'volume-jump' van de volume pot in toom te houden. Moet ook gemakkelijk zelf te maken te zijn: http://www.musicradar.com/forum/show...=101097&page=1

    Een logaritmische pot ipv lineair als volume-pot werkt ook goed.

    Kijk hier ook eens: http://www.justinholton.com/hotrod/tooloud.html
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Niet geprobeerd, maar wel veel gezien op fora dat dat als een goede optie wordt beschouwd om de 'volume-jump' van de volume pot in toom te houden. Moet ook gemakkelijk zelf te maken te zijn: http://www.musicradar.com/forum/show...=101097&page=1
    De volume potmeter is niet het probleem: het volume wel Ik hoopte op een goedkope "attenuator/loadbox" maar ik moet eigenlijk eerst even op het schema kijken of dit wel zinnig is ...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    hmmm, met zo'n volume-box ga je gewoon veel lager insturen in de power-amp. Wordt je volume inderdaad lager van. Maar dat wordt het ook van je volumeknop minder ver open.

    Volgens mij wil je meer 'verzadiging' van de eindtrap op een lager volume. Krijg je volgens mij niet met zo'n volume-box......
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Volgens mij wil je meer 'verzadiging' van de eindtrap op een lager volume. Krijg je volgens mij niet met zo'n volume-box......
    Zou die verzadeging -net als bij Marshalls- uit de PI komen? Anders maar eens op zoek gaan naar een PostPIMV voor de Blues Deluxe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top