Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard Gitaareffecten (overdrives) blenden?

    Bij bassisten doet iedereen het: blenden met je clean signaal om body en druk te behouden. Gitaristen zetten ook graag meerdere amps in om 1 geluid te behalen, vaak de ene net wat crunchier dan de andere, maar hoe komt het dat gitaareffecten eigenlijk nooit geblend worden?

    Natuurlijk roept dit om een experiment, maar ik ben ook benieuwd waarom het niet gedaan wordt...

  2. #2
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    The Sparkle Drive utilizes the same concept as layering two amps, one clean and the other saturated.
    Da's inderdaad wat ik me erbij voorstelde! Van de miljoenen overdrives is er dus 1 met een blend In dit geval met een geboost clean signaal. Ik ben ook nog benieuwd naar 2 overdrives, overdrive/distortion en overdrive/fuzz...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Dat is inderdaad wel een interessant punt. Maar ik had zelf het briljante idee om met 2 amps te gaan spelen (bassman en jcm800), maar daar heb ik het geld nog niet voor
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  5. #5

    Standaard

    Deze schoot me ook nog te binnen.

    http://www.empresseffects.com/multidrive.html

    Het zal niet heel moeilijk te maken zijn lijkt me, twee of drie drives uit laten komen op een eenvoudig monomixertje.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    De T-rex Moller doet dit trucje ook trouwens.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Het zal niet heel moeilijk te maken zijn lijkt me, twee of drie drives uit laten komen op een eenvoudig monomixertje.
    Het is heel makkelijk te maken, als er maar geen faseverschillen zijn. Mijn vraag is meer in de trand van: waarom doet (bijna) niemand het?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Da's inderdaad wat ik me erbij voorstelde! Van de miljoenen overdrives is er dus 1 met een blend In dit geval met een geboost clean signaal. Ik ben ook nog benieuwd naar 2 overdrives, overdrive/distortion en overdrive/fuzz...
    Die laatste heb ik in de vorm van een DOD punkifier, er zit een boost/overdrive ingebouwd en een smerige 60's fuzz die je kunt blenden. Als booster voor een amp op crunch krijg je een heel vies stoner geluid, best leuk eigenlijk, maar je kunt hem ook gebruiken om een "zingend" fuzzy randje aan een redelijk cleane slagsound te geven.

    Meer info: http://www.americaspedal.net/fx76/

    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #9

    Standaard

    Zowaar een soundclip kunnen vinden, zoals je hoort zitten er ook redelijk over-the-top en onbruikbare sounds tussen: http://soundclick.com/share.cfm?id=6774295
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  10. #10

    Standaard

    Deze heb ik : http://www.effectsdatabase.com/model...eer/greengiant

    Clean mix toe geeft een smerig, vies, bruin Fuzz-achtig geluid (heerlijk !!).
    Let there be rock.

    For sale : niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top